Wat heb ik nodig om tapeindjes roodgloeiend te stoken?

Heb je nog genoeg vlees om er mss en moertje op te lassen?, dan wordt ie ff goed heet.
Met de vlam denk ik toch wel een autogeen brander, dan wel goed afdekken wat niet heet mag worden.
 
Ook zuurstof. :Y

Het lukt wel zonder, maar met zuurstof wordt de vlam iets van 4-5x heter, en het zit hem vooral ook in de snelheid waarmee je een specifieke bout heet kunt stoken. Met alleen propaan duurt dat gewoon te lang waardoor het omliggende materiaal ook net zo heet wordt wat het effect weer gedeeltelijk teniet doet.
 
Electromagnetisch. Een of andere inductie zorgt er voor dat je zonder vuur toch hitte veroorzaakt... Staat er nog een restje? dan kan je een tapeinduithaler gebruiken zonder te lassen. En de koudespray van loctite heeft mij denk ik ook geholpen om mijn probleem op te lossen. Er gaat niks boven heetstoken, eens

8638_draadein_uithaler_1.jpg


Draadexx.jpg
 
Een tijdje geleden heb ik aan boord van een zeeschip 128 vastgeroeste M16 inbusbouten met schuine kop verwijderd: eerst een bout met 6-kant er op gelast, daarna kwamen de meeste al gemakkelijk los.
 
Alle 128 moeten lassen? Er kwam er niet één meer los met een imbus?

Dat gekloot met dat spuitbussie von mij is ook alleen maar omdat ik er geen moer op kon lassen simpelweg omdat ik daar de materialen niet voor heb...
 
Met propaan alleen lukt het misschien wel, duurt wel erg lang.
Met acetyleen/zuurstof kun je heel geconcentreerd iets heel warm maken ( makkelijk 1200+ graden ) met propaan/zuurstof kun je ook flink verwarmen maar wel minder warm als met acetyleen.

Om zuurstof aan je propaan toe te voegen heb je het volgende nodig.
-gasfles met reduceer toestel
-brander ( gloor maakt hele fijne handgreepjes voor kleine las/snijwerkzaamheden )
-speciaal pitje voor gebruik met propaan
- slang van je reduceertoestel naar je brander ( 2x )

Als je hulp nodig hebt met het bij elkaar zoeken van wat je nodig hebt help ik je graag.

Groeten en succes ermee.
 
Om zuurstof aan je propaan toe te voegen heb je het volgende nodig.
-gasfles met reduceer toestel
-brander ( gloor maakt hele fijne handgreepjes voor kleine las/snijwerkzaamheden )
-speciaal pitje voor gebruik met propaan
- slang van je reduceertoestel naar je brander ( 2x )

Als je hulp nodig hebt met het bij elkaar zoeken van wat je nodig hebt help ik je graag.

.

Kan ik hieruit concluderen dat je met propaan en zuurstof ook autogeen kan lassen?
 
@ Rob.

Nee, met propaan kun je niet autogeen lassen, wel kun je er mee snijbranden.
Autogeen lassen kun je alleen met acetyleen, hardsolderen kun je wel met propaan.

Groeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan