Wat gebeurt er als je op je 18e vol vermogen rijdt

Je gaat dood
huilie.gif
 
gewoon niet te gek doen, zo snel wordt je niet aangehouden :)
 
omg dat dit nog serieus genomen wordt door sommige mensen, en de ts maar lachen :P
 
Als je controle krijgt na een boete, betaal je iets van 300 euro, een goed te nemen risico.
Als je Pisang aanrijdt, krijgt hij wel uitbetaald van de verzekering maar verhaalt de verzekering dit bedrag op jou.
Wat is nou de kans dat je iemand invalide rijdt? Het zou een groot gevolg zijn, maar het is een te nemen risico (in ieders eigen beleving natuurlijk). Ik heb in ieder geval nog nooit iemand gehoord die op de motor iemand flink lichamelijk beperkt heeft gemaakt.
En inderdaad, als je niet te gek doet wordt je ook niet zomaar aangehouden.

Ieder z'n eigen risico-calculering (nieuw woord?) dus.

Succes.
 
1- Je rijdt dus onverzekerd rond
alleen als je echt grote brokken maakt. Mocht je een blikschadegevalletje hebben, wat is dan de kans dat ze 25kW-controle uitvoeren?
2- Als je gepakt wordt met 150 mag je rbw gelijk achterlaten
Waar slaat dat dan op? Zou best kunnen hoor, maar leg 's uit. Als je 120 mag en je rijdt 150, direct je rbw kwijt?
3- Een R1 op 25 kw zullen ze zowiezo niet geloven denk ik |(
Een motoragent ja. Denk maar niet dat jan en alleman zoveel van 25kW en motoren weet dan motorrijders.
 
Heb je je pa wel eens over het 25kW gebeuren verteld?

Zo niet, doe dat ff.





Mag je nu nog steeds op die R1 rijden? Dan zal t wel erfelijk zijn... ;)
 
Welke rijschool had jij, dat de vraag die je stelt nooit beantwoord is |(

En spreek je vader eens op zijn gedrag. Die zou op ze sodemieter moeten krijgen. Zijn zoon onverzekerd rond laten rijden :?
 
Als je controle krijgt na een boete, betaal je iets van 300 euro, een goed te nemen risico.
Als je Pisang aanrijdt, krijgt hij wel uitbetaald van de verzekering maar verhaalt de verzekering dit bedrag op jou.

Wat is nou de kans dat je iemand invalide rijdt? Het zou een groot gevolg zijn, maar het is een te nemen risico (in ieders eigen beleving natuurlijk)

. Ik heb in ieder geval nog nooit iemand gehoord die op de motor iemand flink lichamelijk beperkt heeft gemaakt.
En inderdaad, als je niet te gek doet wordt je ook niet zomaar aangehouden.

Ieder z'n eigen risico-calculering (nieuw woord?) dus.

Succes.


meen je dit nou ofniet.... :X B|
Je neemt een risico met iemand anders leven hoor...
en een ongeluk kan altijd gebeuren maar die regel is wel ingesteld omdat jongelui zich en anderen teveel te barste rijden omdat ze hun wilde haren nog niet kwijt zijn.
en dit niks ten nadele van TS, hij wil iig weten hoe het zit, maar wat je hierboven zei vind ik echt belachelijk.
 
meen je dit nou ofniet.... :X B|
Je neemt een risico met iemand anders leven hoor...
en een ongeluk kan altijd gebeuren maar die regel is wel ingesteld omdat jongelui zich en anderen teveel te barste rijden omdat ze hun wilde haren nog niet kwijt zijn.
en dit niks ten nadele van TS, hij wil iig weten hoe het zit, maar wat je hierboven zei vind ik echt belachelijk.
Een risico nemen met iemand anders z'n leven? Leg dat 's uit. Of jij 'm nou invalide rijdt met je vol vermogen op een R1, of ik met m'n 25kW op m'n R1....? Volgens mij maakt het geen verschil.
 
1- Je rijdt dus onverzekerd rond
2- Als je gepakt wordt met 150 mag je rbw gelijk achterlaten
3- Een R1 op 25 kw zullen ze zowiezo niet geloven denk ik |(


maw, kansloos topic B|
mij werd verteld (toen ik ergens een R6 zag staan) dat een R6 NIET op 25KW kan, maar een R1 juist wel :? die man zei dus dat k dan beter maar gelijk een R1 kon kopen |(

maargoed, ff on-topic
doe maar niet, als je iets van een ongeluk krijgt ben je gewoon zwaar de sjaak -O-
 
Een risico nemen met iemand anders z'n leven? Leg dat 's uit. Of jij 'm nou invalide rijdt met je vol vermogen op een R1, of ik met m'n 25kW op m'n R1....? Volgens mij maakt het geen verschil.

met hoeveel kw je iemand invalide rijdt maakt ook inderdaad niet uit.
Maar zoals je zei in die zin :
Wat is nou de kans dat je iemand invalide rijdt? Het zou een groot gevolg zijn, maar het is een te nemen risico (in ieders eigen beleving natuurlijk)

Komt het op mij over dat jij het risico wil lopen/incalculeren dat je iemand invalide kan rijden.
De kans dat zoiets gebeurt is er altijd, ook al rij je alleen een trapfiets.
Maar in die zin lijkt het dus alsof je een (wat dan ook voor een) risico wil of kan incalculeren dat je iemand invalide rijdt, als direct gevolg door een persoonlijke beslissing / aktie.

Ben je het met me eens dat de kans dat je iemand invalide rijdt ( ok iets minder dramatisch nou ff ik zit hier ook maar voor me lol hoor ;) ) of uberhaupt een ongeluk veroorzaakt, groter is op een R1 dan op een 25 kw fiets.. ?

je kan ook zeggen dat je het risico wel wil accepteren dat je een ongeluk veroorzaakt ook al heb je 2 bier op hebt, de ander wel 4 bier want die kan er goed tegen, weer een ander 6 bier want die drinkt dagelijks.... je snapt wel waar dit heen gaat.

je bedoelt waarschijnlijk gewoon dat de kans op een ongeluk zo klein is (en dan vooral een ongeluk waarbij je iemand lichamelijk schade berokkend ) omdat je klein bent als motorrijder, meeste mensen in een auto zitten etc, kortom je vrijwel altijd zelf de klos ben.

ben ik ook helemaal met je eens hoor ;)

maar hoor ERG veel berichten de laatste tijd van jonge motorrijders die dodelijk verongelukken en dan denk ik ook aan de familie die ze achterlaten, mocht je interresse hebben ,check dan maar mijn laatste 20 post, ik heb het er wel vaker over.
En in dit geval dacht ik dus ook even aan de familie van diegene die dus misschien invalide gereden zou worden, een kind op de fiets, een bejaarde in een 45 km karretje als je die frontaal raakt, genoeg mogelijkheden te bedenken.

Nogmaals, ik denk wel dat ik je redenering snap hoor, maar vind echt dat TS hier niet moet lezen dat hijzelf zou moeten overwegen te kiezen, te overwegen, een risico af te wegen etc.
ik snap hem best, ik heb een R1 en het rijd heerlijk, maar het is ook gewoon een gevaarlijk ding, van tijd tot tijd ben ik er zelf best bang van, of iig zwaar van onder de indruk.
Ikzelf weet dat ik een risico neem met mijn eigen leven , elke keer dat ik op dat ding stap, op elke motor sowieso , maar in het verkeer neem ik vrijwel geen risico's , ik rij wel vaak (te) hard hoor, maar ik neem geen risico's .
En dat kan beide ook op een 25 kw fiets, hoewel veel minder spannend, dat snap ik best.

En ik heb een erge hekel aan regels en ben blij dat ik van voor de 25 kw regeling ben, dus misschien heb ik ook helemaal geen recht van spreken.
maar ik heb eerst 3 jaar motors gereden niet niet harder konden als 200 en max iets van 60 pk hadden ofzo. En zoals ik net al aangaf, ik neem geen/weining risico's , zeker geen onnodige.

En dat is dus iets wat ik graag meer zou zien onder de jeugdige motorrijders, voor alle verkeersdeelnemers, alle vrienden kennisen maar ook voor henzelf.

Maar voel je niet aangevallen hoor , ik denk wel dat ik snap dat hoe je het bedoelt
;)

en aan de topic starter : gefeliciteerd met een vader met zo'n goede smaak qua motor ;) :9 , maar neem het risico alsjeblieft niet, ga desnoods maar bij hem achterop ofzo.
Mocht er iets gebeuren ( en je overleeft het) dan vergeet en vergeef je het (jezelf) nooit, en dan zal het geld er ook nooit komen voor zo'n soort motor, misschien is dat nog wel de beste motivatie :)

Denk wel dat dit genoet uitleg was niet dan ;)
 
en idd.. als je het risico wilt nemen om iemand invalide te rijden.. sorry hoor :r dan ben je gewoon sickminded
 
en idd.. als je het risico wilt nemen om iemand invalide te rijden.. sorry hoor :r dan ben je gewoon sickminded


De dag dat je 25-kw af bent. Mag je er legaal op rijden, heb je dan geen of minder risico om iemand invalide te rijden?! -O-

En met de R1 mag je best rijden, volgens de wet mag JIJ er nu alleen niet mee de openbare weg op. Kortom, circuit dagje boeken 8-) .
 
Terug
Bovenaan Onderaan