Vrijdag = Motordag (staking ProRail)

Ik ga met de motor naar het werk?

  • Ja, altijd

    Stemmen: 36 48,6%
  • Soms, op rustige dagen

    Stemmen: 1 1,4%
  • Soms, bij drukke dagen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Soms, bij drukke en/of rustige dagen

    Stemmen: 21 28,4%
  • Werken? Wat is dat?

    Stemmen: 6 8,1%
  • Nee, ga met de auto

    Stemmen: 2 2,7%
  • Nee, ga met het OV

    Stemmen: 4 5,4%
  • Duh, ik ga lopen!

    Stemmen: 4 5,4%

  • Totaal aantal stemmers
    74

Emile007

Die hard MF'er
22 mrt 2005
297
307
Utrecht
Dat wordt gezellig vrijdag! Ik laat vrijdag bij wijze van uitzondering de auto staan en ga lekker file-cruisen...

Zijn er nog meer 'gelegenheids filerijders' zoals ik? Of is de gemiddelde motorrijder wel of niet een filerijder...

Leuk toertochtje organiseren van Utrecht naar Den Haag over de A12?
 
Yep, ik ben ook een gelegenheids file rijder vrijdag. Ik ga van Den Haag naar Amsterdam over de A44, en savonds weer terug natuurlijk. :W

Normaal gesproken ben ik OV-er :r
 
Ongelofelijk trieste actie. Veel studenten hebben nu tentamenweek, en dan laten ze geen treinen rijden :r

Ik heb toevallig vrij, dus als ik ga rijden, dan niet door de file :+ En anders idd op de motor (den bosch <-> eindhoven)
 
voor mijn part staakt dat opruierige linkse communisten-tuig van de NS voorgoed, ik ga toch nooit met de trein.........
 
Een loonconflict voor 3000 man uitvechten over de rug van 1.000.0000.

Sukkels die bonden! :( :( :(

(Snap ook niet waarom de lonen van ProRail de lonen van de semi-ambtenaren van NS moeten volgen. 4,75%, doe normaal man!)
 
Laatst bewerkt:
Een loonconflict voor 3000 man uitvechten over de rug van 1.000.0000.

Sukkels de bonden! :( :( :(
en altijd weer die vuile ns communisten...........

ik heb ook al anderhalf jaar geen loonsverhoging gehad maar als ik ga staken kan ik oprotten.........

dat zouden ze dat vakbondstuig van de ns ook eens voor moeten houden......
 
Waar zouden we zijn zonder de trein?

Neuh, gewoon lekker op de :] zoals altijd.

Voor de gelegenheidsrijders: het sneeuwt niet!
Zonneschijn (%) 30
Neerslagkans (%) 30
Neerslaghoeveelheid (mm) 0-1
Minimumtemperatuur (ºC) 14/16
Middagtemperatuur (ºC) 20/22
Windrichting W
Windkracht (bft) 3
Alle cijfers zijn gemiddelden over Nederland
 
Als ze nou iedere conducteur een schep geven om te helpen bij de werkzaamheden voor het asfalteren, dat zou helpen! Je ziet ze immers toch nooit in de trein...

Maargoed, beetje offtopic allemaal! Laten we het maar weer over motorrijden hebben :] :] :]
 
[offtopic]
Leuk heh dat regeringsbeleid... 1,5 miljard in Europa stoppen en je eigen volk heeft amper te vreten, nu eindelijk na lang aandringen gaan ze over kortingen praten.. Dit was toch de regering die de normen en waarden zouden gaan herintroduceren??? Gaat lekker jongens!

Vraag is of een OV staking zin heeft als iedereen het beleid van dit kabinet beu is. Ik denk dat het misschien bij de gedupeerden erg oplucht. Maar dat je daar een hoop weerloze reizigers mee treft (en niet de politiek!!!, want die hebben luxe auto's met chauffeurs) lijkt me niet echt de bedoeling. Een publieksvriendelijkere actie zou volgens mij prettiger zijn.
Nog iets wat ik even wil aanhalen.. Het budget van de NS, wie controleert dat hoe het besteed wordt??? Zag laatst dat ze aan de reizigers boeken stonden uit te delen. En aan de andere kant wordt je gedwongen om je kaartje uit een automaat te trekken, wat weer een hoge drempel is voor de knoppen-fobe ouderen onder ons, die dan bij het loket een extra toeslag moeten dokken voor hun treinkaartje.. Qua trein en OV ben ik het spoor helemaal kwijt.
[/offtopic]
 
Overdrijven is ook een vak zeg :P
meer als de helft van de Nederlanders gebruikt het vakantiegeld voor schuld aflossing...... zegt zat lijkt me ;) Zeg niet dat we amper te vreten hebben zelfs niet dat het slecht gaat maar als ik mijn belastingen vergelijk met die van mijn collega's uit het buitenland hebben wij het niet goed getroffen.
 
als ik naar school had gemoeten dan had ik weinig andere keus gehad. alle studenten hebben vaak geen keuze en zeker met eindpresentaties en tentamens kunnen een hoop mensen in de problemen raken.
gelukkig heb ik vrijdag vrij van school en is het 5 min fietsen naar mn werk :P
is ook meteen niet de moeite om je motor te pakken
 
En welk percentage van die mensen die het vakantiegeld gebruikt voor de schulden heeft afgelopen jaar geen breedbeeld tv/surround system/nieuwe auto gekocht?

Mensen sparen niet meer, maar lenen. Niets mis mee, maar ga het niet afschilderen als armoede.

Nog twee replies, dan kan het topic naar OT
 
het erge is dat het onnodig is. De bonden stellen looneisen, Prorail vind die niet redelijk en stelde een onafhankelijke adviescomissie voor voor een zwaarwegend/bindend advies


maar dat zou willen de bonden niet......... dus staken....

Mijn sympaythie ligt dit keer zeker niet bji de stakers.

(by the way: ik ga zeer zelden met het OV, de motor is mijn woon-werk apparaat)
 
meer als de helft van de Nederlanders gebruikt het vakantiegeld voor schuld aflossing...... zegt zat lijkt me ;) Zeg niet dat we amper te vreten hebben zelfs niet dat het slecht gaat maar als ik mijn belastingen vergelijk met die van mijn collega's uit het buitenland hebben wij het niet goed getroffen.

Het feit dat iemand zn vakantie geld gebruikt voor schuld aflossing zegt naar mijn mening helemaal niets. Hoeft niet te betekenen dat je structureel te weinig inkomsten hebt, kan namelijk ook aan de uitgavenkant liggen.

En natuurlijk zijn er schrijnende gevallen, - die heb je overal - maar ik ben van mening dat we het in Nederland wel goed hebben, ondanks de hoge belastingen.
 
Ik ga altijd op de motor.
Dus ga vrijdag zeker geen uitzondering maken :)

Wellicht dat ik wel een stukje om rijd:
het meissie gaat normaal gesproken met de trein naar Amsterdam.
Dus eventueel zet ik haar vrijdag daar af voordat ik naar Nieuwegein ga.
 
Ongelofelijk trieste actie. Veel studenten hebben nu tentamenweek, en dan laten ze geen treinen rijden :r
:^ Gelukkig heb ik op Vrijdag geen tentamens staan, anders had ik 2,5 uur in de bus moeten zitten ipv 30min in de trein. En 1keertje staken kan ik nog wel begrip voor hebben maar 3 keer op een jaar vind ik te veel van het goede :r
 
Ik neem waarschijnlijk ook een passagier mee. Enig probleem is hoe hij zijn pak ongekreukt uit het leren pak krijgt! :-)

Rugzakje op maar waarschijnlijk... (en anders is het maar casual friday voor hem)
 
'k zit elke dag, (verplicht) in lease-golf van m'n werkgever, op de A12...
Maar vrijdag kunnen ze me wat: ik ga op de blade!! :9 :]
 
het voltallige personeel en de directie van de NS en prorail moeten allemaal afgeschoten worden... zoveel incompetentie op 1 hoop, de kans om dat uit de weg te ruimen mag je niet voorbij laten gaan })
 
'k zit elke dag, (verplicht) in lease-golf van m'n werkgever, op de A12...
Maar vrijdag kunnen ze me wat: ik ga op de blade!! :9 :]

Hoezo 'verplicht'... Je kan toch wat privé kilometers sparen als je met de motor gaat! (ok, kost je wel zelf benzine)
 
Ik neem waarschijnlijk ook een passagier mee. Enig probleem is hoe hij zijn pak ongekreukt uit het leren pak krijgt! :-)

Rugzakje op maar waarschijnlijk... (en anders is het maar casual friday voor hem)

Een textiele pak erover. Leer in de kast laten hangen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan