Voorjaarstraining Spanje 2022

Randy#178

Die hard MF'er
13 jun 2011
496
41
Yerseke
Gezien wintersport dit jaar niets gaat worden zit ik te overwegen om in het voorjaar (eind feb/begin maart) lekker in Spanje te gaan motorrijden. In het verleden ben ik met racecracks naar Alcarras geweest, dit was goed geregeld en erg gezellig. Echter zou ik nu in een ander circuit willen bezoeken, wat zouden jullie aanraden? Zelf lijkt Cartagena mij erg gaaf, alleen zie ik daar geen Nederlandse organisatie naar toe gaan. Weten jullie een organisatie die daar heen gaat en waar ik eventueel gebruik kan maken van motortransport?
 
Gezien wintersport dit jaar niets gaat worden zit ik te overwegen om in het voorjaar (eind feb/begin maart) lekker in Spanje te gaan motorrijden. In het verleden ben ik met racecracks naar Alcarras geweest, dit was goed geregeld en erg gezellig. Echter zou ik nu in een ander circuit willen bezoeken, wat zouden jullie aanraden? Zelf lijkt Cartagena mij erg gaaf, alleen zie ik daar geen Nederlandse organisatie naar toe gaan. Weten jullie een organisatie die daar heen gaat en waar ik eventueel gebruik kan maken van motortransport?
Cartagena kun je met TD4all heen, maar dat is dacht ik altijd in Oktober. Je kunt ook naar Almeria gaan met Focussed events, Engelse organisatie. Leuk circuit, veel rijtijd voor weinig geld. En altijd mooi weer.
 
Dat is inderdaad ook een optie.. Gezien ik op een R6 rij za het dan eerder Andalucia worden, iets meer bochten en minder lange rechte stukken. Ben je daar toevallig ook geweest?
 
Dat is inderdaad ook een optie.. Gezien ik op een R6 rij za het dan eerder Andalucia worden, iets meer bochten en minder lange rechte stukken. Ben je daar toevallig ook geweest?
Andalucia ben ik het eerste jaar geweest, daarnaa is het veranderd. Dus ik weet niet hoe het nu is. Maar Almería is prima te doen met een 600. 1 lang recht stuk, maar ik had op mijn Suzuki 600 nog wel wat toeren over in 6. Wel moet je bij de Engelse organisaties een verzekering met circuit dekking hebben (70 euro ong). En een laptimer, want die krijg je niet door op het circuit.
 
Wat is je probleem met 600cc en rechte stukken?
Ik heb vaker met een zx6 in bv Barcelona gereden met een recht stuk van 1.100 mtr.
De eerste 200/300mtr kun je de 1.000cc zelfs nog inhalen, en bij het aanremmen weer een kans….

Ik doe niets af aan de genoemde circuits, maar denk ook eens aan Barcelona en Aragon (rechte stuk 900mtr bergaf).
Als je lijnen rijdt kun je overal plezier hebben….
 
Dat is inderdaad ook een optie.. Gezien ik op een R6 rij za het dan eerder Andalucia worden, iets meer bochten en minder lange rechte stukken. Ben je daar toevallig ook geweest?
Als je met racecracks naar Andalucia gaat is de layout zodanig dat het rechte stuk langer is dan op Almeria.
Almeria is wel wat vloeiender en heeft daaropvolgende weinig harde aanrempunten.
(Er zijn wel hardere aanrempunten na rechte stukken maar daar heb je als 600 niet heel veel aan)


Dit maakt inhalen met een 600 tov 1000 wel wat lastiger dan bij Andalucia waar je wat meer mogelijkheden kan creëren.
 
Ik ben op Aragon geweest met mijn Triumph Daytona. Ik had precies genoeg op het lange rechte stuk (je komt uit een langzame bocht). Als ik sneller wordt, zou ik de gearing aan moeten passen. En het is een prachtig circuit.
 
FTM, ik ga maart naar Motorland Aragon.

eerst nog even 3 maanden lockdown afwachten..
In ieder geval iets om naar uit te kijken.
 
Nou eindelijk geboekt.. Het is 11, 12 en 13 maart het nieuwe circuit van Andalucia geworden met focus-events. Gaan er meer van jullie?
 
Ik ben net terug uit Almería/Andalucia, wat was het gaaf. We hadden de mogelijkheid om op beide banen te mogen rijden, dit heb ik dus ook gedaan. Zelf vind ik Almería leuker dan Andalucia, dit omdat het wat vloeiender is en iets minder “blinde bochten” heeft. Voor de gene die nog gaan, veel plezier😁
 
Begrijp dat we in Aragon, net als 2021 niet in de paddock mogen slapen.
Zijn er nog afwijkende regels op andere Spaanse circuits bekend?
 
Begrijp dat we in Aragon, net als 2021 niet in de paddock mogen slapen.
Zijn er nog afwijkende regels op andere Spaanse circuits bekend?
Weet niet de regels exact. Maar ik ben afgelopen week op circuit Valencia en Cartagena geweest. En daar werd gewoon overnacht op de paddock.
 
Iemand die aankomend weekend ook op Alcarras gaat rijden en blijft overnachten op het paddock? Ben namelijk alleen daar en wie weet heeft iemand hetzelfde
 
Ik ben er ook dit weekend. Zou in principe ook overnachten op de paddock. Kijkend naar de weerberichten toch voor de zekerheid maar een hotelletje geboekt. Mocht het weer meevallen kan ik hotel nog altijd annuleren. We gaan het zien. Heb er in ieder geval zin in.
 
Wens jullie een mooie tijd, en mooi weer. Dan heb ik het hopelijk de dagen daarna ook…
 
Wij willen in het na jaar nog naar spanje afreizen voor wat trackdays. Nu was ik opzoek naar een event met open pit lane. Weet dat er een paar jaar geleden een nederlandse organisatie dit deed maar weet niet meer wie... Iemand tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan