Voorjaarsrit, zondag 27 april 2014

Eerste groepsritje voor mij was geslaagd! Na Bloemendaal werd het heerlijk weer. Mooie route sowieso, complimenten daarvoor! Ook gezellige mensen. Had nog iets gefilmd met gopro, maar die was na 2 uur wel leeg. Zal een kleine compilatie daarvan maken. Gr!
 
Hey Menso nog bedankt voor het linkje:)
En paul nog bedankt voor de leuke route en het voorrijden :)

@Leintje, klote voor je dat het zo gegaan is.
Volgende keer gewoon niet teveel op anderen letten als je het niet bij kan houden.
Dan ga je boven je kunnen rijden, en in de ochtend was het best glad op sommige plekken.

Als ik jou was zou ik volgende week gewoon weer een stukje gaan rijden als het mooi weer is.

Gr Menno.
 
@ Paul en organistatie : dank voor de weer mooie rit van vandaag!

@Leintje, jammer, probeer het gewoon weer op je eigen tempo op te pakken, achterhaal wat je " dwars" ligt en ga daar rustig aan werken, misschien met een instructeur erbij of een goed ervaren vriend(in)/kennis. Misschien wil iemand van het forum die in de buurt woont, wel een "prive" rit met je doen, op jouw tempo, en niet de drukte en druk van een grote groep. Wel goed van je dat je nu zelf je grens aangeeft en daar ook naar handeld/t, daar hoef je je absoluut niet voor te excuseren of te schamen, diegene die er NIET naar handeld moet dat doen!
Volgende keer zien we je gewoon weer terug!
 
Paul nog bedankt voor de mooie route, en iedereen voor de gezelligheid.
Wel een beetje jammer van de regen, daarom ben ik er na de lunchpauze mee gestopt.
Daarna ben ik naar leiden gegaan, daar scheen de zon.
 
hier Erik met je grote mond.... jij bent ook gewoon afgehaakt na de lunch!!! :+

Iedereen weer thnx voor de gezelligheid! en inderdaad, goede route om een keer opnieuw te doen als het beter weer is...
al vond ik dit zelf een heerlijke dag om weer veel te leren.. vooral, dat gladde bochtjes ook gewoon bochtjes zijn ;)
 
Ben ook al weer lekker bij de centrale verwarming na een hele warme douche *O*
@ Beau : Je was wel een héél stuk serieuzer met je pa d'rbij :+ ;)
nah, lag aan de regen, op deze banden blijft het glijden en dat gebrek aan vertrouwen was wel te merken aan m'n humeur :')
de laatste 50km waren droog, toch nog even lol gehad :P
 
Niets gebeurd. Bij de eerste kruising moest ik een bus voor laten gaan en ik haalde de groep gewoon niet meer in. Hoe hard ik ook reed en hoe hard ik ook probeerde en wilde. Bij de 3e glimmende bocht verloor ik de moed. Ligt geheel aan mijzelf, weet alleen de oorzaak nog niet.

De groep was voor mij gewoon erg groot, de rijstijl van enkelen toch iets te vlot schijnbaar voor mij. Ik kende er niemand en ben bang dat dat ook heeft meegespeeld. Ik moet nog veel leren.

Ligt dus geheel niet aan anderen.


Niks aan het handje Leintje98.Het lag zeker niet aan jou als de groep die voor je reed gewoon doorgast dan haal jij ze nooit meer in zo simpel ligt het immers.

Test het maar eens uit op de snelweg.Jij stopt voor 60 seconden op de P en probeer dan die andere motorrijders die 130km rijden dan maar eens in te gaan halen ;)
 
Willem; ik vraag me af of je mee reed?

ivm de regen is er op een normaal en acceptabel tempo gereden met beide groepen.
er was geen sprake van een snelle of langzame groep...

bovendien is het followup systeem zodanig dat het niet uitmaakt of je snel of langzaam bent; bij de eerst volgende kruising staat netjes een motorrijder op je te wachten.
 
kort filmpje van de 2 uur aan materiaal uit mn gopro:


Is over 2 uur klaar met uploaden.

Ik ga tukken, de groeten!
 
Niets gebeurd. Bij de eerste kruising moest ik een bus voor laten gaan en ik haalde de groep gewoon niet meer in. Hoe hard ik ook reed en hoe hard ik ook probeerde en wilde. Bij de 3e glimmende bocht verloor ik de moed. Ligt geheel aan mijzelf, weet alleen de oorzaak nog niet.

De groep was voor mij gewoon erg groot, de rijstijl van enkelen toch iets te vlot schijnbaar voor mij. Ik kende er niemand en ben bang dat dat ook heeft meegespeeld. Ik moet nog veel leren.

Ligt dus geheel niet aan anderen.

Je hoeft niet hard te rijden om de groep bij te trekken. Daarom rijden we juist follow-up. Hoe ver je ook achter raakt, er is altijd weer een moment dat je weer bij de groep komt.

Ik rij ook als een hert dat net in de koplampen van een vrachtwagen kijkt, en ja er zijn er zat die vele malen beter rijden. En toch heb ik plezier in het rijden. Geniet gewoon van de dag en tijdens de rust van de gezelligheid met de groep.
 
Allemaal bedankt, was weer behoorlijk gezellig!

Volgende keer nemen we een motor mee met een betere accu, al ben ik nu wel aanduwheld #1 natuurlijk.

Erwin, bedankt voor het lenen van je grasmaaiertractorCrossbrommert!
 
Allemaal bedankt, was weer behoorlijk gezellig!

Volgende keer nemen we een motor mee met een betere accu, al ben ik nu wel aanduwheld #1 natuurlijk.

Erwin, bedankt voor het lenen van je grasmaaiertractorCrossbrommert!
Je bent in ieder geval mijn HELD van de dag :)


Eerste deel was een blij dat ik glij show, maar later bleek dus ook dat mijn achterbandje best wat meer profiel kon gebruiken :+
Toen de zon ging schijnen en de weg droogde ging het lekker.

De weg naar huis ging weer ruk en moet denk ik maar eens gaan accepteren dat ik waarschijnlijk nachtblind ben ofzo. Heb de grootste moeite om in het donker te zien hoe een bocht verloopt. Met daarbij mijn wantrouwen in de motor, heb het idee dat ieder moment alle onderdelen het kunnen begeven en dat is niet zo goed voor het vertrouwen :P

Al met al toch een erg gezellig dag gehad met een BBQ bij PAAAAL als afsluiter. :+

Iedereen weer bedankt en de foto's volgen morgen denk ik. Eerst ff een uurtje op het werk bezig zijn.
 
Wat denk je Jeroen met dit weer ;) :N :N :N

Kennelijk kon niet iedereen het follow up systeem volgen :+ Om welke reden dan ook.

Het vrouwke Leintje98 zit nu in zak en as en wil zelfs haar motor verkopen :P

Als je er niet bij was heeft het ook niet zoveel zin om er over mee te kleppen....

Nog een keertje de uitleg van het follow up systeem:
Follow Up - De uitleg

We rijden de route volgens het Follow-Up Systeem. Hieronder een beschrijving.

1. Een groep heeft een vaste voorrijder én een vaste achterrijder, te herkennen aan de oranje hesjes.

2. De voorrijder geeft de wegwijzerplekken aan door ernaar te wijzen. Dit doet hij bij kruisingen, splitsingen en andere verkeerssituaties waar de rijrichting onduidelijk is. Het staan op deze plaatsen is op eigen risico, zorg dat je veilig staat en geen hinder veroorzaakt bij het overige verkeer.

3. Als je achter de voorrijder rijdt, houd dan voldoende afstand, zodat je tijdig en veilig op de aangewezen wegwijzerplek kan gaan staan. Om zo de rijrichting aan te geven voor de rest van de groep.

4. Wegwijzers dienen hun knipperlicht te gebruiken om de juiste rijrichting aan te geven voor de rest van de groep. Indien nodig maak je extra (hand)gebaren om de rijrichting te verduidelijken.

5. De wegwijzer blijft wachten, totdat de achterrijder aansluiting heeft en voegt dan vóór de achterrijder weer in bij de groep. Ook als je lang moet wachten blijf je staan, de mensen die er nog aankomen zijn afhankelijk van jou!

6. Achterrijder is de laatste sluitpost.

7. Het is uitgesloten dat iemand zonder hulp achtergelaten wordt. Als iemand om noodzakelijke reden(en) (tijdelijk) moet stoppen, dan blijft de achterrijder bij deze persoon totdat er een oplossing is. Het kan dan lang duren, voordat de achterrijder weer aansluiting heeft. Blijf te allen tijde wachten op de achterrijder of bel iemand van de organisatie als je het niet meer vertrouwd.

Dus je hebt je eigen snelheid dus zelf in de hand :)

Super verstandig van Leintje om af te haken, weg was vanochtend nat en misschien voor sommigen een beetje eng om te rijden.
Leintje, zoals hierboven al staat: zoek effe een goede rijschool in de buurt waarbij je een paar uurtjes extra les neemt of vraag indien aanwezig in jou vrienden club iemand met motor ervaring die jou even weer op weg kan helpen.

En als laatste: weer heel veel dank voor de gezelligheid vandaag! Paul: jij thanks voor de organisatie, voor, achter en tussen rijders: ook heel veel thanks! *O* *O*
 
Wat denk je Jeroen met dit weer ;) :N :N :N

Kennelijk kon niet iedereen het follow up systeem volgen :+ Om welke reden dan ook.

Het vrouwke Leintje98 zit nu in zak en as en wil zelfs haar motor verkopen :P
dit was toch serieus een gevalletje probleem tussen de oren hoor. Er is echt op z'n zondags gereden. Er zijn vaker grote gaten gevallen maar kwam nooit door de snelheid. Als je de rit al onzeker begint is dat lastig af te schudden. Heb zelf ook slecht gereden omdat ik onzeker ben en de motor niet vertrouw. Maar heb geen enkel moment het gevoel gehad dat ik sneller moest dan mijn kunnen.
 
Als je er niet bij was heeft het ook niet zoveel zin om er over mee te kleppen....

Je doet je alias naam zo wel een grote eer aan zo van plof kop dicht ;) Geen zorgen over het meerijden als het meepraten al niet eens toegestaan is.
 
Laatst bewerkt:
Lol er is zo rustig gereden dat mijn Mt01 1 op 19 liep en dit is een nieuw record voor mijn mt01. Die normaal 1/14 loopt
 
:')

Willem... Als ik je reacties zo lees denk ik ... Eigenlijk helemaal niets want je was er niet bij en kennen we je dus niet en daarom ga ik dus niet over je oordelen.

:')

Maar goed zoals ze zelf al aangaf lag het aan dr zelfvertrouwen en dus niet aan de snelheid van de groep!
Wij rijden zo snel! Bam! Bliksem is er niets bij! :+ zelfs mt01s die 1:40 lopen rijden nu maar 1:19 _O- :+


Al met al hebben we op de regen druppels na een super leuk dagje gehad *O*
 
Laatst bewerkt:
Heren, dames,

Het is NIET mijn bedoeling geweest een groep de schuld te geven!!!

Het follow-up systeem is mij geheel duidelijk: vooraf gelezen EN nog keurig naar de uitleg geluisterd. Ik ben anders gewend en minder grote groepen. Ik kwam inderdaad 3 keer iemand tegen die keurig op een hoek aan 't wachten waren, prima geregeld. Het feit dat de motoren achter mij door mij werden opgehouden voelde ik mij schuldig over.

Nogmaals: ligt aan mij dus en niet aan de groep. Het spijt mij dat ik misschien iemand gekwetst heb met mijn opmerking over snelheid. Dit was zeker niet mijn bedoeling.
 
Je doet je alias naam zo wel een grote eer aan zo van plof kop dicht ;) Geen zorgen over het meerijden als het meepraten al niet eens toegestaan is.


Do_i_see_a_troll.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan