Vliegjes IN helm

Wat is een morf? Is dat een andere benaming voor een Buff, bandana, bivakmuts of halsdoek?

Herkenbaar met een Nolan N60-6.
Ventilaties dicht scheelt iets, maar doordat het bij de kin niet volledig afgesloten is wordt het daar door de turbulentie naar binnen gezogen.

Verschilt per moto, maar in mijn geval komt de wind net onder mijn hoofd terecht, dus worden ze naar binnen geblazen.

Dit is de eerste zomer dat ik rijd en ik word (voornamelijk in de avond) helemaal gek van alle insecten IN mijn helm.

Ik heb een HJC RPHA 70 (integraal helm) en heb altijd mijn vizier dicht + alle ventilatie dicht, maar heb standaard wel 3-5 vliegjes die toch ergens mijn helm in weten te komen... Langzaam voel je ze dan richting je oog of in je oor kruipen en je kunt er zo snel niks aan doen 😖

Wat doen jullie eraan om dit te voorkomen?... Of heeft iedereen constant zoveel vliegen in zijn helm? 🙄

Hang je, tijdens een stop, ooit je helm aan je spiegel? Ik heb nooit begrepen waarom mensen dit doen...

#1 Er plakken heel wat insecten aan die spiegel
#2 Niet al die insecten zijn dood
#3 Dood of levend, ze komen in je helm terecht als je die over de spiegel hangt.

Weet jij zeker dat het insecten zijn? Als ik een beestje voel kruipen in de helm blijkt het mijn eigen zweet te zijn.

Ik heb nog nooit beestjes in m'n helm gehad. Wel een compleet insectenkerkhof aan de buitenkant van het vizier... Maar zodra ik boven de 80KM/u ga, gaat bij mij het vizier volledig dicht.
Overigens heb ik de ventilatie altijd open, en sluit het stukje onder m'n kin niet volledig aan (dus daar komt wind doorheen).

Ik heb ze ook weleens in m'n helm gehad en ik heb mijn vizier altijd dicht wanneer ik rij. Ze komen bij mij door de ventilatiesleuven naar binnen denk ik...
Als het me echt te lang irriteert stop ik even, helm af, beetje schudden, beestje eruit kloppen, helm op en weer door.

Terug
Bovenaan Onderaan