Virago valt stil boven 4000rpm

tiborphilip

Rookie
14 mrt 2022
28
0
Beste forum leden
ik ben al jaren in het bezit van oa een Virago 920 uit 82
nu doet zich het volgende probleem voor
de motor lijkt begrenst tot 4000 rmp dan houd hij spontaan in alsof de dodeman knop gebruikt wordt
de carbs zijn brandschoon na diverse demontages membramen zijn heel !
inlaat rubbers okay
het vreemde is dat de ontsteking lamp gewoon door knippert bij het uitvallen
ontsteking unit al eens vervangen zonder resultaat
wie herkend dit probleem en heeft een tip
 
deze zin blijft nog steeds hard vloeken met jullie theorie. héééél hard . nooit zou ik dit linken aan branstof tekort ;)
Mee eens @Janbros , had niet goed gelezen dat het een 'harde' inhoudactie is... Maar ja wat bij de één 'hard' is valt bij de ander onder 'zacht'. Als het echt zo is dan ben ik toch ook benieuwd wat de reden zou kunnen zijn dat het ontstekingstijdsip bij 4000 toeren zou veranderen.

Maar als het echt een 'harde' inhoudactie is, dan is inderdaad een electrische oorzaak de meest voor de hand liggende oorzaak.
 
Wat voor benzinekraan zit erop? Bij een GS500 zit er een onder de tank maar ook nog een aan het frame. Die laatste is vacuüm bedient door de carburateurs maar op een gegeven moment wil dat rubbertje niet meer of komt er een haarscheurtje in. De carburateur krijgt hem dan niet meer goed open getrokken met benzinetekort tot gevolg.

Daar kan je eindeloos naar zoeken want op het oog is de benzinekraan nog brandschoon en het rubber is ook niet altijd zichtbaar slecht.

Nog nooit een carburateur gezien die een vacuum maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan