Virago valt stil boven 4000rpm

tiborphilip

Rookie
14 mrt 2022
28
0
Beste forum leden
ik ben al jaren in het bezit van oa een Virago 920 uit 82
nu doet zich het volgende probleem voor
de motor lijkt begrenst tot 4000 rmp dan houd hij spontaan in alsof de dodeman knop gebruikt wordt
de carbs zijn brandschoon na diverse demontages membramen zijn heel !
inlaat rubbers okay
het vreemde is dat de ontsteking lamp gewoon door knippert bij het uitvallen
ontsteking unit al eens vervangen zonder resultaat
wie herkend dit probleem en heeft een tip
 
Kan het nog niet goed lezen of de motor nu na 4000 toeren uitvalt of geen vermogen meer heeft. Bij geen vermogen advies kleptiming controle,.daarna ontsteking tijdstip controleren ( pick-ups )
Denk zelf dat het niet een brandstof proprobleem is .omdat je dan in de eerste versnelling wel een hogere toeren moet kunnen maken .








kleding controlen .daarna
 
Deze controleren, rechtse:

needle-valve-assy_medium10L1439002-01_d6ea.jpg
 
Weer zo`n oude motor met rotte rubbers /o-ringen etc maar dit geval gok ik wat al gezegd is tankfilter /benzine filter verstopt .
Wanneer idd echt vermogen gevraagd wordt dan komt er te weinig benzine binnen .
 
Weer zo`n oude motor met rotte rubbers /o-ringen etc maar dit geval gok ik wat al gezegd is tankfilter /benzine filter verstopt
Wanneer idd echt vermogen gevraagd wordt dan komt er te weinig benzine binnen .
Over dat vermogen weten we nog niets, de enige info die TS ons geeft is 4000 tr/min.
Voor 4000 te draaien in eerste heeft ie geen vermogen nodig, in 6de dan weer een pak.
TS moet veel duidelijker zijn, vandaar ook mijn vragen hierboven.
 
Ik heb een soort gelijk probleem gehad met mijn vorige motor. Viel ook vanaf 4000 toeren uit. Alles nagekeken en doorgemeten. Bleek uiteindelijk dat mijn vlotternaaldgaten in de cabaretier niet 100% rond meer waren en dus niet goed afsloten door de naalden. Nieuwe cabarateurreeks geplaatst en alles was opgelost. Misschien heb je er iets aan!
dank je voor bericht . deze setjes zijn ook al vervangen en ook dan zou het frappant zijn dat ze beiden de geest geven
 
valt hij ook in neutraal uit bij 4000 ? in alle versnellingen of alleen in de hogere ?
altijd bij 4000 of "in de ruime buurt van" en varieert dat toerental met de versnelling waarin je rijdt ?
onbelast krijg je hem wel boven de 4000 maar loop dan niet mooi meer met van die ontsteking plofjes .. onder het rijden is het rond de 4000 maar het is ook niet zo dat 1 cilinder wel door wil dus ik vraag me af wat is centraal geregeld pickups en bobines zijn apart de tci waar ik in eerste gedacht aan dacht is ook vervangen zinder resultaat . en als er 1 carburateur weigert draai 1 cilinder gewoon door . ik heb er aan zitten denken om de toeren teller los te treken ( die loopt over beide bobines ) maar dat is meer een wanhoops daad
 
Je zou toch weer zaken moeten gaan nalopen, bedoel dit niet vervelend maar carbs brandschoon....hoe?
Heb genoeg vrienden geholpen die hun carbs brandschoon hadden gekregen met de meest vreemdste manieren, en uiteindelijk liep de motor pas wanneer ze bij mij in een ultrasoon waren geweest, rubbers ( o ringen) die overgeslagen waren, aanzuigrubbers, inlaatrubbers, die er nog redelijk uitzagen. Ik bedoel hier mee dat je al deze ellende eerst 100% zeker moet kunnen uitsluiten voordat je verder kan zoeken. zie al tips over je vlotterhoogte....zeker checken, ram dat ding op een bok, gooi hem in zijn 1, laat hem tot 4000 opkomen gooi je benzine kraan dicht en kijk wat ( hoeveel) er uit je vlotterbak komt. Je weet dat je iig nog spanning naar je bougie krijgt wanneer de boel er mee stopt, dus een logische aanname is toch eerst je carburateur......het stationair systeem kan prima zijn, maar wanneer er meer power nodig is dan neemt de 1 het andere systeem gedeeltelijk over en als daar iets niet klopt......uit mijn ervaring met motoren voor1998 .....90% van de problemen met slecht lopen op wat voor manier dan ook....carburateur problemen, pas als je dit hebt uitgesloten kan je verder zoeken. Mooi voorbeeld, paar jaar terug had ik mijn buurman geholpen met zijn XT600, alles was goed en schoon, maar bleef slecht starten en soms uitvallen. inlaatrubbers zagen er nog mooi uit en hadden we al vaker getest op valse lucht....dus kon het nooit zijn dachten we beide. Hij vervangt ze en het probleem was weg. Dus nogmaals, brandschoon...hoe...remreiniger? sodabadje? dan mag je ze gelijk geheel strippen en op weg naar een garage om ze daar ff in een ultrasoon te gooien, rekenen ze vaak een minimaal bedrag voor aangezien ze alleen op ON hoeven te drukken. Sorry lang verhaal maar begin met uitsluiten, zo simpel is het, en als dat niet werkt dan wordt de lijst vanzelf korter.
dank je voor je uitgebreide Tips .. het stadium van uitsluiten heb ik al paar keer gedaan .het meest frustrerende is dat als 1 rubber of carburateur stuk is loopt hij slecht, deze loopt en start goed alleen is die begrenst door iets ??
als nog bedankt voor het meedenken
 
Controleer je het vlotterbakniveau stilstaand met een doorzichtig slangetje?
En zo ja, lukt dat om het tijdens het rijden eens te controleren?
Bijvoorbeeld door het doorzichtige slangetje lang genoeg te houden en aan de tank te tapen?
Misschien kan je op deze manier constateren dat de vlotterbak leeg raakt bij 4.000 toeren.
Het niveau zou volgens mij nagenoeg hetzelfde moeten blijven.
succes.:t
 
Controleer je het vlotterbakniveau stilstaand met een doorzichtig slangetje?
En zo ja, lukt dat om het tijdens het rijden eens te controleren?
Bijvoorbeeld door het doorzichtige slangetje lang genoeg te houden en aan de tank te tapen?
Misschien kan je op deze manier constateren dat de vlotterbak leeg raakt bij 4.000 toeren.
Het niveau zou volgens mij nagenoeg hetzelfde moeten blijven.
succes.:t
dat is het niet .ik blijf er bij dan moet de motor in de eerste versnelling wel boven de 4000 toeren komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan