Virago 535 houdt in op snelweg

marcoa

Rookie
Lid geworden
19 jul 2005
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb zojuist een 535 gekocht uit 1994 (op kenteken tenminste, ingevoerd). Rijdt best goed, maar houdt wel in op de snelweg. Het lijkt wel of ie begrensd is of zo.
komt bijna niet boven de 55 mile uit (90/100 km). Als je een vrachtwagen voorbij wilt, zakt ie terug.
Hij loopt best mooi en gelijkmatig.
Iemand enig idee wat 't kan zijn?

Bedankt,

Marcoa

heel simpel, je mengbuizen vervangen.
kun je volgens mij voor jouw motor gewoon los kopen, indien nodig ook de gasnaalden vervangen als ze enige vorm van slijtage vertonen.
En uitleg, tja, ik kan wel een kwartier staan te typen, maar neem maar van me aan dat de kans groot is dat dit aan je motor mankeert.
Als je zéker wilt zijn, dán moet je ff naar een dynobank waar een kundig persoon mee werkt.

heel simpel, je mengbuizen vervangen.
kun je volgens mij voor jouw motor gewoon los kopen, indien nodig ook de gasnaalden vervangen als ze enige vorm van slijtage vertonen.
En uitleg, tja, ik kan wel een kwartier staan te typen, maar neem maar van me aan dat de kans groot is dat dit aan je motor mankeert.
Als je zéker wilt zijn, dán moet je ff naar een dynobank waar een kundig persoon mee werkt.

Wat zijn de mengbuizen op deze tekening ? Ik heb er nl nog nooit van/iemand over gehoord...
full

Heb het ook eens gehad met een 535, net NA een beurt met vernieuwen van benzinefilter (onder het zadel).
Bleek uiteindelijk dat de benzinedarm in een knik lag. Bij traag toerental = weinig benzine, was de flow door de resterende opening in de knik voldoende. Bij snel rijen en dus veel benzine nodig, was de flow niet meer toereikend ...
Kijk dus eens naar je benzineleiding of daar geen knik in zit ergens ....

will do thnx
Wat ik wel weet is dat ik soms luchtbellen bij het luchtfilter heb gezien.
Dat zou natuurlijk vergelijkbare problemen op kunnen leveren als bij vapour lock, hoewel dat natuurlijk niet hetzelfde is. Misschien krijgt ie daardoor inderdaad te weinig benzine. Als dat niet zo is krijgt om een andere reden te weinig benzine, dus misschien heeft Ritzen wel gelijk :?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan