Vier spiegels?

Inderdaad. Stel ze zo af dat wat uit je spiegel verdwijnt, direct naast je is te zien. Dat je daarvoor je hoofd een beetje moet draaien is nu eenmaal niet te voorkomen. Als ik in een auto van het werk stap vraag ik me ook vaak af wie de spiegels heeft afgesteld. Waarom zou je in de helft van de spiegel je eigen auto moeten zien en waarom moet de bovenste helft lucht zijn?! Een klein streepje carrosserie (of op de motor: elleboog) en 1/3 lucht vind ik veel beter. Dan zie je meer van je omgeving en waar je rijdt. Slimme (auto)spiegels zijn trouwens links en rechts verschillend (de rechter verkleind voor meer blikveld en de linker heeft een klein deel dat de dode hoek opvangt). Nog slimmere zijn afwezig en vervangen door camera's in de auto. Misschien dat die over 20 jaar ook op motoren komen...
 
Niemand die een helm met ingebouwde spiegel meld?

db

Bij de meeste helmen zit daar tegenwoordig een zonnevizier die meer veiligheid biedt dan zo'n spiegel.
Dan staan je speigels niet goed
Volgens mij hebben veel mensen moeite met spiegels goed zetten, veel mensen zien veel teveel van zichzelf/eigen voertuig.
Je moet zo denken dat als je je eigen arm of zikant van je auto ziet dat een heel stuk naar links of rechts mist wat wel belangrijk is.
Een minimaal stukje zicht op arm of voertuig vind ik wel prettig als controle dat de spiegels niet te ver naar buiten gericht zijn waardoor er een dode hoek recht achter me gevormd zou kunnen worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan