#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Wat vond je van de zithouding? Ik vond het rijden zelf geweldig net als het geluid. Echter vond ik de zithouding te sportief, was er na een halfuur al klaar mee helaas. Toch jammer want de V4 is echt leuk!
Klopt helemaal wat je zegt. Rijden top, het gebrul was echt gaaf! Ik vind dit type vfr inderdaad sportiever zitten dan de 1200 of vorig model. Het zat bij mij wel op het randje van wel of niet, maar ik ben vrij lang en kon er na een uur toch nog prima op rijden zonder enige last. Was daarin toch enigszins positief verrast :t
 
Schrijf ik ook, een leuke motor omdat je een mix hebt tussen tour en sportief….. :]

Die 1200 ook geprobeerd, net een bromtol onder je…en bakken vermogen waar je niks aan hebt. En de 800 met 100pk en vooral een vrolijker blok is veel fijner.

Trouwens, lijkt wel de Sallandseheuvelrug….. :?
Ja, deze heeft toch zeker de voorkeur gekregen boven de 1200. Al was het om het gewicht.

Dit was in de buurt van Punthorst, volgens mij? Bij Ten Kate geweest.
 
Ja, deze heeft toch zeker de voorkeur gekregen boven de 1200. Al was het om het gewicht.

Dit was in de buurt van Punthorst, volgens mij? Bij Ten Kate geweest.
Vrij kleine bosgebied toen ik daar met de clubrit meereed.

Enige voordeel is de cardan, maar verder vond ik het niks.
 
Klopt helemaal wat je zegt. Rijden top, het gebrul was echt gaaf! Ik vind dit type vfr inderdaad sportiever zitten dan de 1200 of vorig model. Het zat bij mij wel op het randje van wel of niet, maar ik ben vrij lang en kon er na een uur toch nog prima op rijden zonder enige last. Was daarin toch enigszins positief verrast :t
Tip van flip: superbike stuur t.z.t. :) :Y
Hoeft maar iets hoger en dat scheelt al best wat
 
  • Leuk
Waarderingen: Brnk
Een superbike stuur heb ik ook jaren gehad op mijn 800fi. Met mijn 1.98m was dat echt een verademing, met zo'n stuur kon ik makkelijk een hele dag sturen. Nu niet meer, versleten knieen...
IMG-20160625-WA0003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wat je van de RS4 vindt. Ik heb mijn VFR sinds februari, en anderhalf setje Bridgestone T32 opgerookt. Nu sinds een week een setje RS4 eronder. Ik moest in het begin erg wennen aan de voorband, die ik anders/raar vond remmen in vergelijking met de Bridgestone. Verder wel een puik bandje, stuk spitser/sportiever dan de T32 die ik eerst had. Daarnaast ook voor het eerst m'n middenbok aan de grond gehad met de Dunlops :)
Ken je dat: “motor te koop, bandjes nog goed”?
Maar eigenlijk was het een vierkante Road4, één conclusie, had ze dadelijk moeten vervangen naar RS4.
 
Ff het topic een schop geven...
Deze week de hele week met de V4's naar het werk geweest, en met een paar dagen met regen worden ze wel heul erg smerig.. Na het werk vandaag ze beide maar even gewassen..
IMG_1554.JPEG
Toch al 450 km dit jaar gereden met de witte, en wellicht komt er nog wel 100 bij dit jaar _O- .. (ik kan nog 22 dgn rijden, voordat de witte wordt afgetankt en opgebokt in de winterstalling gaat)..
 
Ik heb nog wat RC36II spul. Zeer nette spullen.
Hoef niet de hoofdprijs, maar ook geen kratje pils biedingen. Als je echt interesse hebt dan hoor ik het wel.

 
Zag laatst bij mct Lelystad nog een instructeur met een rode 800 met schuifschade links. Hij is ook bekend met de vfr club, mf niet zo meen ik. Betreft een lange vriendelijke vent welke graag een shaggie rookt.
Hoedanook, (omdat ik zelf ook vfr gereden heb) we raakten aan de praat en kwamen uit op vfred welke hij dus ook kon.
Even gepraat over Fred en de uitvaart waar hij dus ook bij was. Helaas kwam ik veel later dan de uitvaart erachter (via mf) wat er dus gebeurt was met Fred. Voor mij was het fijn om reallife met iemand te praten over Fred en zijn uitvaart.
Wilde het even kwijt, dus bij deze.
 
Bij mij ook achterrijder in de medium.
We spraken dezelfde "taal" dus we zaten prima op 1 lijn. Verschil moet er zijn toch 👍
 
Zag laatst bij mct Lelystad nog een instructeur met een rode 800 met schuifschade links. Hij is ook bekend met de vfr club, mf niet zo meen ik. Betreft een lange vriendelijke vent welke graag een shaggie rookt.
Hoedanook, (omdat ik zelf ook vfr gereden heb) we raakten aan de praat en kwamen uit op vfred welke hij dus ook kon.
Even gepraat over Fred en de uitvaart waar hij dus ook bij was. Helaas kwam ik veel later dan de uitvaart erachter (via mf) wat er dus gebeurt was met Fred. Voor mij was het fijn om reallife met iemand te praten over Fred en zijn uitvaart.
Wilde het even kwijt, dus bij deze.
Ja dat was een mooie uitvaart en indrukwekkende met vele vfr en motor rijders
 
Beste MFers,

Ik ben sinds een kleine 6 weken in het bezit van het fel begeerde A rijbewijs. Nu heb ik een aantal proefritten gemaakt op verschillende motoren. Mijn wens is een sport/tour motor die meer neigt naar sport. zodoende is mijn oog gevallen op een VFR800 uit 2003. A.s. zondag ga ik kijken bij deze motor. mijn vraag is of jullie mij misschien kunnen vertellen waar op te letten. Als rookie op dit forum en in de motor wereld laat ik me graag adviseren, en het liefst op het gebied van de VFR800.

Ik hoor het graag!
Gr. Daskent
 
Bekijk bijlage 1804548
Ziet er mooi en origineel uit, goed kijken en kan er weinig mis mee zijn. Met een beetje mazzel onderhoud ahv rekeningen controleren en gaan. 5 jaar geleden rond de 2k te koop….
 
Ik vind hem vrij prijzig. Voor 2950 heb je een vtec.
Wel een nette fiets met weinig km's hoewel dat ook weer niets zegt bij een VFR.
 
Terug
Bovenaan Onderaan