#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

De nieuwste Fireblade is enorm circuitgericht en moet echt in de hoge toeren worden gereden.
Er zullen vast nog wel 1000's zijn die het wel leuk doen in de lagere toeren.

Ik vind een gsxr1000 en een vfr appels met peren vergelijken. Pak dan een rc30 en zet die naast een zxr750. Dat is dan misschien nog techniek uit dezelfde tijd, kwa cc's vergelijkbaar en bovendien in hetzelfde segment.
 
Maar afijn het is een vfr topic dus daar houden we het weer bij. .
IMG_0375.JPG
IMG_0035.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_0329.JPG
    IMG_0329.JPG
    277,3 KB · Weergaven: 6
Zie veel berichten keer het vermogen van een vfr maar zijn er ook mensen die zn ding verbouwd hebben naar een naked? Zo ja, welk kontje?
Wil wat inspiratie. Mijne heeft een s1000rr kontje maar js vrij beun gedaan.

Het vermogen boeit me helemaal niks. Ik rij snel op het circuit en zn vfr naked is helemaal perfect voor de openbare weg. 2x gereden jn de eiffel en super veel plezier mee gehad! Ik rij em voornamelijk om het fantastische geluid.
 
Vraag eens aan @Stefan666 Die heeft er dacht ik een keer een naked van moeten maken als ik het me goed herinner.

/edit, Ben bang dat ik een streetfighter moet gaan bouwen nu

Nope is dus geen street fighter geworden.

db

Klopt ! Sterker nog, exact 5 jaar later reed die vfr nog rond in Luxemburg geile bochtjes trekken ( mét kuipen )

Kleurstelling is inmiddels wat meer "rat bike" geworden , maar dat kreng komt nog steeds prima mee met
die nieuwerwetse bmw's die mee waren :) :) :)


De "nieuwigheid" was er toch al een tijdje vanaf ;p
 
Te koop mijn VFR RC24, ik zit er niet meer lekker op ,voetsteunen te hoog, te scherpe kniehoek.
Nieuwe stroomverdeler ,accu, achterband, brandstofpomp vervangen ,nieuwe voorwiel lagers ,voor en achter remblokken vervangen, nieuwe ventielen er in laten trekken, nog veel meer, kortom prima motor.
Vraagprijs20220517_120519.jpg20220517_120545.jpg 1250 euro .20220517_120656.jpg
 

Bijlagen

  • 20220517_120557.jpg
    20220517_120557.jpg
    203,1 KB · Weergaven: 17
  • 20220517_120509.jpg
    20220517_120509.jpg
    206,4 KB · Weergaven: 19
  • 20220517_120615.jpg
    20220517_120615.jpg
    144,8 KB · Weergaven: 21
  • 20220517_120632.jpg
    20220517_120632.jpg
    152,7 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Als me vakantie geld mee valt en beetje dichtbij is deze motor wel interesse.
Waar is deze te bezichtigen
Ik woon op Goeree overflakkee, in het stadje Goedereede zou het leuk vinden als hij in Nederland blijft.
Ik heb een bod uit Italië, maar daar heb ik geen zin in.
Ik heb geen haast 😊
 
Afgelopen maandag met de vfr op assen wezen rijden 2.15min.. Voor een oud beestje komt ze goed vooruit. R6 uit 2008 was net wat sneller op rechter stuk, maar bij acceleratie kon ik deze aardig bijhouden. Vfr trekt harder op alleen kan niet tot 16000 toeren komen. In de bochten zelfs een gsxr1000 in kunnen halen. Alleen maar respect voor de honda. Blijft een veelzijdige motor...alleen de voetsteunen mogen wel wat hoger staan.... gingen aardig over de grond. En de remmen mogen iets meer bite hebben ( stalen remleidingen zitten er al op)
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220524-171953_Chrome.jpg
    Screenshot_20220524-171953_Chrome.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 34
  • Screenshot_20220524-171705_Chrome.jpg
    Screenshot_20220524-171705_Chrome.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 34
  • Screenshot_20220524-173047_Chrome.jpg
    Screenshot_20220524-173047_Chrome.jpg
    95,6 KB · Weergaven: 34
Ik had op mijn vfr remklauwen van de street triple (eerste type). Past 1 op 1 en remt veel harder. 2 mm grotere zuigers. Tweedehands goed te doen.
Schermafbeelding_20220526-090614~2.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan