#VFR Topic Deel 12, de zomer in knallen met V4

Heeft of weet iemand nog een kroon plaat van een rc36-2 die niet 10% van een hele motor kost? 😂
 
Kroonplaten en vooral de clipons van een VFR750F RC36-2 zijn nogal gewild onder de eigenaren van een VTR1000 Firestorm.

Maar.. Ik heb nog een kroonplaat.
 

Bijlagen

  • IMG_7546.jpg
    IMG_7546.jpg
    132,1 KB · Weergaven: 0
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Zo, gisteren de Viffer (bijna) klaar gemaakt :)
Nieuwe ketting, versche olie erin, klauwen schoongemaakt, versche remvloeistof en ding weer in elkaar geklust *O*

Alleen nog de olie op niveau brengen (wou de motor gisteren niet starten, want dichte garage, want regen, dus wou hem niet buiten zetten), achterwielmoeren op moment zetten en koelvloeistof ververschen (dat laatste doe ik wat later denk ik, geen haast).

04lsyHx.jpg

vlZQRg2.jpg
 
Nu pas…..:+

Aanstaande zaterdag de koningsasserdag bij Startwin te Loenen. ik wou gisteren die andere van mij hier onder de carport onder handen nemen, BRAVOK, maar het was mij nog tis fris onder de carport. Dan van de week de check uitvoeren, toch tijd zat…._O-
 
Ja helaas wel...
Meeste weekenden dit jaar veel in & rondom huis bezig geweest...
Komend weekend komt de Kawasaki weer terug, dus moe(s)t de garage ook weer soort-van in ordnung hebben, dus de VFR moe(s)t ook in elkaar.
Bijkomend voordeel is dat ik dan weer kan brommeren :+
Eind april 2-weken bouwvakkers over de vloer om nieuw kozijn- & glaswerk erin te frutten.
Dus daar zal ik komende weekend ook zeker wel druk mee zijn in de voorbereiding...
 
Prio’s ken ik….de mijne heb bij Stijner laten checken en was snel klaar…en geld kwijt. Band/remblokken/kettingset tikt aan bij de winterbeurt van slechts 149 euro. VFR is iig helemaal klaar voor 2024; benzine en gaan.

De andere motor laat ik doorgaan en zie t.z.t. wat ‘ze’ mij aanbieden. Prijzen op mobile.de zijn ook niet bijzonder laag…en ze moeten het hebben van een particulier die onder de laken een nette willen verkopen, kost gewoon tijd cq geluk.
 
ja fair... kan het eens bekijken, maar deze maak ik me het minst zorgen om... was alláng mis gegaan als die niet goed zou zitten :P
 
Zo, de VFR (90k km’s) is ingeruild…..sinds de perikelen van vorig jaar de afgelopen winter gebruikt om een opvolger te vinden en dat is gelukt. Sowieso geen supersport want ik heb al een ducati 888 superbike. Andere kant geen denken aan een chopper……

Uiteraard rechtop zitpositie en modern, voor gemakkelijke ritten zegmaar. Versys650, MT-07 proefritten gemaakt maar die waren in verhouding nog duur, miste voor mij de grootte en vermogen etc…toen een MT-09 maar die was ook net niet. En smaakte naar meer dus de MT-10. En dan kom je de andere grotere tegen…… _O- Zoekopdracht bij de plaatselijke motorbedrijven geplaatst maar de vlotte terugkoppeling was dat het aanbod van goede niet zo groot was en vrij duur in verhouding. Ik bedoel ook complete en nette historie want ik wil geen rommel, zij ook niet.

Zelf ondertussen op zoek en geslaagd na de proefrit, een nette BMW S1000R/2017/23k km’s…en na een weekendje de knoop doorgehakt….en bij de dealer en compleet zoals het hoort. Bovendien 2 jaar garantie dus hoef ik mij geen zorgen te maken. Nette inruilprijs op de VFR gekregen en in de afgelopen 7 jaar slechts 800 euro afschrijving….._O- onderhoud en reparaties waren een veelvoud ervan….:X En helaas ze vielen over de hoge kilometerstand….

Dit is ‘m:




IMG_6747.jpeg
IMG_6748.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Zo, de VFR (90k km’s) is ingeruild…..sinds de perikelen van vorig jaar de afgelopen winter gebruikt om een opvolger te vinden en dat is gelukt. Sowieso geen supersport want ik heb al een ducati 888 superbike. Andere kant geen denken aan een chopper……

Uiteraard rechtop zitpositie en modern, voor gemakkelijke ritten zegmaar. Versys650, MT-07 proefritten gemaakt maar die waren in verhouding nog duur, miste voor mij de grootte en vermogen etc…toen een MT-09 maar die was ook net niet. En smaakte naar meer dus de MT-10. En dan kom je de andere grotere tegen…… _O- Zoekopdracht bij de plaatselijke motorbedrijven geplaatst maar de vlotte terugkoppeling was dat het aanbod van goede niet zo groot was en vrij duur in verhouding. Ik bedoel ook complete en nette historie want ik wil geen rommel, zij ook niet.

Zelf ondertussen op zoek en geslaagd na de proefrit, een nette BMW S1000R/2017/23k km’s…en na een weekendje de knoop doorgehakt….en bij de dealer en compleet zoals het hoort. Bovendien 2 jaar garantie dus hoef ik mij geen zorgen te maken. Nette inruilprijs op de VFR gekregen en in de afgelopen 7 jaar slechts 800 euro afschrijving….._O- onderhoud en reparaties waren een veelvoud ervan….:X En helaas ze vielen over de hoge kilometerstand….

Dit is ‘m:




Bekijk bijlage 1991940Bekijk bijlage 1991941

Heel gaaf ding! Veel plezier met de nieuwe motor :)
 
Zo, de VFR (90k km’s) is ingeruild…..sinds de perikelen van vorig jaar de afgelopen winter gebruikt om een opvolger te vinden en dat is gelukt. Sowieso geen supersport want ik heb al een ducati 888 superbike. Andere kant geen denken aan een chopper……

Uiteraard rechtop zitpositie en modern, voor gemakkelijke ritten zegmaar. Versys650, MT-07 proefritten gemaakt maar die waren in verhouding nog duur, miste voor mij de grootte en vermogen etc…toen een MT-09 maar die was ook net niet. En smaakte naar meer dus de MT-10. En dan kom je de andere grotere tegen…… _O- Zoekopdracht bij de plaatselijke motorbedrijven geplaatst maar de vlotte terugkoppeling was dat het aanbod van goede niet zo groot was en vrij duur in verhouding. Ik bedoel ook complete en nette historie want ik wil geen rommel, zij ook niet.

Zelf ondertussen op zoek en geslaagd na de proefrit, een nette BMW S1000R/2017/23k km’s…en na een weekendje de knoop doorgehakt….en bij de dealer en compleet zoals het hoort. Bovendien 2 jaar garantie dus hoef ik mij geen zorgen te maken. Nette inruilprijs op de VFR gekregen en in de afgelopen 7 jaar slechts 800 euro afschrijving….._O- onderhoud en reparaties waren een veelvoud ervan….:X En helaas ze vielen over de hoge kilometerstand….

Dit is ‘m:




Bekijk bijlage 1991940Bekijk bijlage 1991941
Gaaf hoor. Gekozen voor kwaliteit. Had zelf toch een tuono V4 gekozen denk ik😅
 
Gaaf hoor. Gekozen voor kwaliteit. Had zelf toch een tuono V4 gekozen denk ik😅
Kwaliteit; de afgelopen 7 jaar draadbreuk QS en cruisecontrol schakelaar deed het af en toe niet, en die 2 jaar garantie…..

En geen Italiaan erbij…is gewoon gevoelsmatig en geen aanbod waar ik woon. De bmw dealer is hier op fietsafstand waar ik regelmatig langs kom als ik boodschappen doe, Kom al 20 jaar ofzo binnen voor de enkele proefritten en dat heeft uiteindelijk geleid tot de aankoop van een bmw.
 
Heeft iemand hier nog baat bij een Haynes werkplaats handboek voor de vfr? Ik heb er nog één liggen die nu overbodig is.
 
Kijk, dat zal dus wel één van de redenen zijn waarom mijn garage zo vol is: ik houd dat soort dingen dus altijd. Vanaf mijn RD50MX tot aan de laatste aankoop, de YZF600R, ik heb alle service manuals nog. Trouwens dus ook van de VFR :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan