VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn VFR heeft geen stal, woont op straat.

maar had wel wat TLC nodig.

achterrem een kleine revisie en wat verf. die is weer als nieuw. en het was lekker weer in mijn doorluchtgarage dus gelijk de voorremmen aangepakt. nwe remleidingen en remblokken. Ontluchten was een crime tot is doorkreeg dat er lucht in de remcilinder en in de dubbelebanjo zelf bleef zitten.
en nu komt het, een beetje alu gepoetst en zelfs wat kettingvet van de achterbrug weggehaald. de 1e 6maanden doe ik niets meer het kan ook te gek.
 
Iemand ervaring met dit type risers?
Ik ben 1,90m, zal dit wat comfortabelere zijn voor mijn polsen?


http://www.ebay.co.uk/itm/VFR800-V-TEC-Bar-risers-/172154018655?

Geen ervaring met de risers. Maar vraag me af of je dan wel goed op je fiets zit en hoe je je stuur vast houdt? Ik ben namelijk 196 cm, en fors gebouwd en heb nooit last van mn polsen. Zelfs niet op een zx10r welke een redelijk extreme houding heeft.

Ik leun vooral met mn benen op mn frame/tank en houd me daarmee overeind. Het stuur heb ik heel losjes vast. Een beetje te vergelijken met een muis van de PC.
 
Ik ben zelf 1,96m en rij op een vtec zoals jij. Ik heb ook nog een nogal lange rug in verhouding. Met de normale stuurhelften leunde ik ook flink op het stuur. Dat gaf bij mijn geen last van mijn polsen. Maar wel meer druk op het stuur waardoor hij zwaar stuurt.
Dát kon ik goed verhelpen door mijn rug aan te spannen, wat de druk van het stuur haalt, zodat ik veel lichter kon sturen.
Precies zoals Euroide hierboven beschrijft.

De risers die je vraagt heb ik ook geprobeerd, maar maakten voor mij niet voldoende verschil. Dus er weer af gehaald. (Toen had ik het aanspannen van mijn benen en rug nog niet gemerkt trouwens).

Ondertussen heb ik drastische maatregelen genomen, en een superbike stuur gemonteerd. Zó.... dát scheelt! Stuurt een heel stuk lichter natuurlijk. Maar; de druk op de polsen is nog steeds grotendeels afhankelijk van hoe je op de motor zit, en hoe je op het stuur leunt.
 
De temperatuur meter van mijn VFR-er van '87 komt tijdens het rijden niet veel hoger dan op de foto, is dat normaal? Verder rijd ie als een tierelier, ik ben elke keer verbaasd dat een fiets van 29 jaar oud zo goed rijd.

2lu8lmw.jpg
 
Was erg lekker ritje weer zeg :P
Maatje die mee was vondt het een motor om mee dood te rijden _O-
Komt van een v-storm 650 af :+
Vondt hem zalig relax rijden en ook als je het gas open gooit heerlijk strak reed *O*

De 1200 was me dan wel te lomp maar die 800 zalig klein en gooi en smijt fiets ;)
 
Goedenavond,

Ik heb sinds een tijdje het idee dat mijn motor steeds meer benzine aan het verbruiken is. Vroegâh (+/- 2-3 maanden terug) kon ik een verbruik halen van 300 km op 19 liter (= 1/15,8). Tegenwoordig rijd ik 230-240 km op 19 liter (=1/12,6).
Er zijn geen noemenswaardige veranderingen toegebracht aan de motor (nieuwe banden/keerringen), bandenspanning is juist en geen verschil in temperatuur (ivm choke).

Iemand enig idee waar dit verschil in verbruik door te verklaren is? Of waar ik het zou moeten zoeken...

OHJA! Het gaat om een 2001 Honda VFR800.
 
Is je koelwatertemperatuur ook goed?
Als je thermostaat stuk is gaat hij meer verbruiken.
Wanneer zijn je bougies voor het laatst vervangen? bij de 800Fi zitten gewone in en die gaan 24k mee.
Luchtfilter nog fris en kettingset nog in goede staat?
 
Was erg lekker ritje weer zeg :P
Maatje die mee was vondt het een motor om mee dood te rijden _O-
Komt van een v-storm 650 af :+
Vondt hem zalig relax rijden en ook als je het gas open gooit heerlijk strak reed *O*

De 1200 was me dan wel te lomp maar die 800 zalig klein en gooi en smijt fiets ;)
Hij is fijne he? :]
Heb 'm vorig jaar gekocht. Was verliefd na 3 bochten. Die 3 bochten had ik nodig om te wennen aan de zitpositie. Daarna voelde het net zo vertrouwd als vreemd. Inmiddels meer dan 9000km gereden en alleen maar meer verliefd geworden.

1200 vond ik ook een fijne fiets maar toch iets te groot en lomp op de langzamere punten. Daarnaast zit er in de 800 meer leven en ziet die 800 er ook beter uit.
Die koplamp :Y
 
Is je koelwatertemperatuur ook goed?
Als je thermostaat stuk is gaat hij meer verbruiken.
Wanneer zijn je bougies voor het laatst vervangen? bij de 800Fi zitten gewone in en die gaan 24k mee.
Luchtfilter nog fris en kettingset nog in goede staat?

Koelwatertemp is doorgaans 75-85 graden met een uitschieter naar 100.

Bougies en ketting zijn inderdaad wel aandachtspunten :/
 
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes. Momenteel rijd ik een Honda VF500F Interceptor uit 1985.
11154970_758454710938951_2319436859510332988_o.jpg


Nu zit ik eraan te denken om over te stappen op een VFR 750 van rond 1990, de R24 als ik me niet vergis :)

Wat ik ervan weet is, dat de spanningsregelaar een zwak punt is.

Verder heb ik gehoord dat het blok erg goed is, dat je er zonder problemen 150.000 mee kan rijden.

Klopt dit, en zijn er meer voor- en nadelen aan deze motor op te noemen?
Verder houd ik wel van toeren (3000 km in een week), is dat goed te doen met deze motor?

Groet,
Christiaan
 
Overzichtje: VFR750F

kort samengevat:
De rc24 is van 1986-1987, en RC24-II van 1988-1989 (detail verbeteringen)
De RC36-I is van 1990-1993 (met ook nauwelijks zichtbare detailverbeteringen vanaf 1992).
De RC36-II is van 1994-1997

Rond 1990 is dus een wat vaag begrip. Maar alle modellen zijn uitstekende motoren.
De RC36 is inderdaad wat beter geschikt voor lange afstanden dan de RC24.
 
Zelf heb ik een VFR750F uit 94 (RC36).
- Heerlijke motor welke ik gebruik voor woon-werk en tot voor kort ook voor tourritjes.
- Nooit problemen gehad met spanningsregelaar. Maar deze zijn voor enkele tientjes te koop. (in china, in Europa betaal je grof meer.)
- wel elke 50K je voorvork inspecteren op speling want de geleidebussen an de onderkant willen nog wel eens slijten.
- verbruik is doorgaans 1-18
- Blok is inderdaad, bij goed onderhoud, ijzersterk.

succes met je keuze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan