VFR topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vraagje voor de bandenspecialisten of personen die hun mening willen geven ;):

Ik ben aan het twijfelen tussen de Michelin pilot road 4 en de Pirelli angel GT A, de verschil zit hem alleen tussen het bochtenwerk (aldus mopedreifen.de) en verder zijn ze vergelijkbaar. Ik rij al jaren met veel plezier op de Michelin PR's en een overstap naar een ander merk doe ik dus niet zo snel, maar ik hoor van andere VFR rijders uit ander delen van de wereld toch heel veel positieve geluiden over de Pirelli's.

Wat is jullie mening/ervaring?
Ik heb geen ervaring met de Pirelli's maar ik moet zeggen dat de MPR4 een super band is geworden en in de regen heb je ook niets te vrezen (ook als je een mooi weer rijder bent kan je in een bui terechtkomen).
De nieuwe Dunlop Roadsmart 3 schijnt ook goed te zijn maar die zijn nog te nieuw voor zinvolle gebruikerservaringen.
 
65 is veel te laag. Dus ik zou de thermostaat maar eens gaan vervangen.
...
65 is inderdaad laag maar met meteen roepen dat de thermostaat stuk is ga je wel erg kort door de bocht.

@Woutje: Komt hij wel vlot op die 65Gr?
Die temperatuur moet hij wel binnen een paar minuten halen, zo niet is inderdaad de thermostaat zeer waarschijnlijk stuk.
Het kan ook het begin van het einde zijn.
Welke KVS heb je erin, de standaard of G12+? Bij standaard (dat is een groene vloeistof) zou ik hoe dan ook de boel vervangen voor G12+ (deze is roze/rood), deze is vriendelijker voor je blok en daarmee ook beter voor je thermostaat.
Een thermostaat die dood begint te gaan kan hiermee nog gered worden.
 
Wanneer de temperatuur onder het rijden zakt tot onder de 65 graden dan is wel degelijk je thermostaat naar de knoppen. Je kunt dit testen door de temperatuur op te laten lopen tijdens stilstand, tot ongeveer 90 graden, en dan vervolgens een stukje te gaan rijden. Wanneer de temperatuur weer tot onder de 70 graden zakt is ie kaduuk. Zelf ook al tweemaal mogen meemaken dat ie stuk was door het op deze manier te testen ;)
 
De temperatuur loopt redelijk snel op, die 65graden laat hij alleen zien wanneer het 0 graden of lager is en dan met een laag toerental op de snelweg rijden. Ik zal bij de beurt het systeem eens flushen en er nieuwe koelvloeistof in gooien. Het is weer tijd voor de jaarlijkse T.L.C.
 
Dan zal de temperatuur nog steeds minimaal 74 graden moeten aangeven. Vanochtend bij -4 zat de temperatuur bij mij netjes op 78 graden en bleef daarom heen schommelen.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor de bandenspecialisten of personen die hun mening willen geven ;):

Ik ben aan het twijfelen tussen de Michelin pilot road 4 en de Pirelli angel GT A, de verschil zit hem alleen tussen het bochtenwerk (aldus mopedreifen.de) en verder zijn ze vergelijkbaar. Ik rij al jaren met veel plezier op de Michelin PR's en een overstap naar een ander merk doe ik dus niet zo snel, maar ik hoor van andere VFR rijders uit ander delen van de wereld toch heel veel positieve geluiden over de Pirelli's.

Wat is jullie mening/ervaring?
Deze banden zijn alleen vergelijkbaar in de klasse waarin ze zitten, maar niet echt qua rijeigenschappen. Als jou de rij-eigenschappen van Michelin bevallen moet je naar geen enkel ander merk overstappen, het verschil is te groot.
 
Ik heb de angel gt's onder m'n 800fi. Bij goed weer een goede band. Bij regen ook nooit iets slechts meegemaakt. Maar bij lage temperaturen (onder 7 graden) wordt de band merkbaar slechter, voor mijn gevoel werd de motor bij een snelle bocht instabiel. Gaf mij weinig vertrouwen.

Maar dat is mijn mening, en mijn ervaring.
 
Laatst bewerkt:
Hallo *O* ik lees al even mee want heb sinds afgelopen december ook een VFR 800 fi, 2000 :] :]

Meteen een VFR newbie vraag, horen bijde koplampen te branden bij normaal licht, want bij mij doet de linkerkant het alleen bij grootlicht. Ik dacht eerst dat dat zo hoorde aangezien er meer motoren zijn die dat hebben. Maar na wat onderzoek op YouTube lijkt het me toch dat ie kapot is, de lamp. Maar voordat ik de koplamp eruit ga schroeven toch maar even bevestiging van de vfr experts hier :)
 
Hallo *O* ik lees al even mee want heb sinds afgelopen december ook een VFR 800 fi, 2000 :] :]

Meteen een VFR newbie vraag, horen bijde koplampen te branden bij normaal licht, want bij mij doet de linkerkant het alleen bij grootlicht. Ik dacht eerst dat dat zo hoorde aangezien er meer motoren zijn die dat hebben. Maar na wat onderzoek op YouTube lijkt het me toch dat ie kapot is, de lamp. Maar voordat ik de koplamp eruit ga schroeven toch maar even bevestiging van de vfr experts hier :)
Ja die horen allebei te branden.
Zitten gewoon H4 lampen in dus bij de ene is dan de gloeidraad van het dimlicht stuk.
Vervang wel beide lampen want de andere kant gaat meestal kort na de ene stuk (gemiddelde levensduur) plus dat er veel modellen en merken zijn die allemaal ook weer licht afwijken in kleur.
Als je de motovision van Philips pakt dan heb je een lamp met een wat dikkere draad (tegen stuktrillen) en lekker wit licht door gebruik van xenongas.
Even voor de duidelijkheid, ze vallen wel onder de noemer halogeen omdat de gemiddelde mens te dom is om te snappen dat ze dingen bij naam moeten noemen waardoor de HID lampen beter bekend zijn als xenon lampen (andere naamproblemen zijn remolie i.p.v. remvloeistof, druppellader i.p.v. conditielader en tandwielen i.p.v. kettingwielen).
Als genoeg mensen het fout benoemen wordt het uiteindelijk maar als goed geaccepeteerd zonder na te denken over eventuele gevolgen.
 
Ja die horen allebei te branden.
Zitten gewoon H4 lampen in dus bij de ene is dan de gloeidraad van het dimlicht stuk.
Vervang wel beide lampen want de andere kant gaat meestal kort na de ene stuk (gemiddelde levensduur) plus dat er veel modellen en merken zijn die allemaal ook weer licht afwijken in kleur.
Als je de motovision van Philips pakt dan heb je een lamp met een wat dikkere draad (tegen stuktrillen) en lekker wit licht door gebruik van xenongas.
Even voor de duidelijkheid, ze vallen wel onder de noemer halogeen omdat de gemiddelde mens te dom is om te snappen dat ze dingen bij naam moeten noemen waardoor de HID lampen beter bekend zijn als xenon lampen (andere naamproblemen zijn remolie i.p.v. remvloeistof, druppellader i.p.v. conditielader en tandwielen i.p.v. kettingwielen).
Als genoeg mensen het fout benoemen wordt het uiteindelijk maar als goed geaccepeteerd zonder na te denken over eventuele gevolgen.

Slecht geslapen Ray?
 
Nee hoor, ik baal alleen van de verloedering van onze taal.
Ik begrijp dat taal met de tijd meegaat maar dat is niet van toepassing wanneer dingen fout benoemd worden.
Mensen zijn ook steeds sneller beledigd als ze verbeterd worden maar ohwee als na de winter de accu stuk is omdat ze hem de hele winter aan een druppellader hebben gehad i.p.v. een conditielader.
Ik ga niet accepteren dat mijn ketting direct wordt aangedreven door een tandwiel (indirect wel want de versnellingsbak is ook een deel van de aandrijflijn).
Tegenwoordig komt iedereen met een excuus van dyslexie of ADHD in plaats van toe te geven dat ze fout zijn.
Raad eens... ik heb PDDnos met ADHD en ik functioneer prima plus dat ik graag iets bij leer, als ik fout zit word ik dus graag verbeterd om de juiste kennis te kunnen delen wanneer dat van toepassing is.
Het enige is dat ik soms wat gevoelloos over kan komen maar zelfs dat heeft op momenten zijn voordeel.
Soms moet je ergernissen even ventileren, dat lucht op en soms heeft het ook nog een positief effect ;)
 
Laatst bewerkt:
Offtopic (tja... hier staat dat dit woord zo gespeld wordt en niet als "off topic" of "off-topic" 8-) ).

Eh... je schreef dat je graag iets bijleert O-) (dit wordt in deze woordvolgorde aan elkaar geschreven i.p.v. "bij leert")? Nou, bij dezen... ;)

Nee hoor, ik baal alleen van de verloedering van onze taal.
Ik begrijp dat taal met de tijd meegaat maar dat is niet van toepassing wanneer dingen fout benoemd wordt.

Dingen is meervoud -> correct is in dit geval dan ook: "dingen fout benoemd worden".


Tegenwoordig komt iedereen met een excuus van dyslexie of ADHD in plaats van toe te geven dat ze fout zijn.

Ik geloof niet dat mensen die spelfouten maken "fout zijn", hoogstens dat men met de gebruikte schrijfwijze "fout zit" (of zoals in jouw zin past -> "fout zitten").

Raad eens... ik heb PDDnos met ADHD en ik functioneer prima plus dat ik graag iets bij leer, als ik fout zit wordt ik dus graag verbeterd om de juiste kennis te kunnen delen wanneer dat van toepassing is.

Zoals ik in de eerste zin van dit bericht al aanstipte -> "bijleer" i.p.v. "bij leer". Even verderop heb je de veelvoorkomende "d/t/dt" vergissing gemaakt, "wordt ik" hoort "word ik" te zijn.

Soms moet je ergernissen even ventileren, dat lucht op en soms heeft het ook nog een positief effect ;)

Tja... Het kan in sommige gevallen heilzaam zijn (voor jezelf, lang niet altijd ook voor de ander) om je ongenoegen ergens over uit te spreken. Persoonlijk ben ik van mening dat het nog veel heilzamer is om te proberen je minder snel ergens aan te ergeren O-) .

Is het gegeven dat ik dit bericht post een teken dat ik me aan jouw spelfouten heb geërgerd? Nee, ik kon het even niet laten om in dit geval op jouw uitnodiging (om verbeterd te willen worden en bij te leren) in te gaan _O- .

Back to topic :P .
 
Haha, ik zie nu dat je sommige delen van je oorspronkelijke bericht al aangepast hebt in de tijd dat ik mijn feedback aan het schrijven was _O- .
 
Offtopic (tja... hier staat dat dit woord zo gespeld wordt en niet als "off topic" of "off-topic" 8-) ).
...
Ik hou toch vast aan "off-topic" volgens de uitleg van deze site.
Aan elkaar klopt gewoon niet want het zijn nou eenmaal 2 woorden, het streepje ertussen mag een discussiepunt zijn maar deze wordt in de meeste gevallen wel gebruikt.
Bij "bij leer" zat ik inderdaad te twijfelen dus bedankt en de voor "d" of "dt" vervang ik als ik twijfel meestal "word(t)" voor "loop", als het dan "loopt" wordt dan moet het dus met "dt" maar toch ga ik er nog wel eens de mist mee in -O-
Je hoeft je ook niet snel te ergeren maar als niemand zich meer ergert aan fouten waardoor deze niet verbeterd worden dan is ons hele communicatiesysteem over een paar decennia weer terug op het niveau van de oertijd omdat niemand meer weet wat de ander bedoeld.
Het kan ook heel heilzaam zijn als je weet dat je in ieder geval probeert dingen te verbeteren.
 
Meanwhile, ergens langs de A6...

flat-tire1.jpg


(voor de bijdehante kijker: ja, hier stond ie met het voorwiel op de stoep, zodat-ie goed bleef staan op de jiffy)

flat-tire2.jpg


flat-tire3.jpg


flat-tire4.jpg


Zucht.

Als het gat in doorsnee groter is dan de resterende profieldiepte, is het tijd voor een nieuwe band, toch?
(zojuist zelfverzonnen vuistregel...)

Moet ik dus rap gaan kiezen tussen de T30 EVO of de Angel GT.
De gewone T30 is beslist geen optie meer, dat is een droogweerband. In bochten lijkt het heel wat, maar ik ben 1 van de velen die er remmend in de regen hard mee onderuit is gegaan.

Hier hoor ik voor de Angel GT minpunten in de kou... ikzelf vraag me af of de T30 EVO nu echt zo veel beter is dan de T30. Hmmm...
 
Laatst bewerkt:
Heerlijke band - tien jaar geleden.

Ik ben op zoek naar de beste regen/kou bandentechniek van nu, niet naar een klassieker in de ramsj.
 
Laatst bewerkt:
Moet ik dus rap gaan kiezen tussen de T30 EVO of de Angel GT.
De gewone T30 is beslist geen optie meer, dat is een droogweerband. In bochten lijkt het heel wat, maar ik ben 1 van de velen die er remmend in de regen hard mee onderuit is gegaan.

Hier hoor ik voor de Angel GT minpunten in de kou... ikzelf vraag me af of de T30 EVO nu echt zo veel beter is dan de T30. Hmmm...
De T30 (al dan niet EVO) is zeker niet beter dan de AngelGT, eigenlijk op geen enkel punt. Als je perse voor 1 van die 2 wil kiezen, dan adviseer ik je de Pirelli.
Maar kijk ook eens naar de nieuwe Dunlop Roadsmart III. De eerste tests en ervaringen wijzen er op dat dit mogelijk/waarschijnlijk de nieuwe topper in dit segment wordt, nog voor de nieuwe Metzeler Roadtec 01 (opvolger van de Z8, en die was het broertje van de AngelGT).
Maar elk advies is afhankelijk van heel veel factoren, zoals bijvoorbeeld welke voorband je er nog op hebt.
Ik zou eerst eens wat advies van een andere motorbandenspecialist vragen als je mij niet wil geloven. Ik ben namelijk pas 10 jaar motorbandenspecialist...... :+
 
Laatst bewerkt:
Ik zie een band met sipes niet zitten, dus de MPR3/4 vallen af.

Sipes zijn juist onderdeel van de ontwikkeling naar betere prestaties in kou en op nat wegdek. Wat is hier op tegen?

Ik heb nu MPR3, na MPR2 en 1 te hebben gehad.Binnenkort weer nieuwe nodig, neem gewoon dezelfde denk ik. Op mijn 750 past de 4 niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan