VFR rijders en hun fietsen - Deel5

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laten we hopen dat dit een grap is............ :X

Ziet er niet uit :N

Kom hier niet vaak maar bij deze ook een fotootje;

full
 
Wat een lelijke uitlaat onder die 1200, de motor ziet er verder wel interessant uit, maar eerst maar s in het echt zien.

Zal nog s een plaatje schieten voor de OP, komt binnenkort
 
:( :( :( :( :(

Uitdaging 1:
Iemand ideeën? Behalve nieuwe kopen dan... Ik zat te denken aan een metalen strip met een gat erin, tegenaan lijmen.. :?

full


Uitdaging 2 wordt het bijbehorende gat in de side cover fixen, want daarbij is hetzelfde ongeveer gebeurt. foto komt nog.. |( |(
 
Laatst bewerkt:
:( :( :( :( :(

Uitdaging 1:
Iemand ideeën? Behalve nieuwe kopen dan... Ik zat te denken aan een metalen strip met een gat erin, tegenaan lijmen.. :?

[afbeelding]

Uitdaging 2 wordt het bijbehorende gat in de side cover fixen, want daarbij is hetzelfde ongeveer gebeurt. foto komt nog.. |( |(

welkom bij de VFR _O- schijnt standaard kwaaltje te zijn, ik heb al een 2e van ebay gehaald, helaas wel natuurlijk in andere kleur...
 
Hallo heren en dames....

even de volgende vraag....

instellen van de demping ( in- en uitgaande slag ) van de voorvering.... Hoe ?

( waarschijnlijk met de twee stelschroeven boven op de beide benen ( boven op je kroonplaat )...
Maar is met de klok mee ( dus verder naar binnen draaien ) nu harder of zachter ?

Mijn vering is na een wissel van onderpoten en Olie zo ongelofelijk hard dat er nauweliks mee te rijden valt.....
En ja..er zit te dikke olie in. Bij het vullen is gekozen voor een 1 stap dikkere olie dan normaal omdat bekend was dat de vering, zeker wanneer er met twee personen gereden wordt, wat aan de slappe kant zou zijn....
Misschien dat met de huidige olie in combinatie met de slapste stand een rijdbare instelling verkregen kan worden... Zoniet zal er als nog andere olie in moeten...

maar je weet het ...wie niet waagt wie niet wint...dus proberen we het eerst even...

Dus is indraaien nu straffer of slapper ????
 
:( :( :( :( :(

Uitdaging 1:
Iemand ideeën? Behalve nieuwe kopen dan... Ik zat te denken aan een metalen strip met een gat erin, tegenaan lijmen.. :?

[afbeelding]

Uitdaging 2 wordt het bijbehorende gat in de side cover fixen, want daarbij is hetzelfde ongeveer gebeurt. foto komt nog.. |( |(
met een metalen strip ertegen krijg je hem denk ik niet in die sidecover.
ik heb dat oog in mijn cover gelast met de soldeerbout en een klein stukje ABS.
kunst is om de twee deeltjes goed te versmelten.
succes!
 
Ik vind de nieuwe niet echt een wereld verbetering. Sterker nog, het is geen VFR meer zo.
Het VFR concept was een tussenklasse (dus geen 600 en ook geen 1000) maar een 750, en de ultieme compromie tussen sport en tour. Dat mis ik nu wel heel erg.

Bedenk dan een nieuw concept met de naam VFT (tour) waar je een cardan en een cilinder inhoud van 1200cc op toepast. Dan houd je de VFR rijder gelukkig en kom je met wat nieuws.

Zo voel ik het een beetje. Het is niet echt een schoonheid (in eerste instantie), maar heb door de jaren heen ook al wel wat meningen bijgesteld. Zo gaat dat nou eenmaal af en toe.

(begonnen op een intrudertje)

JFJ.

Oh ja, of maak er de terugkeer van de VF van. De had ook cardan. De VF1200S. De nieuwe Sabre. Daar had ik van kunnen genieten gezien het nieuwe model....

Maar dat is ook maar een mening.. en die zijn er om te ontkrachten...
 
Laatst bewerkt:
instellen van de demping ( in- en uitgaande slag ) van de voorvering.... Hoe ?Dus is indraaien nu straffer of slapper ????
Het spijt me je teleur te moeten stellen, maar de voorvork van de VFR heeft geen instelbare demping :N Die stelschroeven bovenop de vorkpoten zijn voor het stellen van de veervoorspanning. Hiermee kun je regelen hoever de vork inveert onder statische belasting: indraaien is meer voorspanning, uitdraaien is minder voorspanning. De demping wordt hier niet harder of zachter van; daarvoor zul je andere olie moeten nemen, of eventueel de vork laten reshimmen. Dikkere olie gebruiken kan wel, maar dan moet je eigenlijk ook zwaardere veren monteren (zoals je inmiddels hebt gemerkt ;)).
 
Laatst bewerkt:
@ dutchy
Is die gozer uit younaaitmesteedts al aangekomen??????? ;)
grt KPT :W

Not yet... Die janckert zit in de vlieger en komt dus vandaag.. Lees zaterdag.... Laat aan..

Zondag gaan we rijden... Zij het een kort rondje, maar de deur staat open voor een happie/snappie op de zondag...
 
Not yet... Die janckert zit in de vlieger en komt dus vandaag.. Lees zaterdag.... Laat aan..

Zondag gaan we rijden... Zij het een kort rondje, maar de deur staat open voor een happie/snappie op de zondag...


Hey Dutchy
Stuur anders ff 'n pb ; het adres en zo--[planning]????????
En volgens mij waren er wel meer gegadigden--St.Sn. finimals-JFJ :Y
vfr grt KPT :W
 
Mijn vering is na een wissel van onderpoten en Olie zo ongelofelijk hard dat er nauweliks mee te rijden valt.....
En ja..er zit te dikke olie in. Bij het vullen is gekozen voor een 1 stap dikkere olie dan normaal omdat bekend was dat de vering, zeker wanneer er met twee personen gereden wordt, wat aan de slappe kant zou zijn....
Misschien dat met de huidige olie in combinatie met de slapste stand een rijdbare instelling verkregen kan worden... Zoniet zal er als nog andere olie in moeten...

Een veel gemaakte fout......
Standaard levert Honda vrijwel al haar modellen af met te slappe veren, en te dikke olie. En gebruikers denken dan problemen met de vering op te lossen door de demping te veranderen...... Dit is net zo'n denkfout als denken dat je diarrhee kan oplossen door een schone onderbroek aan te trekken. Je kan het effect maskeren, maar het wordt er niet beter van.......

Gewoon een set nieuwe veren, nieuwe olie, en (laten) afstellen. In totaal (als je voor + achter door een goede veringmonteur laat doen) ben je ca. 350 Euro kwijt. Dan weet je ook gelijk in hoeverre jouw geleidingen en afdichtingen versleten zijn.....
 
Laatst bewerkt:
Not yet... Die janckert zit in de vlieger en komt dus vandaag.. Lees zaterdag.... Laat aan..

Zondag gaan we rijden... Zij het een kort rondje, maar de deur staat open voor een happie/snappie op de zondag...

Bij ons komt er iets tussen dus helaas verstek. Volgende keer zijn we er zeker bij.
 
JFJ en Snuit... Morgen tussen 11 en 12... Verzamelen in Bunschoten...

Doe ff een mail met telefoon gegevens naar rabrouwer apenkrul zonnet punt nl..

Koffie, kort ritje, happie en snappie...

Groetjes,
Dutch
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan