Beste mensen,
Mijn vader heeft een vfr 750f uit 1992. 2 jaar geleden is hij verhuisd en heeft hij de motor naar huis gereden. Onderweg deed hij raar en is hij met stotterende motor naar huis gereden.
Vandaag heb ik een kijkje gedaan naar de motor, omdat mijn vader al een beetje oud is en geen fut meer heeft om te sleutelen. Hij heeft zelf de accu 3 dagen (niet 72 uur achter elkaar) aan de lader gehad.
Ik heb de benzinetank leeg laten lopen en heb toen de carbs zo goed als leeg laten draaien. Brandstof pomp leeg gemaakt. 2 bougies die onder de tank zitten eruit gehaald en schoongeborsteld. Bij de andere 2 kon ik niet zo makkelijk bij vanwege de radiateur. Toen nieuwe 98 erin gegooid en alles weer netjes aangesloten. Ook het luchtfilter opengehad en deze ziet er nog prima uit, niet extreem smerig maar wel gewoon aan de oude kant.
De motor start soms wel, maar erg moeilijk. Soms komt hij ook op toeren en kan hem dan ook makkelijk naar 7k toeren krijgen. Na een paar seconde valt hij weer uit en start dan weer moeilijk.
De ene keer wilt ie wel stationaire lopen en niet op toeren komen. En de andere keer wilt ie wel op toeren komen, maar niet stationaire lopen! Er komen af en toe ook ploffen uit de uitlaat. Mijn vader zegt dat hij niet op alle 4 de cilinders loopt door een defecte bobine, maar alle 4 de uitlaten worden warm.
Ik heb gekeken naar de luchtschroeven van de 2 linker carbs. Deze staan allebei op 2,5 slagen uit. Klopt dit? Ik weet dat bij scooters hij ALTIJD op 1,5 slag moet worden afgesteld. 2t 4t maakt niet uit, 1,5 slag loopt altijd het beste, is dat ook zo het geval met de motoren?
Ikzelf dacht dat het komt door een slechte accu die niet genoeg stroom geeft bij stationaire draaien, daarom dat ie wel op toeren mooi en goed loopt. Maar mijn vader is een beetje eigenwijs
Ik hoop dat jullie mij en mijn vader opweg kunnen helpen naar een oplossing. Ik hoor graag wat jullie denken! (Btw het filmpje heeft mijn vader gemaakt voordat ik eraan bezig ben geweest)
Groet,
Jan
Mijn vader heeft een vfr 750f uit 1992. 2 jaar geleden is hij verhuisd en heeft hij de motor naar huis gereden. Onderweg deed hij raar en is hij met stotterende motor naar huis gereden.
Vandaag heb ik een kijkje gedaan naar de motor, omdat mijn vader al een beetje oud is en geen fut meer heeft om te sleutelen. Hij heeft zelf de accu 3 dagen (niet 72 uur achter elkaar) aan de lader gehad.
Ik heb de benzinetank leeg laten lopen en heb toen de carbs zo goed als leeg laten draaien. Brandstof pomp leeg gemaakt. 2 bougies die onder de tank zitten eruit gehaald en schoongeborsteld. Bij de andere 2 kon ik niet zo makkelijk bij vanwege de radiateur. Toen nieuwe 98 erin gegooid en alles weer netjes aangesloten. Ook het luchtfilter opengehad en deze ziet er nog prima uit, niet extreem smerig maar wel gewoon aan de oude kant.
De motor start soms wel, maar erg moeilijk. Soms komt hij ook op toeren en kan hem dan ook makkelijk naar 7k toeren krijgen. Na een paar seconde valt hij weer uit en start dan weer moeilijk.
De ene keer wilt ie wel stationaire lopen en niet op toeren komen. En de andere keer wilt ie wel op toeren komen, maar niet stationaire lopen! Er komen af en toe ook ploffen uit de uitlaat. Mijn vader zegt dat hij niet op alle 4 de cilinders loopt door een defecte bobine, maar alle 4 de uitlaten worden warm.
Ik heb gekeken naar de luchtschroeven van de 2 linker carbs. Deze staan allebei op 2,5 slagen uit. Klopt dit? Ik weet dat bij scooters hij ALTIJD op 1,5 slag moet worden afgesteld. 2t 4t maakt niet uit, 1,5 slag loopt altijd het beste, is dat ook zo het geval met de motoren?
Ikzelf dacht dat het komt door een slechte accu die niet genoeg stroom geeft bij stationaire draaien, daarom dat ie wel op toeren mooi en goed loopt. Maar mijn vader is een beetje eigenwijs
Ik hoop dat jullie mij en mijn vader opweg kunnen helpen naar een oplossing. Ik hoor graag wat jullie denken! (Btw het filmpje heeft mijn vader gemaakt voordat ik eraan bezig ben geweest)
Groet,
Jan