VF750F als trekker

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanFillemJansen

MF veteraan
1 jan 2007
7.255
3
En ja hoor.. Zoals onlangs besproken is nu de kogel door de kerk.
Voor een mooi prijsje Truus blij gemaakt en een VF op de kop getikt.
Het mag rustig een langlopend project gaan worden, maar niet jaren gaan duren.

Motor is netjes maar zit een beetje werk aan.
Koppeling moet nagezien en tank is niet netjes.
Maar daar is vast een donor voor te vinden.

Verder is hij belastingvrij, dus schorsen is niet nodig.

Volgende week ophalen en dan volgen er piccies.

Dan beginnen met achterwiel ombouw. Er zijn coverse kit's zodat er een CBR 600 wiel in kan. Dan kan er een speedster band op. Nu is het achterwiel 18" Vanzelfsprekend wordt het nieuwe wiel ook weer in de goudkleur gecoat.

Het voorwiel blijft origineel misschien met JFJ bananen. Eerst niet, want is voor de hoogte niet nodig. Dan frame bouwen en eerst met transport (ski) bak de weg op ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
schorsen hoeft dan misschien wel niet; je moet hem wel verzekeren... anders krijg je alsnog een lekkere boete....

zelf heb ik een aantal GL1000's als slaapmotor bij op een lopende oldtimerpolis staan. Dan kost het niets extra, maar is die wel door de verzekeringsmaatschappij aangemeld als zijnde verzekerd, wanneer je dat niet doet, dan krijg je geheid over een tijdje een schrijven van de RDW...

weet niet of dat ook lukt om hem bij op een moderne polis te zetten.... anders een oldtimerpolis (alleen WA kost ook maar een paar tientjes per jaar, dus daarvoor kun je de gok niet wagen...)


Oldtimerverzekering voor uw motor, bromfiets & auto hier heb ik ze verzekerd
 
Nee idd, daar was ik van op de hoogte. Verzekeren zijn de kosten niet dus doen we gewoon.
Ik zal het met mijn verzekeraar eens doorspreken. (kost al meer dan de verzekering)
 
Mogelijk als iemand tips heeft over een bak zijn die altijd welkom natuurlijk ;)

Inkoppertje natuurlijk.........
full
 
Tja, die koffers heeft JFJ niet meer.. Idd het is dat het niet staat aan de VFR, anders was dat wel wat geweest. Mijn oogje is gevallen op een paar mooie Aprilia koffers. Deze past wel tussen motor en zijspan. Eigenaar stuurt nog even wat foto's. Misschien is het wat voor mij.
 
Dit is trouwens de beoogde acherwiel ombouw.

full


Met dank aan het grote VF400/500/etc. topic.
 
Laatst bewerkt:
mooie achterbrug. :Y

Oke, oke, het voegt niets toe maar ik wilde het gezegt hebben.


Qua bak zat ik zelf ook te denken aan gewoon een (gebruikte) flightcase. Die zijn genoeg te vinden en anders erg makkelijk om zelf te maken.
 
Ja daarom. Of ik moet goedkoop aan een zijspan kunnen komen. Dat zou de plannen kunnen wijzigen. Het is inderdaad een mooie achterbrug. Ik weet nog niet precies welke bruggen er in een 750F passen, maar bovenstaand is een VF1000 in tegenstelling van wat de zijkap aangeeft.
 
Uralbak moet toch wel voor een 200 euro te vinden zijn? Of mot het nog goedkoper?
 
Jep, spaken zijn hetzelfde als van de VFR, alleen dat zijn er acht.
De meeste gietwielen zijn wel sterk genoeg. Sommige race BMW's hebben een enkelzijdige achtervelg met spaken waarbij ik het niet zou aandurven.
Maar als je kijkt naar sommige autovelgen met ielige spaakjes...

Maar het is niet zeker dat dit wiel er in komt hoor. Zou ook een ZX6R wiel kunnen worden met drie dikke spaken. Dat is wel iets waar ik rekening mee ga houden inderdaad.

Maar ombouwen naar autowiel is zo een twee drie niet gedaan...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan