Veteranentreffen Woerden

Ik heb heel even bij de opgang van het terrein staan kijken, de blik in de ogen van sommige berijders op het moment dat ze de bagger zien …
Je zag ze nog snel naar een uitweg zoeken om hun trots nog enigszins te ontzien van alle zwarte drab…

En anderen dachten van .. “fuckit, gas d’rop”….
 
Huh? Lees ik het nu goed...je komt met een RD500 en NS400 niet eens rijdend?!
Het was voor ons enkele reis zo'n 220km, dus daar had ik niet zo'n zin in met onophoudelijk regen en dan ook nog allemaal saaie snelweg km's. Plus dan ook nog eens de aanzienlijke brandstofkosten. Dus uit praktische overwegingen motoren in de bus gepropt en naar P+R gereden, wel met de bedoeling om aan de toertocht deel te nemen maar dat liep niet zoals verwacht zoals hierboven beschreven.
 
Ik was er met mijn k1100 zijspan.
Normaal zou ik met een ouwe solo zijn gegaan.
Het zijspan mocht voor de kaasrit op het podium staan, ter nagedachtenis aan Erik.
Ik ben zo rond 13:00 uur richting huis gegaan.
 
Ik twijfel tussen mijn 1973 brommertje en de auto.
Morgenvroeg kijk ik effe op buienradar.
Het is ca 75km, dus om dat in de regen te gaan doen. Niet veel zin in.
 
Was weer een ontzettende baggerende. Wel redelijk wat bezoekers, maar wel minder brommers en motoren. Stonden toch wel weer een paar leuke dingen tussen. Redelijk droog over gekomen (2x40km) dus dat viel mee.
 

Bijlagen

  • 23637A4A-624F-4546-97C7-F4479824E660.jpeg
    23637A4A-624F-4546-97C7-F4479824E660.jpeg
    210,8 KB · Weergaven: 1
Suzuki 250cc verzameling Deel 2
Volgens mij viel het wel mee, zo te zien. In ieder geval niet zoals vorig jaar.
Zelf wilde ik gaan met de z650, maar had geen zin mezelf te laten verregenen op de weg erheen.
Ja, en achteraf was het (hier in het noorden) eigenlijk best goed weer B| , na vanmorgen 9 uur heeft het niet meer geregend .....
Maar de plannen waren nu inmiddels omgegooid -O-
 
Ik twijfel tussen mijn 1973 brommertje en de auto.
Morgenvroeg kijk ik effe op buienradar.
Het is ca 75km, dus om dat in de regen te gaan doen. Niet veel zin in.
Ook ik twijfel of ik ga, de auto is vandaag met de vrouw mee , het weer is niet zo als vorig jaar maar droog blijft het ook niet -O- .
Vanmorgen getwijfeld om te gaan. 1. Helemaal niet/ 2. met de bromfiets/ 3. met auto/ 4. brommer achter op de trekhaak
Te vaak achteraf bedacht, dat ik eigenlijk zou hebben moeten gaan. Daarom: GAAN!! (op de brommer dus)
Regenbuien en buitjes de hele dag. Toch nog 210km gereden op m'n brommertje.

Oh ja, het veld in Woerden was een fikse blubberpoel.
Toch altijd weer leuk al die oude 2-wielers kijken.
 
Vanmorgen getwijfeld om te gaan. 1. Helemaal niet/ 2. met de bromfiets/ 3. met auto/ 4. brommer achter op de trekhaak
Te vaak achteraf bedacht, dat ik eigenlijk zou hebben moeten gaan. Daarom: GAAN!! (op de brommer dus)
Regenbuien en buitjes de hele dag. Toch nog 210km gereden op m'n brommertje.

Oh ja, het veld in Woerden was een fikse blubberpoel.
Toch altijd weer leuk al die oude 2-wielers kijken.
Jup, eigenlijk heb je gelijk.
Bij twijfel… gewoon doen :Y:t
 
Achja, er was best wel wat modder. Sommigen waren slimmer, en hebben hun motor aan de buitenring op het asfalt geparkeerd.
Maar goed, ik heb vorig jaar de hele dag naar buienradar zitten kijken. En met een katterig gevoel thuis rondgelopen. Dus ik had me voorgenomen om gewoon te gaan. Het is ten slotte maar water wat er valt......
En tegenwoordig kan je geen "niet waterdichte" laarzen kopen. Dus regepakkie aan en gaan met die ... eh.... klapkat.
Op de heenweg beetje regen, maar toen ik in Woerden kwam begon het net lekker te regenen. Motor neerzetten, helm aan de motor knopen en in een plastic zak stoppen, nauwkeurig weg leggen en na een uur ging het toch even flink gieten. Maar goed na regen komt zonneschijn. Zeker geen spijt gehad dat ik geweest ben. Geen verregende dag. Ruim 400 foto's gemaakt. Zullen best wel veel dubbelen bijzitten. Ik zal ze tzt in m'n eigen fotopic posten. Hier nog even een impressie van de natte moesson en een kijkje op de blubberbak met klassiekers en yougtimers. De rest komt tzt.
20230923_112626.jpg
 
Achja, er was best wel wat modder. Sommigen waren slimmer, en hebben hun motor aan de buitenring op het asfalt geparkeerd.
................... na een uur ging het toch even flink gieten. Maar goed na regen komt zonneschijn.
Dan ben ik zeker net na die hoosbui aangekomen. (die had ik dan wrs onderweg?)
Bij toegang werd ik al andere kant op gestuurd. De man in hesje gaf aan dat het veld door hevig regen erg modderig was.
Aangekomen bij bij veld, zag ik hoe erg het was, dus idd gewoon op de buitenring op het asfalt geparkeerd. (slim?)
Van sommige mooie (!) oldtimers was droevig te zien hoe die door de blubber gingen.
Gelukkig had ik mijn bergschoenen aangetrokken, dus droge voetjes gehouden. Ervaring van enkele jaren geleden.
Zelf tijdens bezoek hooguit een paar drupjes regen gehad
 
Terug
Bovenaan Onderaan