Vespa P200E projectje

Een vraagje hoeveel dagen heb je gepland voor deze Tour de France ?

En volgens mij gaat je Vespa er echt op vooruit 👍
 
Ik denk (als de coronamaatregelen het toelaten) een week of 4, maar daarvan wil ik er ook ca. 2 in Lloret zitten bij mijn vriendin en haar kinderen.
 
Potverdikke wat een mooie route ! En dat op de vespa , maar misschien zie je ,door die geringe snelheid , wel meer van het landschap en omgeving.
Hier staat ook zon vespa binnen , oranje zoals die van jou ooit geweest is , pas nog een rondje op gereden , das wel wennen .
 
En daar doe je niets mee verder? Nooit wegdoen of aan een liefhebber! Ik heb al meerdere van dit soort trips gemaakt ermee (zie het verzameltopic in mijn onderschrift en dan kijken bij mijn naam).
En die geringe snelheid valt heel erg mee, ik kan gewoon meekomen met het verkeer op de N en D wegen. Ooit eens ingehaald door een GS 1200 rijder die zichzelf even moest bewijzen... (want je blijft toch niet achter een Vespa hangen) zo'n 50 kilometer voor Lourdes. Zijn vrouw op een Vstrom 650 erachteraan... en vervolgens heb ik ze zo'n 50 kilometer gevolgd waarna zij in de stad een andere afslag namen, ik wat foto's nam en ze vervolgens weer tegenkwam. Maar het meer beleven dat is zeker het geval. Je stapt veel makkelijker even af, de pothelm alleen al geeft meer ervaring (ook beesten in mijn gezicht), even naast het terras parkeren, drankje doen en weer verder... Door te rijden in jeans met kevlar en een katoenen jas (met bescherming) is het ook veel minder gedoe.
 
Ik heb er even het doek afgehaald en een foto gemaakt , het is een 150 e , in nette originele staat.
De Vespa staat hier gestald , en is me door de eigenaar aangeboden , geen idee van de waarde .
 

Bijlagen

  • PXL_20210316_132854202.jpg
    PXL_20210316_132854202.jpg
    297,6 KB · Weergaven: 23
Ik heb er even het doek afgehaald en een foto gemaakt , het is een 150 e , in nette originele staat.
De Vespa staat hier gestald , en is me door de eigenaar aangeboden , geen idee van de waarde .
In deze staat lekker laten staan! Wow! Nog originele lak vermoed ik? En dan zo strak... wat is de Kilometerstand? In België zijn de 125 c's erg veel waard (daar mag je ze met autorijbewijs rijden), het is net wat de gek er voor geeft... en er zijn een hoop gekken momenteel.
 
Ja idd , de vespa is helemaal zoals die uit de fabriek rolde , schakelt wat stroefjes , gas loopt niet lekker, en 26000 op de teller .
Maar ik ga naar de prijs informeren , ze weten dat italiaans bij mij een voorkeur heeft .
 
Ik heb er even het doek afgehaald en een foto gemaakt , het is een 150 e , in nette originele staat.
De Vespa staat hier gestald , en is me door de eigenaar aangeboden , geen idee van de waarde .
zoiets lijkt me ook wel leuk, naast de Monkey
Benieuwd naar de prijs
 
De 200 is overigens het meest geliefde model in NL en tevens het meest degelijke blok. De rode hierboven scheelt niet veel overigens.
 
Vanavond even de tweede laag er op gekwast aan de binnenkant en een gedeelte van de onderkant. Nu begint het te dekken en dus te beschermen.

Dit was na de eerste laag:
R2r0JS3.jpg


En na de twede die ik er vanavond op gesmeerd heb.
nyzKV29.jpg


Dit hoeft niet heel mooi te zijn, dit ziet niemand.

Ook de standaard heeft een tweede laag met de kwast gehad.
bBI6mrc.jpg


Een nieuw kapje voor het stuur en het achterbumpertje hebben een laagje primer gehad, deze worden straks in dezelfde kleur als het frame |(aubergine) gespoten
82UezoL.jpg


Aangezien het frame na de eerste laag nogal had staan druppen (boeiend dat er druipers zitten ze zitten aan de onderkant en de binnenkant) heb ik het deze keer maar op een stuk oud OK doek gezet zodat de vloer niet meer onder zit.

IbyYRCz.jpg


En nu drogen... tot de volgende ronde.
 
Heb nog even gekeken naar de eerder beschreven P150. Op het frame is een plaatje gepopt. Waarschijnlijk roest die op een goedkope manier weggewerkt is. Verdient niet de schoonheidsprijs. En wellicht niet de enige plek met roest. Zover ik weet geen bekende roestplek voor een Vespa P. serie.

Schermafbeelding 2021-03-18 om 15.09.54.png
 
Laatst bewerkt:
Dat is geen roestplek, daar zit de tunnel vast aan de achterkant. Het frame bestaat uit verschillende stalen gedeeltes die aan elkaar zijn verbonden, dit is zo'n verbinding.

Dit is bijvoorbeeld zo'n frame onderdeel wat vastgepuntlast zit aan de tunnel

xv1aYrR.jpg
 
Het frame is inderdaad daar via puntlas vastgezet. Maar dat ziet er heel anders uit. Veel gladder, geen popnagels en geen boutjes door de treeplank, Kijk maar eens op deze foto.
Schermafbeelding 2021-03-18 om 16.30.27.png
 
Laatst bewerkt:
En idd dit plaatje is niet origineel , wel erg netjes gemaakt , maar aan de andere kant vd vespa zit het er niet op.
 

Bijlagen

  • PXL_20210318_171835779.jpg
    PXL_20210318_171835779.jpg
    275,5 KB · Weergaven: 15
Was netjes geweest als er een plaatje in was gelast. Maar dat kost wel geld als je het niet zelf kan. Waarschijnlijk gedaan in een tijd dat deze Vespa's nog niet zoveel waard waren. Zo kocht ik ooit mijn P200 voor 500 euro. Tegenwoordig wordt alleen al voor een 200 motorblok minstens 1000 euro betaald.
 
Toevallig zag ik vandaag nog een leuke aanbieding van px 200 blokjes voorbij komen op facebook, zo rond de 1000 euro dus de prijzen kloppen wel wat hierboven gemeld is.

Vandaag wilde ik beginnen met spuiten, echter helaas... gewoon te koud om het goed te doen in de garage dus maar begonnen met andere klusjes. De carburateur van het blok gehaald en het luchtfilterhuis waar deze in zit geheel schoongemaakt. De pakkingen bleken ook aan vervanging te zijn en die zaten niet in de revisieset voor de carburateur zelf.

Sbm64gt.jpg


Tnu1zto.jpg


Deze zijn dus opnieuw besteld. Vervoilgens de carburateur zover mogelijk uit elkaar gehaald, alles schoon gemaakt met remreiniger en goed schoongeblazen met de compressor. Alle ringetjes zijn ook netjes vervangen behalve het exemplaart onder de vlotter aangezien deze nog geheel perfect was.

Daarnaast was het ook wel tijd om 'm even goed schoon te maken

t7aCPKF.jpg


KKTFu9F.jpg


Een ander klusje wat ik wilde doen, en waarvoor het blok dus eigenlijk uit het frame moest was het vervangen van de ophanging. Deze rubbers zijn tegen de 40 jaar oud dus zijn wel toe aan een verbeterde vervanging. Door een keilbout er in te draaien had ik een grijppunt en draaide ik de boel er zo uit.

vwzPgha.jpg


En middels een stukje staal en een lange bout kon de boel er ook weer ingetrokken worden.

GaywiCo.jpg


Dit was de ophanging achter... de ophanging voor bestaat uit 2 gedeeltes. Het eruit halen ging soepel wederom met een keilbout

3vwDxS9.jpg


Links nieuw rechts oud

KViCjx2.jpg


Echter het terug erin zetten ging aan 1 kant goed, aan de andere kant zit nu nog een groot gapend gat. Hier ga ik binnenkort mezelf kwaad op maken met een stuk draadstaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan