Verwaarloosde(?) motor gezien?

Een kennis vamme heeft een PC, heb ik wel eens meegemaakt.
Moet zeggen dat zo'n mini-Goldwing best aardig rijdt..
Het is alleen een crime om aan te sleutelen, voor bijna alles moet het Tupperware eraf, wat vaak spontaan oortjes etc laat afbreken..
Hopeloos...

Ja dat wil ik geloven.
Heb een paar jaar een ST100 gehad, zelfde ervaring. (Gelukkig hoefde ik daar nauwelijks aan te werken, dat ding was zo degelijk.)

Ik merk dat ik steeds meer een voorkeur krijg voor lichtere één- en tweecilinders met zo min mogelijk kuipwerk.

Ik zie geen sleutel. En gejat is hij ook niet.

Op het ruitje staat de sleutels zaten er nog in
Goed oog voor detail, Dat staat idd op het briefje :t

2037881-8a654ba27b8390f9776942b11cc6b4f2.webp

Dus geen aangifte staat gelijk aan niet gejat?
Aha, vandaar dat fietsendiefstal niet word aangepakt... "Er worden immers maar weinig fietsen gejat" :+

Aangezien de sleutel nog in die PC zat, betwijfel ik of dit zuivere koffie is...
Als de eigenaar ervanuit gaat dat aangifte geen zin heeft, en de dief ditcht m op een parkeerplaats?....

Aha, vandaar dat fietsendiefstal niet word aangepakt... "Er worden immers maar weinig fietsen gejat" :+

Aangezien de sleutel nog in die PC zat, betwijfel ik of dit zuivere koffie is...
Als de eigenaar ervanuit gaat dat aangifte geen zin heeft, en de dief ditcht m op een parkeerplaats?....
Zo denk ik er ook over

Zo mooi om woorden in de mond gelegd te krijgen door je, not...:/:/:N maar dat spelletje doe ik niet aan mee.

Ik zeg alleen dat de motorfiets niet als gestolen geregistreerd staat, als de eigenaar die niet mist of er te lui voor is geen waarde inziet om aangifte te doen is het gewoon een onverzekerd voertuig op de openbare weg wat een wrak aan het worden is. Zonder diefstalmelding is het geen zaak voor de Politie of voor de Dep maar voor de gemeente, Dat Rene elke kans aangrijpt om de politie of de Dep te bashen omdat die ooit een slechte ervaring heeft gehad, lees ik al langer gewoon overheen...

Bij een motor is het toch wat anders dan bij een fiets. Bij die laatste kun je nog denken (zoals sommigen hier ook doen) "de politie doet er toch niks mee, aangifte doen is me teveel moeite". Bij een motor daarentegen moet je zonder aangifte nog steeds verzekering en belasting betalen, dus dan is het logischer om wel aangifte te doen zodat je van die financiële last af bent (even los van het verschil in waarde van die tweewielers).

En tenslotte, wie steelt er nou een PC?

Een kennis vamme heeft een PC, heb ik wel eens meegemaakt.
Moet zeggen dat zo'n mini-Goldwing best aardig rijdt..
Het is alleen een crime om aan te sleutelen, voor bijna alles moet het Tupperware eraf, wat vaak spontaan oortjes etc laat afbreken..
Hopeloos...
Moet zeggen dat de gl1200 goldwing eigenlijk helemaal niet zo erg is. De meeste kappen kan ik er zo af halen of zitten in rubbers. Alleen de top kuip is echt kut.

Bij een motor is het toch wat anders dan bij een fiets. Bij die laatste kun je nog denken (zoals sommigen hier ook doen) "de politie doet er toch niks mee, aangifte doen is me teveel moeite". Bij een motor daarentegen moet je zonder aangifte nog steeds verzekering en belasting betalen, dus dan is het logischer om wel aangifte te doen zodat je van die financiële last af bent (even los van het verschil in waarde van die tweewielers).

En tenslotte, wie steelt er nou een PC?

Misschien is hij ergens uit een opslag gestolen en mist de eigenaar hem nog niet.
Hij staat niet als verzekerd geregistreerd dus wellicht is hij geschorst. Dat kan nog meer dan een half jaar duren voordat de eigenaar dit opnieuw moet doen.

Op de laatste vraag heb ik geen antwoord. Maar er zijn ook mensen die er eentje gekocht hebben.

Zo mooi om woorden in de mond gelegd te krijgen door je, not...:/:/:N maar dat spelletje doe ik niet aan mee.

Ik zeg alleen dat de motorfiets niet als gestolen geregistreerd staat, als de eigenaar die niet mist of er te lui voor is geen waarde inziet om aangifte te doen is het gewoon een onverzekerd voertuig op de openbare weg wat een wrak aan het worden is. Zonder diefstalmelding is het geen zaak voor de Politie of voor de Dep maar voor de gemeente, Dat Rene elke kans aangrijpt om de politie of de Dep te bashen omdat die ooit een slechte ervaring heeft gehad, lees ik al langer gewoon overheen...
Ik krijg zijn reacties geeneens te zien :t en da's niet voor niets
Geeft rust, scheelt ergenis:Y

In principe wel.
Geheel naar de letter van de wet is het diefstal wanneer je iets wat niet van jou is wegneemt en daarover gaat beschikken alsof het wel van jou is. In geval van een motorvoertuig zou je ook nog kunnen spreken van joyriding.

Maar wat nou als de eigenaar het ding gewoon met de sleutel er in laat staan? Niemand weet of iemand het ding heeft weg genomen. De sleutel kun je ook vergeten en de motor vervolgens twee jaar laten staan. Kortom, zonder aangifte gaan we niet uit van diefstal. En zoals JaVaWa al aangeeft, de eigenaar/tenaamgestelde blijft verantwoordelijk voor alle overtredingen die met het voertuig worden begaan, en natuurlijk voor de verzekering en belasting. Alleen daarom doet men doorgaans al aangifte.

Ik heb me ook wel eens rot gezocht naar mijn sleutels, om ze in de motor terug te vinden... :X kan gebeuren. Maar dit is wel een hele willekeurige parkeerplek om hem vervolgens maanden te laten staan... als die nou in een woonwijk op de stoep stond geparkeerd zou ik er ook niet zo veel van denken, maar op deze plek is toch op zijn minst merkwaardig :?

Ja dat wil ik geloven.
Heb een paar jaar een ST100 gehad, zelfde ervaring. (Gelukkig hoefde ik daar nauwelijks aan te werken, dat ding was zo degelijk.)

Ik merk dat ik steeds meer een voorkeur krijg voor lichtere één- en tweecilinders met zo min mogelijk kuipwerk.

Ik zeg: CB450 twinnetje 😉🤪

Terug
Bovenaan Onderaan