Verrekijker voor op circuits

misirlou

MF veteraan
19 mrt 2007
2.121
9
kortrijk
Facebook
Ik denk er iedere keer maar aan als ik iemand naast me zie staan met een verrekijker op een circuit.
Dus nu ik er eindelijk eens aan denk moet ik eerst nog weten welke sterkte meer dan genoeg is.


Iemand ervaringen of tips voor een verrekijker op een groot circuit?

Bedankt alvast
 
Ik heb al jaren een Eye witness Cliff 8 * 25.
Eye Witness Cliff 8x25 WP BC Blue/Black

Deze is lekker klein, goed mee te nemen, en heeft een goede vergroting.
Op Assen en Spa heb ik er overal goed zicht mee.

Bij zo'n kleine kijker zou ik niet een nog grotere vergroting nemen want dan wordt het beeld trillerig. Dan zou ik eerder een grotere nemen die stabieler in de hand te houden is.
 
Gewoon zo'n goedkoop dingetje van de lidl,die,ik dacht 8x vergroten :)
Werkt voor mij prima 8-)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb me deze gekocht op dx voor 10€.
Compact en licht.

Handy 8*21 Binoculars Rubber Fold-down Eyecups - Black (383FT/1000YDS)

sku_1908_1.jpg
 
De Bynolyt Supermono is handzaam en waterdicht, een absolute topper wat mij betreft.

full


Ook te koop als Kite Optics Mono 7x30
Kost ong. €145,--

Gebruik ook vaak een Fujinon 8x23 AirDrop, absoluut schokvrij, handig voor in de tanktas.
http://www.downwindmarine.com/Fujinon-8x23-AD-Air-Drop-Waterproof-Binoculars-p-91002720.html
Is alleen absoluut ongeschikt om met een bril te gebruiken.
Kost zo rond de € 200,--, maar er zijn restpartijen te koop nadat de importeur er mee kapte. De mijne heb ik via Camera Express voor € 85,--

Het kan allemaal wat goedkoper, maar ook veeeeeeel duurder.

Let wel dat je iets met Bak-4 lenzen koopt, Bak-7 geeft gewoon veel minder beeld.
ED of HD lenzen zijn bij een vergroting van 7 tot 10 niet echt nodig.

De Lidl verrekijker 10x50 van €19,95 is een Bresser met een ander naampje en is helemaal niet zo gek, alleen niet waterdicht. Dezelfde Bresser is her en der te koop voor €50/€75.

Voor een verrekijker geldt wel: probeer in een goede winkel een paar modellen, in mijn geval bleek een veel goedkoper exemplaar me beter te bevallen dan bijv. een hele dure Leica.
 
full

Vorig jaar 1 bij de Aldi gekocht. Prijs €20,=. Zie ik prima mee. Merk: Maginon 8-24x50 zoom.
Wel wat groot maar bij races heb je toch je rugzakje bij je.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan