Verkrijgbaarheid Gunk CC3K Carburetor & Parts Cleaner

Speedphreax

MF veteraan
21 mrt 2003
4.486
49
Ik heb thuis een ultrasoon reiniger maar ik ben niet tevreden over de vloeistof die ik er nu in heb zitten. Het is speciaal bedoeld voor carburateurs maar ik vind het toch vrij snel zwart uitslaan. Nu zie ik in de US mensen heel goede resultaten hebben met Gunk dus wilde ik dat eens proberen. Ik kan het alleen niet makkelijk bestellen. Amazon wil het b.v. steevast niet leveren. Waarschijnlijk heeft het te maken met internationale regeltjes.

Iemand een idee of ik het ergens in NL kan krijgen?

Het gaat hier om: Gunk CC3K Carburetor & Parts Cleaner with Drip Basket - 96 fl. oz.
 
en wat is er erg aan het zwart uitslaan van de vloeistof. dat houd normaal in dat de vloeistof zijn werk goed doet en er dus een hoop vuil los komt van de carb. ik heb hier thuis ook zo'n ding en als ik daar weer een mijn horlogebandje in doe dan is de vloeistof ook in een mum van tijd zwart. maar het bandje komt er wel mooi schoon uit. en als ik mijn bril er in doe zie je er grijze wolken af komen van het huidvet en dat elke dag weer. en ja dan moet je dus regelmatig de vloeistof vervangen. maar van 5 liter ticlopur r33 kan ik 100 - 500 liter (afhankelijk van de mengverhouding) ultrasoon vloeistof maken en daar kan ik dat apparaat heel vaak mee verversen. dat komt neer op een verversingsprijs van 0,25 - 1,25 euro plus een beetje water. en dat de vloeistof zwart geworden is wil niet zeggen dat het niet meer werkt je kan het alleen niet meer zien dat het werkt.
en die zooi van gunk gaat ook niet eeuwig mee en die zal ook vies worden. dus die moet je ook regelmatig vervangen en voor dat soort prijzen wist ik het wel dan bleef ik het gewoon doen met de ultrasoon reiniger.
 
Slim stukje marketing. Je verkoopt een blik met een mandje en wat aceton en vraagt daar 22 dollar voor, slim!
alleen zit er geen aceton in maar een berg verschillende petroliumdestillaten. en het zou mileu vriendelijk zijn maar dan moet je de msds niet lezen want milieuvriendelijk is anders. misschien is het milieuvriendelijker als dat van de concurrent maar niet milieuvriendelijk.
 
als het blank alu is is dat redelijk normaal het snel zwart oxideert. waarschijnlijk is door de jaren heen de bescherming van het alu verdwenen (door benzine en schoonmaakmiddelen en schoonmaak manieren). daar zal een andere schoonmaakvloeistof niet veel aan veranderen.
 
als het blank alu is is dat redelijk normaal het snel zwart oxideert. waarschijnlijk is door de jaren heen de bescherming van het alu verdwenen (door benzine en schoonmaakmiddelen en schoonmaak manieren). daar zal een andere schoonmaakvloeistof niet veel aan veranderen.
Dan is er toch door de jaren heen behoorlijk wat veranderd aan het aluminium, ik weet namelijk niet beter dat blank aluminium onmiddelijk oxideert, sneller dan je met je ogen knippert en daarmee een gesloten laag vormt waarmee het zichzelf beschermt. Natuurlijk kan die laag aluminium oxide beinvloed worden door chemische of electrolitische effecten van buitenaf. Maar als het aluminium zwart uit de schoonmaak komt is er echt iets niet in orde. Aluminium oxideert grijs en niet zwart
 
Terug
Bovenaan Onderaan