Verbreden schuurdeur.

Jannes1966

MF'er
22 apr 2019
106
45
Heeft iemand ervaring met het verbreden van de deur van de (stenen) schuur/berging, en dit laten doen door een persoon/bedrijf?
Mijn motorscooter krijg ik maar net in en uit de schuur gedraaid, vandaar dat een bredere deur mij erg prettig lijkt.
Omgeving Breda-Roosendaal.
 
Ik durf het zelf niet aan.
Wellicht komt er nog een tip over een vakman, anders misschien een keer via via.
Ik begrijp dat een hoop dingen lastig lijken. Maar met een beton zaag door de stenen heen is toch niet zo lastig? Voor zeg 50 euro huur je die al bij Boels oid.
Maar goed, als je toch iemand laat komen zitten daar de kosten natuurlijk niet in.
En ik kan natuurlijk jouw kunde op dit gebied niet inschatten.
 
Er zijn mensen die een slijptol niet kunnen hanteren, niet een kozijn kunnen maken en zeker ook geen deur af kunnen afhangen. Voor mij is het makkelijk maar dat is voor de meeste echt niet zomaar gedaan.
 
Ik had al een linkje gepost van een betonzaag van Boels, inderdaad rond de 50 euro. Zelf zou ik het ook wel met m’n 230mm slijptol aandurven, of motorzaag van schoonpa, maar zoals basman hierboven ook al schreef; voor mij zou dit een makkelijk klusje zijn, maar dat geldt niet voor iedereen......

TS sorry maar ik heb geen tijd ;)
 
Ik had onlangs een klusbedrijf benaderd, die in de portfolio een foto had zitten van een bredere schuurdeur.
Vanochtend heeft hij gereageerd, en ik heb inmiddels enkele foto's gemaild, met enkele opmerkingen erbij die hier op het forum zijn gemaakt.
Denk dat het goed gaat komen.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.
 
Er zijn mensen die een slijptol niet kunnen hanteren, niet een kozijn kunnen maken en zeker ook geen deur af kunnen afhangen. Voor mij is het makkelijk maar dat is voor de meeste echt niet zomaar gedaan.
Ik zie een groot verschil tussen kunde en kennis. Kunde is iets kunnen gebruiken. Voor het zagen/slijpen van een snede in een muur heb je geen kennis nodig. Veel van die zagen hebben iets gemonteerd wat je tegen het te zagen object aanzet waardoor je in ieder geval haaks zaagt. Dan blijft over dat je recht moet zagen en dat is op te lossen met een lat.
Het maken van een kozijn zou ik ook niet zomaar kunnen, behalve weten hoe je moet zagen/schroeven is er ook kennis nodig. Een deur afhangen geldt het zelfde voor.
Vandaar dat ik alleen begon over het zagen.

Ik had onlangs een klusbedrijf benaderd, die in de portfolio een foto had zitten van een bredere schuurdeur.
Vanochtend heeft hij gereageerd, en ik heb inmiddels enkele foto's gemaild, met enkele opmerkingen erbij die hier op het forum zijn gemaakt.
Denk dat het goed gaat komen.
Iedereen bedankt voor het meedenken en de tips.
Mooi! Als je wilt kun je hier de factuur of suggesties neerzetten zodat we er met z'n allen nog eens naar kijken.
 
Een rolluik/roldeur hoeft niet exact op maat te zijn, als deze breder is kan je deze heel makkelijk zelf inkorten.

Zeker voor deze opening voldoet een standaard rolluik prima.
Ik heb mijn garagedeur vervangen door een rolluik ( +/- 230 cm breed) en dat is meer dan stevig genoeg! Ik heb deze zelf op maat gemaakt en voorzien van een elektrische motor.
 
Kzal eens mijn schoonvader vragen. Die woont in prinsenbeek en klust nog graag bij. Timmert al jaren. Er moet zoiezo een langere latei in. Kan niet al te moeilijk zijn. Zou de deur naar binnen laten draaien als ik het zo vluchtig beoordeel. Maar ik ken de situatie niet helemaal.
 
Een rolluik/roldeur hoeft niet exact op maat te zijn, als deze breder is kan je deze heel makkelijk zelf inkorten.

Zeker voor deze opening voldoet een standaard rolluik prima.
Ik heb mijn garagedeur vervangen door een rolluik ( +/- 230 cm breed) en dat is meer dan stevig genoeg! Ik heb deze zelf op maat gemaakt en voorzien van een elektrische motor.
Okee... Da's geen gedoe begrijp ik... :t

;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Okee thnks...
Ad is weg.
ik loop heel stiekum met de gedachte de hele zijkant uit mijn schuur te halen...

Is goed te doen hoor, lees zo af en toe dat je best handig bent.
Gewoon kijken wat er verkocht wordt in de buurt. Zorg dat het dak en bovenliggende stenen worden opgevangen dmv latei of hoekprofiel of I- bint. Alles is gebruikt of over te vinden als je de tijd neemt.
 
(nog eens 20 cm winst)
10

Is goed te doen hoor, lees zo af en toe dat je best handig bent.
Gewoon kijken wat er verkocht wordt in de buurt. Zorg dat het dak en bovenliggende stenen worden opgevangen dmv latei of hoekprofiel of I- bint. Alles is gebruikt of over te vinden als je de tijd neemt.

Schuur is een houten kist, opgetrokken uit 2 en 3-en. Dak ondersteuning is heel makkelijk op te vangen
 
Zonder die latei te vervangen is met een gewone deur iets van 15 cm te winnen en als je de uit U profiel maakt die om de muur heen kan vallen kom je op een 18 cm winst .
Met een schuifduur verlies meer door dat je slot bediening langs de muur komt waardoor je vak een 10 cm verlies ( slothendel komt tegen de muur aan )
 
Zonder die latei te vervangen is met een gewone deur iets van 15 cm te winnen en als je de uit U profiel maakt die om de muur heen kan vallen kom je op een 18 cm winst .
Met een schuifduur verlies meer door dat je slot bediening langs de muur komt waardoor je vak een 10 cm verlies ( slothendel komt tegen de muur aan )

Slothendel moet niet uitsteken maar verzonken zijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan