W
Wazzup
Guest
- Onderwerp starter
- #26
bijvoorbeeld, maar ik ben eerst nog wat info aan het inwinnen voor ik definitief beslis wat het wordt. Ik zal nogff geduld moeten hebben...........helaas
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
bijvoorbeeld, maar ik ben eerst nog wat info aan het inwinnen voor ik definitief beslis wat het wordt. Ik zal nogff geduld moeten hebben...........helaas
Oke, goed plan zal ik doen thanx , waar moet ik aan denken qua onderhoud op jaarbasis?
Kan ik je niet vertellen, want ik doe alle onderhoud zelf behalve dan de revisie wat nu plaats gaat vinden. Misschien 600 Euro bij normaal slijtage delen (bougie, filters enz)? Ga anders bij de ducati paginas langs.
Is dit op basis van het zelf doen of het laten doen, ben best handis en denk dat ik dit zelf ook nog wel voor elkaar krijg.
Banden heb ie ook nodig .Dat bedrag is voor de poetsers onder ons;
Hoop dat ik niets vergeet (vast wel) en pin me niet vast op de exacte bedragen, maar ongeveer de volgende bedragen
5 liter olie........50 Euro
Oliefilter..........10 Euro
2 bougies...........10 Euro
Luchtfilter.........20 Euro
Klepstel delen......2.50 Euro per deel.
Wat je verder erbij op kan tellen zijn remblokken, remolie en weet ik veel.
Gewoon alles zelf doen bespaar je heel wat geld uit.....
Banden heb ie ook nodig .
De nieuwe Duc's zullen ongetwijfeld wel betrouwbaar zijn maar als ik hoor dat de 916 van een bekende van me binnen 3500 km al 5 of 6 keer heeft stilgestaan met pech, dan ist voor mij simpel. Ik hoef geen Duc , neem wel een Japans brommertje, weet ik tenminste redelijk zeker dat ik altijd kan rijden.
De nieuwe Duc's zullen ongetwijfeld wel betrouwbaar zijn maar als ik hoor dat de 916 van een bekende van me binnen 3500 km al 5 of 6 keer heeft stilgestaan met pech, dan ist voor mij simpel. Ik hoef geen Duc , neem wel een Japans brommertje, weet ik tenminste redelijk zeker dat ik altijd kan rijden.
De nieuwe Duc's zullen ongetwijfeld wel betrouwbaar zijn maar als ik hoor dat de 916 van een bekende van me binnen 3500 km al 5 of 6 keer heeft stilgestaan met pech, dan ist voor mij simpel. Ik hoef geen Duc , neem wel een Japans brommertje, weet ik tenminste redelijk zeker dat ik altijd kan rijden.
Dat bedrag is voor de poetsers onder ons;
Hoop dat ik niets vergeet (vast wel) en pin me niet vast op de exacte bedragen, maar ongeveer de volgende bedragen
5 liter olie........50 Euro
Oliefilter..........10 Euro
2 bougies...........10 Euro
Luchtfilter.........20 Euro
Klepstel delen......2.50 Euro per deel.
Wat je verder erbij op kan tellen zijn remblokken, remolie en weet ik veel.
Gewoon alles zelf doen bespaar je heel wat geld uit.....
Wat is een "klepstel delen"?
laten staan dus dat ding...
Koop een kawa, loopt altijd
klephoedje en bus voor het instellen van de klepspeling (open en sluit)
Is inderdaad de koppeling. Dat is normaal bij een Duc.
Komt omdat ie een droge koppeling heeft. Je kan bij Biggelaar
in Oisterwijk een koppelingsmodificatie in laten zetten en dan ben
je het kwijt.
Nou moet ik toch weer ff reageren hoor.
Al die bullshit over Ducati en kapotgaan enzo zijn volgens mij sprookjes die in de wereld geholpen zijn door niet nader te noemen Japanse merken die het niet kunnen halen bij het Elan en de Sound van een Ducati. Vandaar dat er zoveel Duc-wanaabee's zijn zoals de TRX, VTR en TL.
Oke, tot zover het conspiracy verhaal.
Ik heb voor mijn huidige motor een Cagiva Allazurra (weet nog steeds niet hoe het schrijft.... )gereden. Gewoon een Ducati Pantah dus. Zonder enig probleem lekker in de winter door gereden enzo. Onlangs na 5 jaar weer eens van stal gehaald, accu opgeladen.. starten en lopen! Geen enkel probleem. Vakantie naar Zuid-Engeland, twee personen en bagage... geen probleem. Helaas is het ontwerp al zo'n kleine 20 jaar oud en wil je toch ook eens meedoen met de rest van het snelle gespuis.
Ik kwam een 900ss tegen voor een belachelijk laag bedrag. Gelijk meegenomen natuurlijk. Het nadeel was wel dat er geen historie bekend was. Na een super grote beurt is dat ook weer rechtgetrokken en ik gebruik hem nu dagelijks voor woon-werk verkeer. Zonder enig probleem.
Als je nagaat dat het blok dat onder die fietsen hangt onder de eerste Pantah's hing en de carters (inclusief dichtgegoten kickstarterasgat) ook op de eerste 916's gebruikt werd, dan kun je er wel vanuit gaan dat het blok onverwoestbaar is. Leuk detail is ook dat Ducati in AL haar motorblokken een Nicasil laag in de cilinders heeft. De meeste Japanse merken lopen nog steeds met gietijzer te kloten!
De onderhoudskosten kunnen wat hoger liggen dan bij een Japanse fiets, maar over het algemeen geldt dat alleen voor de 8 kleps blokken. Voor het stellen van de kleppen e.d. moet het blok compleet gedemonteerd worden en dat kost tijd.
Gewoon kopen zo'n ding! Je zult verbaasd staan van de mogelijkheden van zo'n lichte weinig vermogen fiets.... (op een 900 met 80 pk een GSX-R 750 op een dijkje voorblijven
Die Nicasil laag is alweer oud man!!!Nou moet ik toch weer ff reageren hoor.
Leuk detail is ook dat Ducati in AL haar motorblokken een Nicasil laag in de cilinders heeft. De meeste Japanse merken lopen nog steeds met gietijzer te kloten!