Vakantiehuis Italie

James_90

Die hard MF'er
11 jan 2009
545
93
Sneek
Beste mede forum leden,

Ik ben op zoek naar een vakantiehuis in Italie, provincies Umbrie/Toscane.
Mijn vriendin en ik willen hier in juli heen. Met auto en motor op trailer en daar twee weken verblijven om vanuit daar lekker rond te rijden.

Was benieuwd of jullie hier ook in de omgeving zijn geweest en een huis weten waar de motor fatsoenlijk bij het huis kan staan of dat er een garage of dergelijk aanwezig is.

:)
 
Is het daar dan niet erg warm ? Motorrijden is erg leuk maar boven de 30 graden wordt het toch wel erg inspannend zeker als je beschermende kleding draagt.

Voor de rest succes met zoeken.
 
Dat is waar, maar we willen gewoon s'ochtends vroeg vertrekken en het heetst van de dag weer terug zijn.
Suggesties voor noord italie zijn ook welkom
 
Daar schijnen sites voor te zijn.
Met beschrijving en recensies.
 
Beste mede forum leden,

Ik ben op zoek naar een vakantiehuis in Italie, provincies Umbrie/Toscane.
Mijn vriendin en ik willen hier in juli heen. Met auto en motor op trailer en daar twee weken verblijven om vanuit daar lekker rond te rijden.

Was benieuwd of jullie hier ook in de omgeving zijn geweest en een huis weten waar de motor fatsoenlijk bij het huis kan staan of dat er een garage of dergelijk aanwezig is.

:)
3 jaar geleden ben ik met mijn vrouw hier geweest, vlakbij de bloemenriviera.
Als je daar bent, moet je echt de SP51 en SP38 rijden :9~

Als je een klein stukje doorrijdt, dan is dit een echte aanrader!
 
Laatst bewerkt:
Ben veel in Umbrie, Toscane en le Marce geweest en heb
Zeer goede ervaring met agriturismo
Altijd mooi gelegen. Doorgaans klein van opzet, altijd plek voor auto/aanhanger en motor.
Google en je vind het. Wij boeken doorgaans bij vrijuit exclusief. Altijd goed.

Verder nog
Elisawas here
Mikazu
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een adresje,nl:

Casa Del Pellegrino in Buti,eigenaar Ceasare Del Pellegrino.
Effe googelen en je vindt het wel.

De eigenaar is een Belgische-Italiaan,spreekt perfect Nederlands,en is ook motorrijder,is een 20tal jaren geleden terug gegaan naar Italie.Het huis ligt op een heuvel in een olijvenplantage,gewoon prachtig.
Wij zijn er ook al zelf geweest,indien gewenst foto's op aanvraag.

.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen aug-sept ben ik door Italie heen geweest t/m Sicilie en dit eiland ook gerond.
Umbrie, omgeving Lago Trasimeno vond ik erg mooi.(je kan daar trouwens niet zwemmen) Heel veel prachtige steden in alle windrichtingen op korte afstand.

Zoals al eerder genoemd kan het bloedje heet zijn.
Ondanks dat ikzelf laat in de zomer ben gegaan door de te verwachten warmte, heb ik toch enkele oververhitte dagen op de motor gehad. Ik reed er met een doorwaai-jas, maar zelfs die was vaak nog te warm. Ik ritste dan de jas alsnog voor 2/3e open.
Nadeel hiervan was, eind vd zomer, dat ik meermaals wespen heb gehad die naar binnen vlogen. Vaak eindigt dat dan met een prik........
De vele wespen (en ook bijen) zijn er in die periode vanwege de druiven die dan rijp zijn.
Ook mijn zomerhandschoenen (voor NL-begrippen dan) waren voor Italie te warm. Vaak reed ik daarom maar helemaal zonder handschoenen. Je moet dan niet gaan vallen! Als ik daar nog eens naar toe ga koop ik de dunste en meest open handschoenen die ik maar vinden kan.
Ik had ook een kevlar-gevoerde spijkerbroek aan. Die kan ik je wel aanraden!

Op Sicilie bij bijna 40'C stond de fan van de radiateur bijna constant te blazen. Als je dan per ongeluk moet stoppen, krijg je het echte sauna-gevoel. In NL had ik fan nog nooit zien draaien!

Het lekkerst rijdt, heerlijk op zijn Italiaans, gewoon in korte broek, T-shirt en met slippertjes aan. Je moet er alleen niet aan denken dat je onderuit gaat.......................
 
Laatst bewerkt:
Toscane, heel mooi en heerlijk rijden. Van Florence tot aan Luca met een uitstapje naar Isola de Elba. Mooie kustrit van Livorno tot aan Cecina. En een dagtrip vanuit Cecina naar Roma. Achteraf wel een houten zitvlak maar dat vergeet je snel.
En gewoon niet moeilijk doen, je snelheid aanpassen als je in een tshirt en een korte broek gaat rijden. Vallen door een oververhitting is ook niet fijn....
 
Bedankt voor alle reacties, we zullen jullie accommodaties eens even doornemen

@RR Hou de touwtjes liever zelf in handen :9
 
Umbria of Toscane maakt voor het mooie niet veel uit. Alles prachtig daar op de brommerd!
Idd zoals beschreven Elba niet gaan vergeten. Mooie dagrit. Wel zwembroek meenemen!

Naar Rome gaat ook heel goed met de ferrovia (ijzeren weg) maw de trein dus.
Vanaf Arezzo supersnelle trein naar station Roma Termini. Ital spoor is goedkoop en je bent gelijk in het centrum. Ook fijn dan geen zorg over de motor als je in de stad loopt.

Wat heel goed werkt is om motor gewoon in de stad te parkeren tussen de andere motoren. Vaak hebben ze in Ital. steden speciale motor-parkeervakken die meestal gevuld staan met hele rijen gemotoriseerde 2-wielers. Ik probeer dan altijd om mijn motor zo te parkeren dat kentekenplaat bijv tegen een muur aan staat. Dan is van buitenaf niet te zien dat het een 'buitenlander' is. Zelfs in Palermo heb ik de hele dag in het centrum van de stad gestaan met de Givi-koffer gewoon bovenop de drager. Verscholen tussen al die andere koffers had ik geen enkel probleem!
 
Laatst bewerkt:
Umbria of Toscane maakt voor het mooie niet veel uit. Alles prachtig daar op de brommerd!
Idd zoals beschreven Elba niet gaan vergeten. Mooie dagrit. Wel zwembroek meenemen!
Ik vond de overtocht eigenlijk weer te duur voor één dagje op Elba, althans om de 2 wielert mee te nemen.
Zeker als je ergens in het binnenland in en huisje zit is het nog best wel ff rijden naar Piombino en je dus best ff moet plannen om wat tijd over te houden op Elba zelf.
Neemt niet weg dat het echt en super mooi eiland is!!
Naar Rome gaat ook heel goed met de ferrovia (ijzeren weg) maw de trein dus.
Vanaf Arezzo supersnelle trein naar station Roma Termini. Ital spoor is goedkoop en je bent gelijk in het centrum. Ook fijn dan geen zorg over de motor als je in de stad loopt.
Roma is echt geweldig maar ook dat verdient wel meer dan ff en dagje er heen, in Toscane heb je zoveel super gave steden en dorpen dat je beter wat lokaler kunt blijven.
Firenze, Sienna, San Gimognano en dan nog al die honderde kleine dorpjes. Er is zoveel te zien en rond te rijden geloof me blijf wat lokaler en ga het jaar daarna gewoon nog een keertje naar Italië.. :+
Wat heel goed werkt is om motor gewoon in de stad te parkeren tussen de andere motoren. Vaak hebben ze in Ital. steden speciale motor-parkeervakken die meestal gevuld staan met hele rijen gemotoriseerde 2-wielers. Ik probeer dan altijd om mijn motor zo te parkeren dat kentekenplaat bijv tegen een muur aan staat. Dan is van buitenaf niet te zien dat het een 'buitenlander' is. Zelfs in Palermo heb ik de hele dag in het centrum van de stad gestaan met de Givi-koffer gewoon bovenop de drager. Verscholen tussen al die andere koffers had ik geen enkel probleem!
20140406_150204.jpg


Wij rijden nu al en paar jaar met de scooter (laatste 2 jaar met de Vespa) door diverse streken in Italië en ondervinden nooit en gevoel van onveiligheid. Stuurslot en dat is het meestal wel.. Ja misschien wat naïef maar tot nu toe gaat het goed. :9
IMG_7104_600x800.JPG


20140908_162423.jpg


20140908_160945.jpg


Het valt hopelijk niet op dat ik en beetje Italië freak ben toch... O-) :$
We zijn al weer aan het plannen voor juni dit jaar. Cinque terre dan door naar het noorden van la Marche en misschien dan nog een weekje in het noorden in Veneto in de Prosecco streek. En in 2016 hebben we 2 maanden verlof gepland dan willen we naar Sicilië rijden :9~
 
Italie:
Ook ik ben liefhebber van de laars.
Ik ben er al vaker geweest, maar heb nog lang niet alles gezien!
Daarnaast lijken de wegen in Italie speciaal gemaakt voor motor/ scooter/ brommer. De temp is meestal aangenaam en er is weinig regen in de zomer.
Min-puntje verder zuidwaarts is wel de gesteldheid van de wegen. Giga-gaten of soms vrijwel volledig ontbrekend wegdek vereisen dat je goed wakker moet blijven.

Elba:
Ik kan me niet meer herinneren dat overtocht naar Elba erg duur was. Ik zie nu op internet dat een dag-retour ca €60 is. Tja, wat heb je er voor over! Ik zou voor verblijf niet te dicht bij Piombino willen zitten. Vreselijk lelijke industrie-stad. Wat ik nog wel weet van Elba dat het een prachtig eiland is met veel draaien, keren, klimmetjes en mooie uitzichten. Op westpunt kan je Corsica zien liggen! Ook heel mooie strandjes, vandaar die zwembroek!

Roma:
Je kan Roma voor quick-visit bezoeken in 1 dag. Alles ligt heel dicht bij elkaar.
Wil je alles goed zien, dan heb je aan week nog niet genoeg. Net wat je wilt.

Toscane-Umbria:
Eigenlijk bijna overal mooi......................!
Arezzo, Cortona, Perugia (!), Gubbio, Terni, Spoleto, Orvieto, en....en...en.....
Maar net zo goed in de heuvels die al deze steden verbinden is het heerlijk rijden.

Veiligheid:
Je geeft aan dat je je niet onveilig voelt tijdens jouw bezoek.
Ik heb in Italie nog nooit problemen gehad. Maar toch onwillekeurig voel je je in achteraf-steegjes van Palermo of Napels anders dan op de Piazza dei Miracoli in Pisa.
Verder kan ik zeggen dat de mensen, verder naar het zuiden, aardig en behulpzaam zijn. Zeker meer naar beneden wordt het ge-stresste gedrag in het verkeer iha veel minder.

Naar Sicilie: :]
Je hebt gelijk zoals je zegt dat niet alles in 1 keer kan worden bekeken. Dan in een ander jaar nog maar eens terugkomen! Prachtig dat je langere periode naar Sicilie gaat.
Mooi vind ik onderweg omgeving Gran Sasso en natuurlijk schiereiland Amalfi. Ook bergen Aspromonte/ Calabria en de km's langs de zee bij Tropea geven mij nog goede herinneringen. Sicilie vond ik niet op alle plaatsen even mooi. Z.O.deel erg heet en kaal. Rondom en op de Etna is wel erg mooi.

Terugreis:
Om niet ook terug weer heel Italie door te hoeven rijden vaar je in 24h van Palermo naar Genua. Prijs incl hut en motor is €230. (ja, dan is vergeleken Ferry Elba wel erg duur) Daar kan je qua brandstof al bijna niet zelf voor rijden. Ikzelf was in 2 dagen vanaf Palermo weer thuis!
 
Bedankt voor alle reacties, zitten erg mooie plekken bij.

Ook leuk om al jullie reis ervaringen in Italie te horen
 
Italie:
Ook ik ben liefhebber van de laars.
Ik ben er al vaker geweest, maar heb nog lang niet alles gezien!
Daarnaast lijken de wegen in Italie speciaal gemaakt voor motor/ scooter/ brommer. De temp is meestal aangenaam en er is weinig regen in de zomer.
Min-puntje verder zuidwaarts is wel de gesteldheid van de wegen. Giga-gaten of soms vrijwel volledig ontbrekend wegdek vereisen dat je goed wakker moet blijven.
Onderin Umbrie is het zuidelijkste dat weer tot nu toe geweest zijn, het echte puntje van de laars moeten er nog gaan ontdekken.
We gaan trouwens niet op de motor op onze vakanties maar met de camper en de Vespa achterop.
Tipje van ons: blijf eens wat noordelijker, de Piemonte vinden wij echt super, niet echt toeristisch maar genoeg overnachtings plekken te vinden en speer gave wegen. Oh en de wijnen....barolo's, gavi's en het eten... :Y
Elba:
Ik kan me niet meer herinneren dat overtocht naar Elba erg duur was. Ik zie nu op internet dat een dag-retour ca €60 is. Tja, wat heb je er voor over! Ik zou voor verblijf niet te dicht bij Piombino willen zitten. Vreselijk lelijke industrie-stad. Wat ik nog wel weet van Elba dat het een prachtig eiland is met veel draaien, keren, klimmetjes en mooie uitzichten. Op westpunt kan je Corsica zien liggen! Ook heel mooie strandjes, vandaar die zwembroek!
Piombino betekend dan ook loodje, het is van vroeger uit een lood verwerkende industrie stad, weg blijven dus inderdaad.
Naar Sicilie: :]
Je hebt gelijk zoals je zegt dat niet alles in 1 keer kan worden bekeken. Dan in een ander jaar nog maar eens terugkomen! Prachtig dat je langere periode naar Sicilie gaat.
Mooi vind ik onderweg omgeving Gran Sasso en natuurlijk schiereiland Amalfi. Ook bergen Aspromonte/ Calabria en de km's langs de zee bij Tropea geven mij nog goede herinneringen. Sicilie vond ik niet op alle plaatsen even mooi. Z.O.deel erg heet en kaal. Rondom en op de Etna is wel erg mooi.

Terugreis:
Om niet ook terug weer heel Italie door te hoeven rijden vaar je in 24h van Palermo naar Genua. Prijs incl hut en motor is €230. (ja, dan is vergeleken Ferry Elba wel erg duur) Daar kan je qua brandstof al bijna niet zelf voor rijden. Ikzelf was in 2 dagen vanaf Palermo weer thuis!
We gaan dus met de camper, in en paar dagen van huis rijden we naar Rome. Vanwaaruit zakken we af naar Sicilië. We blijven dan in de buurt van de kust, de terug weg willen weer juist door het binnenland doen, Puglia, over de Appenijnen door terug naar Umbrie en de Marken.
Vandaar de 2 maanden verlof :+


Oh voor de topic starter nog een tip:
Kijk goed rond voor aanplakbiljetten waarop de buurt feesten staan aangekondigd.
Italianen vieren graag alles waar met eten heeft te maken.
Feesten ter ere van de paddestoel, het varken, ravioli... Alles is en reden voor een dorps feest.
Als toerist ben je uiteraard ook welkom maar wel vaak en uitzondering. Het echte Italië zeg maar.
IMG_7037.JPG
 
Puglia...............? Mwah
Brindisi-Lecce-Otranto-Sta maria Leuca-Gallipoli.......tja, leuk om 'ns gezien te hebben.
Taranto had ik al op voorhand van mijn lijstje geschrapt. Veel industrie.............
Wat wel heel leuk is, dat is Alberobello met die kabouter-huisjes!

Landschap van de hak is voor mij de minste van Italie. (nou ja, samen met de Po-vlakte)
Ik kan 't afvinken met "geweest" Maar ik kom daar niet meer terug!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan