v85 tt

Laat het dan even bij een dealer doen . Even laten solderen met een krimpkousje erom en
Je probleem is opgelost 🙂
Dat is een goed plan zo'n connector van tt naar garmin waar zou je die kunnen kopen ik had er nooit van gehoord
 
Dat is een goed plan zo'n connector van tt naar garmin waar zou je die kunnen kopen ik had er nooit van gehoord
Er zijn diverse tweepolige connectoren die daarvoor te gebruiken zijn denk ik . Maar nogmaals als je
de kabel vanaf je Garmin steun laat verbinden met de TomTom kabel ( het is alleen maar een + en een - )
door die te laten solderen met een krimpkousje om de solderingen dan heb je geen connectoren nodig en het is
denk ik wel ja zo netjes . Misschien ken je iemand die je hier mee wil helpen of anders even bij je dealer . Ik denk
dat ze dat in een kwartiertje gedaan hebben :)
 
hebben jullie dit al es meegemaakt?
Bekijk bijlage 1923708
Ja, maar die van mij is dan ook 40 jaar.......
Doet het nog steeds.
20230911_102504.jpg
 
Laatst bewerkt:
Optisch is er niet zoveel te zien eigenlijk.
Andere ruit met winglets erachter is wat wel direct opvalt. De plaatsing van de lambdasonde is ook anders. Verders hangt dat ding vol met meet apparatuur. Dus het zal vooral gaan om E5+ normering en wat aero aanpassingen neem ik aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: B-P
Optisch is er niet zoveel te zien eigenlijk.
Andere ruit met winglets erachter is wat wel direct opvalt. De plaatsing van de lambdasonde is ook anders. Verders hangt dat ding vol met meet apparatuur. Dus het zal vooral gaan om E5+ normering en wat aero aanpassingen neem ik aan.
De huidige is toch al E5 ?
 
En echte V85tt met zijspan lijkt me wel wat, deze ziet er op de foto ook best aardig uit.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Guzzi komt waarschijnlijk eind deze week . Nu heb ik er een Urban Topkoffer op laten zetten en zag eigenlijk
voor het eerst een foto van een V85 met die Urban Topkoffer gemonteerd . ( op pag. 47 van dit forumonderdeel 😮 ).
Ooops , ik weet niet of ik dat wel mooi ga vinden . De topkoffer lijkt me wel erg lompgroot in verhouding met de motor.

Verder zit ik er wel over te denken om een verlaagd voorspatbord te monteren . Ben wel benieuwd of het ook echt
nut heeft om je motorblok schoner te houden .
 

Bijlagen

  • a107810-1-2__62605.jpg
    a107810-1-2__62605.jpg
    26,6 KB · Weergaven: 8
Ik rijd nu bijna 5000 km tevreden met model 2023.
Afgelopen week testte ik de 85tt in de Eifel. Wonderwel kon ik er heerlijk sportief mee toeren en bochten heerlijk diep aansnijden. Wat me opviel was dat bij dat sportief sturen en in combinatie met korte bochten op mekaar de achterveer begin te 'pompen'. Ik had voordien de veervoorpanning reeds iets harder gedraaid en de uitgaande eentje minder ( opdat hij net dat tikkeltje sneller terug zou komen). Ik vermoed dat bij dergelijke toestanden de standaardvering op de limiet komt? Iemand ervaring met andere veerdempers voor en/of achter (Wilbers, ohlins of hyperpo)? Een het verschil met standaard? Verder merk ik ook op dat de Dunlop Meridian banden relatief snel vierkant worden.
 
Ik rijd nu bijna 5000 km tevreden met model 2023.
Afgelopen week testte ik de 85tt in de Eifel. Wonderwel kon ik er heerlijk sportief mee toeren en bochten heerlijk diep aansnijden. Wat me opviel was dat bij dat sportief sturen en in combinatie met korte bochten op mekaar de achterveer begin te 'pompen'. Ik had voordien de veervoorpanning reeds iets harder gedraaid en de uitgaande eentje minder ( opdat hij net dat tikkeltje sneller terug zou komen). Ik vermoed dat bij dergelijke toestanden de standaardvering op de limiet komt? Iemand ervaring met andere veerdempers voor en/of achter (Wilbers, ohlins of hyperpo)? Een het verschil met standaard? Verder merk ik ook op dat de Dunlop Meridian banden relatief snel vierkant worden.
Die achterband wordt inderdaad snel vierkant, maar het sturen lijkt er nauwelijks onder te lijden. Vind de tweede achterband, Metzeler Tourance Next 2, slechter, lijkt wel of die lek is zo slap.

Heb zelf de achterveer op maximale voorspanning en de uitgaande demping ook maximaal, rijdt prima solo (104kg in adamskostuum), ook als ik de voetsteunen links-rechts aan de grond rij. Met 2 personen (bijna 200kg) is de vering veel te zacht, ga binnenkort waarschijnlijk een Hyperpro aanschaffen want we rijden ook nog vaak met wat bagage.
 
Als je de standaard vering echt stevig gaat belasten dan ga je redelijk snel richting zijn limieten. Achter kan ik nog 2 klicks zwaarder. Dan zit hij op zijn max. Voor heb ik hem 2 clicks zwaarder gezet.
Dit voldoet voor mijn rijstijl voorlopig prima. Heb wel eens met een schuin oog naar de combinatie öhlins achter en andriani veren voor gekeken maar die prijs he? 🤷‍♂️ |(
De meridians worden inderdaad wel vrij snel vierkant. Minder snelweg rijden is het devies maar helaas niet altijd mogelijk.
 
Andriani is peperduur, idd. En de standaard ohlins achterveer vanuit Guzzi is ook anders als je de full ohlins met preload adjuster. En zouden andere binnenveren vooraan met dikkere olie reeds soelaas brengen? Dan is misschien hyperpo progressief een goed compromis met volledig systeem achteraan?
 
Ik heb Hyperpro's op mijn vfr gehad. Knapte de boel wel van op maar vond ze op slecht wegdek wel erg stuiterig.
Laat je goed informeren bij een verenboer die verschillende merken doet en vertel vooral wat je precies wil/zoekt voordat je een dure aankoop doet.
Ben ff de naam kwijt maar in Mill zit er zo een.
 
Dat is jj suspension, en idd goed vertellen wat je wilt.
Je zal de 1e niet zijn met een veel te hard afgestelde vering!
 
Als je de standaard vering echt stevig gaat belasten dan ga je redelijk snel richting zijn limieten. Achter kan ik nog 2 klicks zwaarder. Dan zit hij op zijn max. Voor heb ik hem 2 clicks zwaarder gezet.
Dit voldoet voor mijn rijstijl voorlopig prima. Heb wel eens met een schuin oog naar de combinatie öhlins achter en andriani veren voor gekeken maar die prijs he? 🤷‍♂️ |(
De meridians worden inderdaad wel vrij snel vierkant. Minder snelweg rijden is het devies maar helaas niet altijd mogelijk.
Ik heb bijna uitsluitend op kronkelende binnenweggetjes gereden met die Meridian, maar de a-band was al na 3.000km vierkant. Bleef echter goed sturen tot lek bij 9.000. Stuurde slechter met nieuwe Tourance Next 2, die te flexibel lijkt en aanvoelt als een lekke band.
 
Volgende set wordt waarschijnlijk Pirelli Rally Std, gevolgd door een voorzichtige TET poging.
 
Terug
Bovenaan Onderaan