V-twin Kevin
MF veteraan
De originele uitlaat van de V-strom 650 uit 2012 van mijn vader begint nu al bijzonder erg roest te vertonen. De motor heeft krap 30.000 km gereden, waarvan 99% met mooi weer. De motor heeft nooit pekel gezien.
Hij staat buiten onder een hoes, in de carport (dus wel droog).
De motor is nu iets meer dan 3 jaar oud en valt dus net niet meer onder de fabrieksgarantie.
Er is mailcontact geweest met de Nimag, mogelijk konden zij iets betekenen in de vorm van coulance bij het aanschaffen van een nieuwe demper. Nimag geeft echter geen krimp en wijst op het feit dat garantie is verstreken en verwijst mijn vader naar de dealer waar de motor gekocht is.
Inmiddels is mijn vader op het punt aangekomen om zelf een aftermarket demper aan te schaffen, maar dit is eigenlijk een oplossing voor een probleem dat er in onze ogen helemaal niet had mogen zijn: welk merk heeft er nou nog meer last van roestende onderdelen binnen 3 jaar? Vrij schandalig..
Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen (al dan niet van andere merken/types motoren)? Hoe hebben jullie dit toen opgelost met de dealer en/of importeur?
Hij staat buiten onder een hoes, in de carport (dus wel droog).
De motor is nu iets meer dan 3 jaar oud en valt dus net niet meer onder de fabrieksgarantie.
Er is mailcontact geweest met de Nimag, mogelijk konden zij iets betekenen in de vorm van coulance bij het aanschaffen van een nieuwe demper. Nimag geeft echter geen krimp en wijst op het feit dat garantie is verstreken en verwijst mijn vader naar de dealer waar de motor gekocht is.
Inmiddels is mijn vader op het punt aangekomen om zelf een aftermarket demper aan te schaffen, maar dit is eigenlijk een oplossing voor een probleem dat er in onze ogen helemaal niet had mogen zijn: welk merk heeft er nou nog meer last van roestende onderdelen binnen 3 jaar? Vrij schandalig..
Zijn er meer mensen met dit soort ervaringen (al dan niet van andere merken/types motoren)? Hoe hebben jullie dit toen opgelost met de dealer en/of importeur?