V power

Saalk

MF veteraan
13 sep 2012
1.197
95
Drenthe
Kun je beter met oudere motoren bv. V Power tanken ? Ik bedoel dus motoren van voor 1990
 
😘

Heb hele lange tenen hoor. Nee echt. Je zou ze moeten zien.

Maar als de reactie niet voor mij bedoeld was, dan was mijn interpretatie verkeerd. Sorry hiervoor.

😘😘

De enigste reden dat ik jouw quootte was omdat er iemand anders na jouw post zelf wat postte.
Ik snap dat je het verkeerd opvatte (50-50 kans), dat heb ik in het verleden ook wel eens gedaan.
Tip voor de volgende keer, let it go.
 
En je punt is?
Is ook niet iets wat ik stel... Ik geef alleen mijn ongenuanceerde mening. Dat jou tere zieltje dat "een grote bek" vind.... Tja, grow a pair.
Best wel zielig 🤣
Beste,

Dat kan ik het zo goed aan jou vragen. Jou reactie op mijn reactie had al een raar randje, zie einde van jou bericht. Tja, en op zo'n domme actie kun je een weder reactie verwachten. Dat jij dat niet kunt hebben. Tja 😘

Ik weet niet waar het verkeerd schiet bij je maar je omgangsvormen zijn niet zoals we op M-F gewend zijn en kunnen waarderen.

Graag even je humeur weer goed afstellen en normaal doen.
 
Ik weet niet waar het verkeerd schiet bij je maar je omgangsvormen zijn niet zoals we op M-F gewend zijn en kunnen waarderen.

Graag even je humeur weer goed afstellen en normaal doen.

Denk dat je van mij de jaren dat ik hier mee lees, kijk en praat, niks verkeerds kan vinden. En dat daargaten, meen dat jij er ook nog wel eens bijzondere uitspraken aan overhoud.... En dat als "mod" zijnde. 👋👋👋
 
Ach flikker toch op met al die sprookjes verhalen.

Ik rijdt met een 32 jarige motor. Tank van alle soorten benzine. En rij er zonder aparte problemen. Bijzondere Slijtage, of wat dan ook mee.

Dit valt mijn inziens allemaal weer onder het kopje. "Paniek zaaien om niks, en sensatie praat"


Het gaat om meer dan alleen wat rubber en plastic, dat stuk kan gaan. Ik heb zelf 2 auto's gehad, die absoluut niet op E10 mogen rijden.

Opel Signum stuk door E10
 
Nogmaals, mijn mening is toch anders. Dank je voor de link. Ik ga alleen niet uit vann1 media artikel.... of 2....
Ligt aan mij. Ben niet raar, alleen heel bijzonder.

Zonder gekheid. Ik snap dat het voor bepaalde (onder-) delen vast niet goed zal zijn. Ik ben alleen van mening dat de hoeveelheid wat er in onze brandstof zit niet de boosdoener zal zijn.
 
Nogmaals, mijn mening is toch anders. Dank je voor de link. Ik ga alleen niet uit vann1 media artikel.... of 2....
Ligt aan mij. Ben niet raar, alleen heel bijzonder.

Zonder gekheid. Ik snap dat het voor bepaalde (onder-) delen vast niet goed zal zijn. Ik ben alleen van mening dat de hoeveelheid wat er in onze brandstof zit niet de boosdoener zal zijn.
Klopt, dat water ontstaat ook alleen als je gaat stallen. Met gevolgen van dien. Ethanol is hygroscopisch, dat is remvloeistof ook. Echter denkt men dat als je net getankt hebt dat er meteen water bij zit.

Ik word er alleen allergischvan wanneer mensen 98 of 102 in hun tank gooien en denken er meteen 20pk bij te krijgen.
 
ik zie het als volgt....
een hoger rongetal levert niks meer vermogen op....ook loopt ie er alleen beter op indien ron95 te laag is voor je blok.

al die premium brandstoffen als vpower, excellium etc etc onderscheiden zich mijns inziens enkel door de dopes die toegevoegd zijn tov euro95 en het hogere rongetal...
daarbij zit in sommige geen ethanol of mischien heel weinig...
het gebrek aan ethanol is de reden dat ik mijn motoren als ze langere tijd stilstaan afvul met vpower en een beste scheut forte gas threatment.
vpower veroudert zowiezo minder snel en met de forte erbij nog minder.....
zo doe ik het al jaren en het werkt voor mij....
het is zelfs wel voorgekomen destijds dat mijn sp1 een heel jaar niet gebruikt had en zelfs dan na plaatsen van een nieuwe batterij sloeg ie in 1 keer aan en lopen als een zonnetje.....
de strom trek ik gewoon door de pekel maar als straks het laatste ritje met de blade erop zit zorg ik dat de tank nagenoeg leeg is en vul hem af met bovengenoemd zooitje....
dan onderweg naar huis kan ie het nog ff lekker mixen en kan ie in de winterstop.....
 
Te veel pagina's om aandachtig door te lezen. Het zal allemaal wel. Zoals eerder vermeld. net zoals hiervoor wordt gezegd, forte bij de laatste tankbeurt. Carbs aftappen en wegzetten. Maar ook ik heb wel eens de motor een half jaar laten staan zonder noemenswaardige acties. En.... geen afbraak... geen problemen, niks.

Dus ik zeg nog steeds... sensatie
Ik heb zat ellende gezien door de samenstelling van huidige brandstoffen.
Zal ik tegen die klanten maar zeggen ¨het is niet waar, enkel sensatie. Toch ff de factuur aftikken, want t was nogal veel werk om dit sprookje weer om te zetten in een functionerende motorfiets¨ ?
 
Ik heb zat ellende gezien door de samenstelling van huidige brandstoffen.
Zal ik tegen die klanten maar zeggen ¨het is niet waar, enkel sensatie. Toch ff de factuur aftikken, want t was nogal veel werk om dit sprookje weer om te zetten in een functionerende motorfiets¨ ?

Dus jij zegt. Dat al "die" problemen, enkel ontstaan zijn door de door hun getankte brandstof? Want dat is wat je zegt hé
 
Jullie mogen mijn post van gister allemaal blijven citeren. Veranderd niks.

Ik denk dat jullie focus veel te veel op enkel en alleen de brandstof ligt. En geen rekenschap houden met bijv. Afbraak, slijtage e.d. door ouderdom. Gebruik, misbruik. Staat van onderhoud. Enz enz enz.
 
@Martell, dan vind ik dat erg kortzichtig van jou.
Dat mag je vinden.
Je mag ook vinden dat er geen probleem is, enkel en alleen omdat jouw motor geen problemen lijkt te hebben met brandstof.

Ik hoop dat je begrijpt dat zowel het feit dat je iets vindt, als het feit dat jouw motor geen probleem heeft, beide geen onderbouwing is voor wat je beweerd.

Ik vertel je iets uit ervaring en vanuit vakkennis. Je mag daarmee doen wat je wilt.
 
Jullie mogen mijn post van gister allemaal blijven citeren. Veranderd niks.

Ik denk dat jullie focus veel te veel op enkel en alleen de brandstof ligt. En geen rekenschap houden met bijv. Afbraak, slijtage e.d. door ouderdom. Gebruik, misbruik. Staat van onderhoud. Enz enz enz.

Feit is dat veel motorzaken aangeven dat zij veel vaker mensen met carburateurproblemen krijgen als een paar jaar geleden. En net allemaal als het seizoen staat te beginnen, dus na de winterstop.

Jij bent de enige die de mening toegedaan is dat het onzin is.

De enige reden die je aanvoert om je stelling te onderbouwen is "Mijn motor start prima, ook na stilstand".

Gefeliciteerd dat jou motor wel start. Maar de aarde is niet plat en moderne benzine slaat erg snel neer en veroorzaakt problemen en ik stel een naamsverandering voor, Don Kisjot ofzo past beter bij je ;)
 
Octaangetal e.d. is allemaal leuk, maar wat ik in deze discussie mis, is dat brandstoffen met een bio-toevoeging als nadeel hebben dat er een soort "gum" in kan ontstaan. Vroeger kwam dat vrijwel niet voor, maar sinds het bijmengen met ethanol kan dit optreden als je bv. je motor langere tijd niet gebruikt. Je brandstof wordt dan niet steeds ververst en doordat er door temperatuurverschil steeds meer vocht in je benzine komt, ontstaat narigheid.
Je pomp of carburateur(s)/injectiesysteem kan verstopt raken, waardoor ook schade kan ontstaan. Ik heb dit gezien bij een fiets die een jaar stil had gestaan. Moderne benzine is in principe max. 3 maanden houdbaar, daarna zijn de meest vluchtige componenten verdampt waardoor het starten bemoeilijkt wordt.

Ik doe het tegenwoordig als volgt bij mijn motor en aggregaatje: laatste tankbeurt is BP Ultimate (daar schijnt toch de meeste zekerheid te zijn op zeer weinig ethanol) en ik doe er wat StaBil bij. Andere brandstofstabilisatoren zullen ongetwijfeld ook werken (kon dit spul in relatief grote hoeveelheid voor weinig kopen).
Laatste ritje zorgt ervoor dat dit spul in het hele systeem komt en na de winter gaan we weer over op euro 95.
Je tank volledig vullen is ook niet verkeerd, er is dan minder lucht in je tank boven de benzine waardoor de wateropname ook minder is.
 
Nogmaals, mijn mening is toch anders. Dank je voor de link. Ik ga alleen niet uit vann1 media artikel.... of 2....
Ligt aan mij. Ben niet raar, alleen heel bijzonder.

Zonder gekheid. Ik snap dat het voor bepaalde (onder-) delen vast niet goed zal zijn. Ik ben alleen van mening dat de hoeveelheid wat er in onze brandstof zit niet de boosdoener zal zijn.


Helaas is de praktijk anders. Door de wijze van produceren bevat ethanol corrosieve elementen in de vorm van zwavelzuur. Zelfs 1 tankbeurt kan voor sommige ongeschikte voertuigen een corrosie proces op gang brengen, dat niet te stoppen is.
 
Vraag het Aart Nolen maar eens(sleutelaar en tuner in Strijen),is alleen maar bezig om carburateurs op te knappen of anders de kliko in door de ethanol,zijn vaak niet eens meer te redden.
Hij had ook een keer een blok laten lopen op ethanol en tot 8000 toeren ging het goed en meer vermogen alleen daar boven was het klaar,verbranding was te traag.Zijn woorden dan he.
 
Hier mijn ervaringen met E10 benzine na 35.000km.
Rij bmw K100 bj 1986 en heb nog niets gemerkt dat het slecht zou zijn om hier mee op E10 te rijden.
Geen benzineslangen vervangen. Geen verstopte injectors. Geen defekte benzinepomp. Geen benzine lekkages of geoxideerde benzinetank.
Het starten van de motor duurt alleen iets langer en omdat met E10 benzine in de tank de benzinepomp wat meer lawaai maakt gooi ik elke tankbeurt een klein beetje motorolie door de benzine.
Start ook na 4 tot 6 maanden stil staan meteen weer.
Gooi E10 met een beetje olie er door ook gewoon in mijn zitmaaier en dat gaat ook al jaren goed.

Maar heb inmiddels wel met behoorlijk wat carbs van oudere motoren vreselijk lopen worstelen om die weer goed schoon en goed werkend te krijgen.
En dat nadat de Ethanol zijn intrede in de benzine heeft gedaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan