Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ervaring is TOP
In 2012 een V4 1000 gekocht en deze bij 35000 km en 2 jaar verder ingeruild op een V4 1100
Bij deze fiets staat de teller nu ook weer op ruim 30000km.
Op wat kleine dingetjes na (keurig onder garantie verholpen)probleemloos.
Wat wel belangrijk is.........een GOEDE dealer.
Succes met jullie probleem.

;) :W
Goed te horen ... en een 1100 yammie! Naar welke dealer ga je? Oh en ik vroeg me dan toch af wat jij onder kleine dingen verstaat?
 
Heb 2x de clignoteurschakelaar kapot gehad, 1x grootlichtschakelaar,1 setje remschijven krom, wat koelwater lekkages(klemmen )en voor de rest gasdrop :]
Verbruik......7 liter op 100km is haalbaar
Mijn dealer Roke
 
De V4 is een super motor.
Ik heb in de 3 jr dat ik hem heb gehad de versnellingsbak kapot gehad, ik had het aller eerste model een gele 2011 APRC. En schijnbaar een van de pech modellen met de bak!
Duur geintje dat wel, maar heel goed waarneembaar en makkelijk te testen.
Als die uit de versnelling schiet of moeilijk in de versnelling gaat, of met de Quickshifter hem er echt moeilijk erin krijgt en gaat met een flinke klap dan ben je ook aan de beurt.
Ook tipje voor de mensen met APRC om je bak heel te houden is het aan te raden om pas bij 6 a 7000 toeren pas de QS te gebruiken en bij volgas dan ook volgas te houden! Dus niet schakelen en meteen gas dicht, dat vind die niet zo fijn. In het boekje staat 4500 toeren maar ik zou eerder 7000 aan houden ook op advies van de monteur van Roke.
Dus dat betekend dat je als je rustig aan het toeren bent dat je eigenlijk de QS niet moet gebruiken.
Ook gewoon als je motor koud is netjes schakelen met de koppeling.
Die bakken van 2014 model hebben zeker de geüpdatet tandwielen in de bak.

Verder echt gewoon een top motor gaat er bij mijn zeker terug komen ooit, maar nu eerst paar seizoenen races gaan rijden in de Ow en ZAC compittie.

En heb nu de 2gen tuono gehad en dan de 1000 V4 tuono en dan ben ik nu eigenlijk opzoek naar een mooie nette Oer tuono! Liefste een rode of zwarte dus als je er een te koop gaat zetten of hebt staan, laat me weten wat je hebt.

Gr Steve
 
Heb 2x de clignoteurschakelaar kapot gehad, 1x grootlichtschakelaar,1 setje remschijven krom, wat koelwater lekkages(klemmen )en voor de rest gasdrop :]
Verbruik......7 liter op 100km is haalbaar
Mijn dealer Roke
Ik denk dat als je dit buiten de garantie moet verhelpen je toch het dan zomaar over 1500 eu aan reparaties hebt als je het er mee haalt, inclusief het opsporen van elecktrische storingen. En 1 op 14 is dus zuinig als ik het goed begrijp?
Wel even goed op de startkoppeling letten, hoor je een tik bij het starten laten staan. Ruik je benzine, dan zijn waarschijnlijk de benzine slangen in de tank kapot.
 
Laatst bewerkt:
De V4 is een super motor.
Ik heb in de 3 jr dat ik hem heb gehad de versnellingsbak kapot gehad, ik had het aller eerste model een gele 2011 APRC. En schijnbaar een van de pech modellen met de bak!
Duur geintje dat wel, maar heel goed waarneembaar en makkelijk te testen.
Als die uit de versnelling schiet of moeilijk in de versnelling gaat, of met de Quickshifter hem er echt moeilijk erin krijgt en gaat met een flinke klap dan ben je ook aan de beurt.
Ook tipje voor de mensen met APRC om je bak heel te houden is het aan te raden om pas bij 6 a 7000 toeren pas de QS te gebruiken en bij volgas dan ook volgas te houden! Dus niet schakelen en meteen gas dicht, dat vind die niet zo fijn. In het boekje staat 4500 toeren maar ik zou eerder 7000 aan houden ook op advies van de monteur van Roke.
Dus dat betekend dat je als je rustig aan het toeren bent dat je eigenlijk de QS niet moet gebruiken.
Ook gewoon als je motor koud is netjes schakelen met de koppeling.
Die bakken van 2014 model hebben zeker de geüpdatet tandwielen in de bak.

Verder echt gewoon een top motor gaat er bij mijn zeker terug komen ooit, maar nu eerst paar seizoenen races gaan rijden in de Ow en ZAC compittie.

En heb nu de 2gen tuono gehad en dan de 1000 V4 tuono en dan ben ik nu eigenlijk opzoek naar een mooie nette Oer tuono! Liefste een rode of zwarte dus als je er een te koop gaat zetten of hebt staan, laat me weten wat je hebt.

Gr Steve
Een oer is ook nog steeds gaaf. Ik heb een oer mille gehad. Heerlijk blok zit er in! En ook nog is comfortabel.
 
Heb een 2014 en tot op heden nog nooit problemen heeft gehad. Van iedere motor zijn wel problemen bekend. Toen ik deze kocht heb ik ook gedacht aan de 1290. Maar door alle horror verhalen hier op dit forum viel de 1290 eigenlijk al snel af. Nu een paar jaar later lijken de meeste alsnog tevreden te zijn. Ben aan het nadenken over een opvolger en de 1100 staat zeker op het lijstje en dat zou hij niet staan als ik ontevreden was.

Moet nog wel terug voor de rempomp recall...

hornet46 schreef op 03 januari 2017 @ 00:14
Verder echt gewoon een top motor gaat er bij mijn zeker terug komen ooit, maar nu eerst paar seizoenen races gaan rijden in de Ow en ZAC compittie.
Cool, misschien gaan we elkaar dan tegen komen tijdens de OW Cup. Je had een fireblade toch? Sport of procup 1000?
 
Weet iemand aan de hand van OEM-nummers bij Aprilia of de koppelingshendel en remhendel voor de Tuono 2011-2014 en de Tuono 2015-2016 hetzelfde zijn? Ik zie daar verschillende info over op diverse websites. Misschien als iemand de OEM-nummers kan vergelijken, dan weet ik het in elk geval zeker (wil namelijk andere hendels bestellen en die staan nu t/m 2014 aangegeven).
 
Bij mij komt er ook ooit een V4 bij. Als ik geld over heb had ik hem nu al. De problemen vallen reuze mee. Elke motor in dit segment heeft wel wat.

ik heb nog nooit een motor langer dan twee jaar gehad, behalve mijn oer tuono die ik nu nog heb. Denk dat deze ook niet meer weggaat, wat ze opleveren bij verkoop is ook geen jackpot,kan ik hem er net zo goed naast houden :)

Nu ik er zo over type heb ik meteen zin om een stuk te rijden, nog ff twee maanden wachten. Ga hem wel even een aai over zijn bol geven.

Van de zomer weer de Routes Grandes Alpes rijden met de machine, kan niet wachten!
 
Heren,mijn tuono(aangeschaft bij een motor dealer) is vandaag bij het RDW geweest voor een kenteken keuring, helaas waren zij het niet eens met de inslag van het framenummer dus moet ik in Februari terug voor technisch onderzoek en eventuele uitslag van de fabrikant.

Is er iemand van jullie die een foto van zijn framenummer, of een deel hiervan, wilt maken en mij toe zenden.

Met name de begin ster en de dubbele R in het framenummer zien er anders uit.

Ik hoop dat Aprilia/importeur gaat vertellen dat dit voor komt bij types, maar ben ook benieuwd of het bij jullie voor komt.

Mijn tuono zou, volgens kenteken, uit april 2008 zijn.

Het verschil in letters is eigenlijk pas goed te zien als je er een scherpe foto van maakt en vergroot. Bij aankoop en nalopen nummers is het mij totaal niet opgevallen.
 
Heren,mijn tuono(aangeschaft bij een motor dealer) is vandaag bij het RDW geweest voor een kenteken keuring, helaas waren zij het niet eens met de inslag van het framenummer dus moet ik in Februari terug voor technisch onderzoek en eventuele uitslag van de fabrikant.

Is er iemand van jullie die een foto van zijn framenummer, of een deel hiervan, wilt maken en mij toe zenden.

Met name de begin ster en de dubbele R in het framenummer zien er anders uit.

Ik hoop dat Aprilia/importeur gaat vertellen dat dit voor komt bij types, maar ben ook benieuwd of het bij jullie voor komt.

Mijn tuono zou, volgens kenteken, uit april 2008 zijn.

Het verschil in letters is eigenlijk pas goed te zien als je er een scherpe foto van maakt en vergroot. Bij aankoop en nalopen nummers is het mij totaal niet opgevallen.

Hmmm balen man. Ik heb net even bij mijn 07 Tuono gekeken (met foto maken en uitvergroten) maar ik heb toch echt geen verschil in lettertype.. Dus ik hoop voor je dat er niet mee gerotzooid is.
 
Heren,mijn tuono(aangeschaft bij een motor dealer) is vandaag bij het RDW geweest voor een kenteken keuring, helaas waren zij het niet eens met de inslag van het framenummer dus moet ik in Februari terug voor technisch onderzoek en eventuele uitslag van de fabrikant.

Is er iemand van jullie die een foto van zijn framenummer, of een deel hiervan, wilt maken en mij toe zenden.

Met name de begin ster en de dubbele R in het framenummer zien er anders uit.

Ik hoop dat Aprilia/importeur gaat vertellen dat dit voor komt bij types, maar ben ook benieuwd of het bij jullie voor komt.

Mijn tuono zou, volgens kenteken, uit april 2008 zijn.

Het verschil in letters is eigenlijk pas goed te zien als je er een scherpe foto van maakt en vergroot. Bij aankoop en nalopen nummers is het mij totaal niet opgevallen.


Heb je een foto van de motor zelf?
 
Pagina 91 staat een plaatje van bij de motorzaak
Hierbij een foto van vandaag;

Op het frame staat meen ik 2006 boven de achterveer,maar dit kan ook de datum van bouw frame zijn.

34zd6ae.jpg


Zal jullie een plaatje pm-en van framenmr
 
Heren,mijn tuono(aangeschaft bij een motor dealer) is vandaag bij het RDW geweest voor een kenteken keuring, helaas waren zij het niet eens met de inslag van het framenummer dus moet ik in Februari terug voor technisch onderzoek en eventuele uitslag van de fabrikant.

Is er iemand van jullie die een foto van zijn framenummer, of een deel hiervan, wilt maken en mij toe zenden.

Met name de begin ster en de dubbele R in het framenummer zien er anders uit.

Ik hoop dat Aprilia/importeur gaat vertellen dat dit voor komt bij types, maar ben ook benieuwd of het bij jullie voor komt.

Mijn tuono zou, volgens kenteken, uit april 2008 zijn.

Het verschil in letters is eigenlijk pas goed te zien als je er een scherpe foto van maakt en vergroot. Bij aankoop en nalopen nummers is het mij totaal niet opgevallen.

Ik zou er met fijn schuurpapier over heen gaan om het beter zichtbaar te krijgen
 
Zitten er cosmetische verschillen in een 2006 en 2008 model?


Nee, niet echt! Verschil zit hem in de remmen, iets ander klauwen en lichtere dynamo 370watt
Voor de rest is het andere kleurstellingen!
Doe dit wel even uit mijn hoofd.
 
Laatst bewerkt:
Heb een 2014 en tot op heden nog nooit problemen heeft gehad. Van iedere motor zijn wel problemen bekend. Toen ik deze kocht heb ik ook gedacht aan de 1290. Maar door alle horror verhalen hier op dit forum viel de 1290 eigenlijk al snel af. Nu een paar jaar later lijken de meeste alsnog tevreden te zijn. Ben aan het nadenken over een opvolger en de 1100 staat zeker op het lijstje en dat zou hij niet staan als ik ontevreden was.

Moet nog wel terug voor de rempomp recall...Cool, misschien gaan we elkaar dan tegen komen tijdens de OW Cup. Je had een fireblade toch? Sport of procup 1000?

Hee Bas, ik moet me licentie nog halen dit jaar en dan ga ik voornamelijk ZAC rijden, Veel meer rij tijd voor je geld en naar mijn idee veel gezelliger.
Ben nu bezig om de fireblade klaar te maken voor aankomende seizoen.
Heb hem eind van het seizoen gekocht, en nog een dag mee kunnen rijden op assen, maar ik moest heel erg wennen en de vering was ook niet op mijn afgesteld!
De eerste 3 sessies waren gewoon klote, veel beweging in de motor en vooral wennen aan de zithouding omdat ik alleen maar naked bikes heb gereden! Dus meteen vertrouwt was het niet, dacht ook echt van waarom vond ik dit ook weer een geweldig idee!
Wel met hem nog een 1:56 gereden dus op zich niet geheel ontevreden, maar de Tuono voelde gewoon zoveel stijver/stabieler aan en wat dus ook vertrouwd is en dat miste ik echt. Wat wel was hoe harder ik met de fireblade reed hoe meer stabiler die werd.
Het is een ten Kate 2011 fireblade, enigste wat die in mijn ogen goed deed was heel hard en laat remmen.
En voor de weg koop ik wel een oer tuono of een 2 gen, maar dat weet ik nog niet ben nog een beetje aan het kijken.
En jij de R1 al klaar? En ga je nog naar Spanje om voorjaars training te doen?
 
Laatst bewerkt:
Heb een 2014 en tot op heden nog nooit problemen heeft gehad. Van iedere motor zijn wel problemen bekend. Toen ik deze kocht heb ik ook gedacht aan de 1290. Maar door alle horror verhalen hier op dit forum viel de 1290 eigenlijk al snel af. Nu een paar jaar later lijken de meeste alsnog tevreden te zijn. Ben aan het nadenken over een opvolger en de 1100 staat zeker op het lijstje en dat zou hij niet staan als ik ontevreden was.

Moet nog wel terug voor de rempomp recall...Cool, misschien gaan we elkaar dan tegen komen tijdens de OW Cup. Je had een fireblade toch? Sport of procup 1000?
Met 1290 bedoel je de superduke denk ik? wat mankeren die dingen dan? ik dacht dat die kogelvrij waren.
 
Met 1290 bedoel je de superduke denk ik? wat mankeren die dingen dan? ik dacht dat die kogelvrij waren.
Toen het ding net uit was waren een paar early adopters die problemen hadden. Volgens mij hadden een paar duitsers problemen met het blok, hier op het forum iemand met electronica problemen en was er iets met het achterwiel en speling. Het is alweer even geleden dus weet het niet precies meer. Maar inmiddels lijken die problemen ofwel incidenten, ofwel goed opgelost. Maar op dat moment viel de 1290 voor mij dus definitief af.

Heb hem eind van het seizoen gekocht, en nog een dag mee kunnen rijden op assen, maar ik moest heel erg wennen en de vering was ook niet op mijn afgesteld!
De eerste 3 sessies waren gewoon klote, veel beweging in de motor en vooral wennen aan de zithouding omdat ik alleen maar naked bikes heb gereden! Dus meteen vertrouwt was het niet, dacht ook echt van waarom vond ik dit ook weer een geweldig idee!
Wel met hem nog een 1:56 gereden dus op zich niet geheel ontevreden, maar de Tuono voelde gewoon zoveel stijver/stabieler aan en wat dus ook vertrouwd is en dat miste ik echt. Wat wel was hoe harder ik met de fireblade reed hoe meer stabiler die werd.

Het is een ten Kate 2011 fireblade, enigste wat die in mijn ogen goed deed was heel hard en laat remmen.
En voor de weg koop ik wel een oer tuono of een 2 gen, maar dat weet ik nog niet ben nog een beetje aan het kijken.

En jij de R1 al klaar? En ga je nog naar Spanje om voorjaars training te doen?
Herken ik wel, de Tuono een sportieve motor maar het verschil met een echte track bike is enorm. Moet ook iedere keer de eerste sessie enorm wennen. Kost gewoon wat tijd! Andersom is het verschil imo groter. Vind de Tuono altijd aanvoelen als een onstabiele wiebelbak de eerste 10 minuten na een trackday op de gsxr.

R1 is nog niet gereed. Vering en tuner zijn klaar. Staat nu bij de dealer om het kuipwerk in orde te maken en wat regelementaire verplichtingen te doen. In het voorjaar inderdaad naar Spanje.
 
Onstabiele wankelbak? Dan zou ik toch even de vering na laten kijken.
Zal geen GSX worden op het circuit maar een wankelbak is het zeker niet.
Nu is het ook de rijder die het verschil maakt, zie onze Japanse collega tegen 2 gsxren :o


De KTM had oa problemen met zijn wielen (chineese shit kwaliteit)

Plaatje framenummer:

http://www.ebay.co.uk/itm/0994-2008...296159?hash=item4891c5ab9f:g:Eb8AAOSwaB5Xvh5R

matzwart met blauw wielen en oud type remklauwen is een 2006 model
 
Laatst bewerkt:
Heren, vraag?

Bij rijden in deze jaar getijden wordt mijn blokje niet warmer dan 76 / 78 graden?
Is dit normaal, als ik in de lente zomer rijd is het meestal tussen de 86 en de 91 graden?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan