Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb alleen de uitlaatdempers nog.

Maar niet getreurd, binnenkort komen er weer nieuwe spulletjes op de markt. ;)
 
was even het bouwjaar kwijt maar het is idd dat model waar de standaard van past *D
Mooi ding trouwens :9~
 
Laatst bewerkt:
Dames en Heren, Sinds 3 weken ben ik trotse eigenaar van een tuono '08 een mooie blauwe met maar 11k op de teller.

Nu heb ik gisteren voor het eerst in het donker/schemer gereden. Iedere tegenligger kon meegnieten van mijn enorme koplampen, zo ook een maatje van me die door mij niks meer zag in zijn spiegels.

Ik dus thuis braaf de bovenste lampen afstellen (in de veronderstelling dat dat dimlicht is, omdat die branden bij draaiende motor) maar die zakken niet verder dan standje schijnwerper. Dus ik in het boekje kijken, moeten mijn dimlichten beneden zitten en groot licht boven (bij mij is exact het tegenovergestelde het geval). Mijn vraag is, wat is nou dim en wat is groot? En mocht ik het toch omgedraaid op mijn motor hebben zitten, kan ik dan gewoon de relaistjes wisselen?
 
Dames en Heren, Sinds 3 weken ben ik trotse eigenaar van een tuono '08 een mooie blauwe met maar 11k op de teller.

Nu heb ik gisteren voor het eerst in het donker/schemer gereden. Iedere tegenligger kon meegnieten van mijn enorme koplampen, zo ook een maatje van me die door mij niks meer zag in zijn spiegels.

Ik dus thuis braaf de bovenste lampen afstellen (in de veronderstelling dat dat dimlicht is, omdat die branden bij draaiende motor) maar die zakken niet verder dan standje schijnwerper. Dus ik in het boekje kijken, moeten mijn dimlichten beneden zitten en groot licht boven (bij mij is exact het tegenovergestelde het geval). Mijn vraag is, wat is nou dim en wat is groot? En mocht ik het toch omgedraaid op mijn motor hebben zitten, kan ik dan gewoon de relaistjes wisselen?

Stekkers die op de lampjes zitten omwisselen! ;)
 
Stekkers die op de lampjes zitten omwisselen! ;)
Maatje meldt zich: stekkers óp de H11 in de cockpit zijn exact hetzelfde gemonteerd op mijn Tuono (waar het wel goed schijnt).

Als het dimlicht ingedrukt wordt schijnt het dimlicht, maar staat deze dermate hoog dat als de stelschroef ingedraaid wordt, de lamp op zijn laagste stand nog zo hoog schijnt dat het net groot licht is.
 
Laatst bewerkt:
Dat is vreemd, meestal is de bedrading naar de koplampen niet correct aangesloten.
Als het goed is kan je het wel omwisselen, als je een beetje friemelt met de bedrading.

De stekker die naar de schakellaar loopt is die wel correct aangesloten?
 
Ja de stekker naar de schakelaar is correct, de bedrading lijkt allemaal wel te kloppen als ik het wiring diagram erbij houdt. Het schijnt (haha leuk woordgrapje) dat het volgens het boekje verkeerd om zit, maar ik kan geen stekker vinden die verkeerd zit.
 
Dames en Heren, Sinds 3 weken ben ik trotse eigenaar van een tuono '08 een mooie blauwe met maar 11k op de teller.

Nu heb ik gisteren voor het eerst in het donker/schemer gereden. Iedere tegenligger kon meegnieten van mijn enorme koplampen, zo ook een maatje van me die door mij niks meer zag in zijn spiegels.

Ik dus thuis braaf de bovenste lampen afstellen (in de veronderstelling dat dat dimlicht is, omdat die branden bij draaiende motor) maar die zakken niet verder dan standje schijnwerper. Dus ik in het boekje kijken, moeten mijn dimlichten beneden zitten en groot licht boven (bij mij is exact het tegenovergestelde het geval). Mijn vraag is, wat is nou dim en wat is groot? En mocht ik het toch omgedraaid op mijn motor hebben zitten, kan ik dan gewoon de relaistjes wisselen?


Je kunt ook de achterkant hoger zetten.
Is je koplamp probleem opgelost en het stuurt nog beter ook ;)
 
Volgens mij werkt deze truuk niet op een V4 maar er zijn op ebay iig beter voetjes te krijgen.
staat hij ook rechter een zakt minder snel weg.
op een 2003 en een 2008 V2 werkt het

Het probleem bij de V4 is juist dat hij te recht op staat. Gaat je band lek, dan valt de motor om.... De US versie van de Tuono heeft een andere standaard, maar die zijn 2e hands nog $ 200+. Ik zocht eigenlijk een goedkopere oplossing :+
 
Het probleem bij de V4 is juist dat hij te recht op staat. Gaat je band lek, dan valt de motor om.... De US versie van de Tuono heeft een andere standaard, maar die zijn 2e hands nog $ 200+. Ik zocht eigenlijk een goedkopere oplossing :+

dit is toch niet bij de V4 het geval? heb er anders nog nooit wat over gehoord in ieder geval!
Staat jou motor niet op een 50 achterband?
 
Iemand intresse in een 2 in 2 uitlaatsysteem voor een Gen1 Rsv of Tuono ?

Origineel Akrapovic Gen1 spruitstuk met Gen2 einddempers aangepast door Pajic

PB bij intresse

VOORBEELDFOTO:

grsbvueuvuijw.jpg
 
Vandaag een mooi setje forged magnesium OZ wielen gescoord. Zijn net ge-poedercoat. Ook de zittingen van de schijven hebben een laagje poeder gekregen, heb wel eens gelezen dat je de zittingen dan schoon moet krabben voor je de schijven gaat plaatsen. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan