Tuono Topic Deel 19

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zou je eens een beeld kunnen schetsen hoe zo'n dag eruit ziet en wat de kosten van deze dag waren? Ben wel benieuwd! En leuke beelden :]

Er zijn verschillende aanbieders op de diverse circuits. Het voordeel van lelystad is dat de snelheden lager liggen, en door de lange doordraaiers constant aan je bochtentechniek kan werken. Het nadeel is dat het geen echt circuit is, en er dus weinig ruimte is voor fouten. Vlieg je van je baan, dan kan je de lokale buxeshaag verkennen })
Een dag onder begeleiding kan uit 3, 4 of 5 sessies van meestal 15 of 20 minuten bestaan afhankelijk van aanbieder. Je rijdt achter een marshall en er mag niet ingehaald worden. Deze zal na elke sessie een blok theorie geven, en indien gevraagd persoonlijk feedback geven. Daarnaast heeft een medewerker bijvoorbeeld ook mijn vering afgesteld. Aan het eind van de dag moet je flink wat progressie geboekt hebben, zodat je uiteindelijk klaar bent om vrij te rijden op een groter circuit als bv Assen, Zandvoort of Zolder.

Kosten Lelystad liggen tussen de 80 en 129 euro, let goed op de rijtijd die je krijgt. Bij trackdays4all waar ik mee gereden heb zit daar bijvoorbeeld ook een zeer uitgebreide lunch bij.

motorcircuittraining is volgens mij de enige die dit jaar nog dagen op lelystad heeft. Let op dat er een verschil is tussen het politiecircuit en het midland circuit. Politiecircuit is leuker! http://motorcircuittraining.nl/kalender-2016
 
Laatst bewerkt:
Heren even een vraag over de tandwielverhoudingen de motor.
Voor mijn Tuono V4 had ik een RSV1000, deze reed veel beter met een iets kortere tandwielverhouding, ben toen achter 2 tandjes groter gegaan.
Ook op de V4 vind ik de 1e versnelling ook wel lang, heeft iemand ervaring met een andere tandwiel verhouding?
Ik lees veel hier en daar over 2 opties, 1 tandje kleiner voor (15 ipv 16) of 2 tandjes groter(44 in plaats van 42)achter. Technisch zou de laatste optie beter zijn voor de levensduur van de ketting.
Wie heeft ervaring hiermee?

P.S. met een clubje Tuono's rijden op het circuit ben ik ook wel in :Y
Volgende week circuit doop voor de Touno, rijden met de MAC Zandvoort.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aankomende vrijdag op Zolder te vinden, en nog wel een paar keer dit jaar.
En op het Midland circuit moet je met een Supermoto rijden! Zoals morgen...trainingsdag van Supermotardtraining.nl erg leuk, dus als je je T toch aan het uitlaten bent miet je er maar eens langs rijden.
 
Na het hebben van de Tuono eigenlijk alleen maar veel problemen gehad, hoop nu alles opgelost te hebben. Spanningsregelaar is vervangen voor een nieuwe originele en een aluminium plaatje gemaakt zodat deze hopelijk beter zijn warmte kwijt kan.

28invk3.jpg


Ook lekkende tankdop gehad, gelukkig met een simpele O-ring kunnen oplossen, werkt perfect.

Had alle onderdelen besteld om originele dempers te coren, kwam ik een demper tegen voor een bizar laag bedrag van Laser. Helaas 1 demper, maar vind het er persoonlijk best prima uit zien.

2hi0c9u.jpg


Gisteren m'n balhoofdlagers vervangen. Uiteindelijk voor kegellagers gegaan ipv de originele kogellagers. Onderste lager was helemaal verrot. Stuurt nu weer heerlijk! Nog best een klusje trouwens zonder handige bok. Gelukkig wel een autobrug waaraan ik de motor deels kon optillen.
Ook tooltje gemaakt voor de moeren van het balhoofd, achteraf ook prima te doen zonder denk ik.

aww0g6.jpg


2s7ctif.jpg



Gelijk grote beurt gedaan. Hoop nu toch de komende KMérs lekker te kunnen rijden zonder al te veel gedoe.
 
Is die Laser demper bedoeld zo of zoek je nog een tweede?
Ook een extra stuks midden pijp erbij?
 
Heren even een vraag over de tandwielverhoudingen de motor.
Voor mijn Tuono V4 had ik een RSV1000, deze reed veel beter met een iets kortere tandwielverhouding, ben toen achter 2 tandjes groter gegaan.
Ook op de V4 vind ik de 1e versnelling ook wel lang, heeft iemand ervaring met een andere tandwiel verhouding?
Ik lees veel hier en daar over 2 opties, 1 tandje kleiner voor (15 ipv 16) of 2 tandjes groter(44 in plaats van 42)achter. Technisch zou de laatste optie beter zijn voor de levensduur van de ketting.
Wie heeft ervaring hiermee?

P.S. met een clubje Tuono's rijden op het circuit ben ik ook wel in :Y
Volgende week circuit doop voor de Touno, rijden met de MAC Zandvoort.

Ik heb op me Tuono V4 -1 voor en +2 achter 42!
Standaard is de verhouding 16-40.
Als je met WC uitrijdt moet je wel een beetje oppassen als je hoog in de toeren rijden en dan een beetje lomp gas geeft want dan gaat die best heel hard omhoog. Ook een betere stuurdemper monteren met deze verhouding is wel aan te raden!
15/42 is iedergeval goed voor Assen! Succes op Zandvoort.
 
Ik heb op me Tuono V4 -1 voor en +2 achter 42!
Standaard is de verhouding 16-40.
Als je met WC uitrijdt moet je wel een beetje oppassen als je hoog in de toeren rijden en dan een beetje lomp gas geeft want dan gaat die best heel hard omhoog. Ook een betere stuurdemper monteren met deze verhouding is wel aan te raden!
15/42 is iedergeval goed voor Assen! Succes op Zandvoort.

Ook ik reed hiermee op m'n V4.
En nog een geel geanodiseerd achtertandwiel 42 als nieuw voor je liggen.
Het 15 tands voortandwiel overigens ook.
 
Ook ik reed hiermee op m'n V4.
En nog een geel geanodiseerd achtertandwiel 42 als nieuw voor je liggen.
Het 15 tands voortandwiel overigens ook.

Bedankt voor de info, volgens mij is 16/42 standaard (zie het boekje van 2012, wellicht afhankelijk vn het bouwjaar?) en ik heb en een paar tandjes groter achter tandwiel gekocht.
We zullen zien, zal voorzichtig zijn met de WC.

full
 
Laatst bewerkt:
Wel grappig maar een enkele op een Tuono.... wel een forse demper lijkt het?
Hele forums volgeschreven om bij de gen1 een dubbel systeem te maken zonder dure akra's etc. krijgen we bij gen2 het omgekeerde.

Heb nog een setje gecored maar met de orginele dB killer en cat er nog in te ruil voor je Laser als je toch liever dubbel hebt.
Met dB killer klinkt hetzelfde als een after market met dB killer, niet te luid en Duitsland vriendelijk.
Voor mij hoeft dat enorm luide niet meer, oud mannetje aan het worden.
Zwart gelakt en zilveren wannabee akra sticker zijn nog onderweg.
full

full
 
Hoeveel km heeft je Tuono gelopen dat de balhoofdlagers zo gaar zijn?

Na het hebben van de Tuono eigenlijk alleen maar veel problemen gehad, hoop nu alles opgelost te hebben. Spanningsregelaar is vervangen voor een nieuwe originele en een aluminium plaatje gemaakt zodat deze hopelijk beter zijn warmte kwijt kan.

[afbeelding]

Ook lekkende tankdop gehad, gelukkig met een simpele O-ring kunnen oplossen, werkt perfect.

Had alle onderdelen besteld om originele dempers te coren, kwam ik een demper tegen voor een bizar laag bedrag van Laser. Helaas 1 demper, maar vind het er persoonlijk best prima uit zien.

[afbeelding]

Gisteren m'n balhoofdlagers vervangen. Uiteindelijk voor kegellagers gegaan ipv de originele kogellagers. Onderste lager was helemaal verrot. Stuurt nu weer heerlijk! Nog best een klusje trouwens zonder handige bok. Gelukkig wel een autobrug waaraan ik de motor deels kon optillen.
Ook tooltje gemaakt voor de moeren van het balhoofd, achteraf ook prima te doen zonder denk ik.

[afbeelding]

[afbeelding]


Gelijk grote beurt gedaan. Hoop nu toch de komende KMérs lekker te kunnen rijden zonder al te veel gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de info, volgens mij is 16/42 standaard (zie het boekje van 2012, wellicht afhankelijk vn het bouwjaar?) en ik heb en een paar tandjes groter achter tandwiel gekocht.
We zullen zien, zal voorzichtig zijn met de WC.

[afbeelding]


je hebt helemaal gelijk, bij mijn staat ook 16/42 in het boekje(2011)
wat ligt er nu op je motor? want volgens mijn dealer is nooit de ketting of tandwielen vervangen! toen ik hem aanschafte had die net 6dkm gelopen, maar een tandwiel is makkelijk te vervangen!
geen wonder dat die toen 291 liep en had nog over.
 
je hebt helemaal gelijk, bij mijn staat ook 16/42 in het boekje(2011)
wat ligt er nu op je motor? want volgens mijn dealer is nooit de ketting of tandwielen vervangen! toen ik hem aanschafte had die net 6dkm gelopen, maar een tandwiel is makkelijk te vervangen!
geen wonder dat die toen 291 liep en had nog over.


@padde990: wat lag er bij jou op voor de tandwiel wissel?
 
Andere pijpen!

WP_20160722_21_23_42_Pro_zpsohkieipm.jpg


WP_20160722_15_01_13_Pro_zps81rje9cc.jpg


En de oude pijpen bied ik hierbij ter overname aan!
Hoor het wel als iemand geinterreseerd is.
WP_20160722_16_34_51_Pro_zpsmbobvltl.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gister even een stukje wezen sturen met P-TA over de ijsseldijk van Zwolle naar Deventer.
Was top! *O*
720.jpg

Blijft toch een exclusieve motor zo'n zwarte Tuono ;)
 
Laatst bewerkt:
zeker!
Er is maar 1 ding beter als 2 Tuono's en dat zijn 3 Tuono's
maar vandaag/morgen word het ook mooi weer :]



Gister op de terugweg nog even getankten blijkt dat dat de nieuwe tanktop ook lekt -O-
Het is dus de onderste pakking bij mij...
 
Laatst bewerkt:
Was inderdaad mooi sturen!!! :]

Leuk je ontmoet te hebben!

Volgende keer Tidje ook mee? ;)



Maar das mooi zuur richard!! Nog niet van het gezeur af dus...
Mooi spul die Italianen, maar ze geven soms wel wat kopzorgen.. Maar goed, geen pieken zonder dalen! *D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan