Tuono Bastards Deel 21

Begin dit jaar een Tuono 660 gekocht.
Die 660 bevalt me uitstekend en ik mis het dikkere pk spul eigenlijk niet wanneer ik er mee op pad ben.
Stuurt werkelijk supersnel, heeft een volwassen en interessant geluid en klimt heel gemakkelijk in toeren.
Op bochtige trajecten zoals bij de Oosterburen is ie helemaal in zijn element.
Mijn maten op het 180+ pk spul trekken wel weg uit snelle bochten, maar in chicane-achtige stukken is het andersom.
Hij is ook nog superzuinig. Niet heel belangrijk maar toch mooi meegenomen….
( er is geen specifiek 660 tuono topic voor zover ik weet, dus daarom hier mijn ervaringen )
👍
 
Laatst bewerkt:
Leuk hoor, ik heb 3 Tuono's gehad voor de 1290 SDGT en Aprilia blijft een speciaal plekje bij mij houden.
Mijn maat heeft naast zijn SDGT ook nog een Tuono 660 voor erbij zoals een paar posten terug geschreven.
Hij heeft hem aangepast met Andreani cardridge en andere achterschock.
Stuurt als een malle...👍
 
Leuk hoor, ik heb 3 Tuono's gehad voor de 1290 SDGT en Aprilia blijft een speciaal plekje bij mij houden.
Mijn maat heeft naast zijn SDGT ook nog een Tuono 660 voor erbij zoals een paar posten terug geschreven.
Hij heeft hem aangepast met Andreani cardridge en andere achterschock.
Stuurt als een malle...👍
Hier dus dezelfde combi:
Een KTM 1290 en de 660 voor “ erbij “
Heeft je maat de factory of de gewone ?
 
De Factory was er toen nog niet, dus hij heeft de gewone maar omgebouwd met Lithiumaccu, IMU, Andreani en Bitubo 👍
Die Andreani is onwijs gaaf trouwens.
 
Mijne is dus van dit voorjaar en wel voor een Factory kunnen kiezen.
Vering kan altijd beter natuurlijk alhoewel ik er niets aan ga veranderen.
Gewoon alles goed afgesteld en achter nog een mm of 7 hoger gezet.
Stuurt nu werkelijk razendsnel, en de goed werkende quickshifter is een verademing !
De Factory heeft dan die 5 pktjes meer, andere elektronica, andere volledig instelbare vering v+a,
en een kleiner voortandwiel, up en down qs en nog wat dingetjes.
( prijsverschil met de gewone is maar een honderd of 6, dus peanuts )

(Vroeger ook nog een paar Aprilia RSV,s gehad en bevielen toen ook erg goed)
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, ik heb een optimate 4 liggen, kan ik deze gebruiken voor de v4 factory? Ik dacht dat deze een speciale accu heeft? Wordt deze ondersteund door de 4?
 
Vraagje, ik heb een optimate 4 liggen, kan ik deze gebruiken voor de v4 factory? Ik dacht dat deze een speciale accu heeft? Wordt deze ondersteund door de 4?
Die van mij ligt een lithium in, geen idee of dat standaard is. Daar ben je iig een speciale druppellader voor nodig.
 
Vraagje, ik heb een optimate 4 liggen, kan ik deze gebruiken voor de v4 factory? Ik dacht dat deze een speciale accu heeft? Wordt deze ondersteund door de 4?
Kijk op je beschrijving van je acculader.
Mogelijk is deze geschikt voor meerdere types accu,s te laden.
En je dient natuurlijk te weten wat voor type accu er bij jouw motor specifiek in zit.
 
Ik ben sinds een paar weken ook in het bezit van een nieuwe Tuono 660 Factory:
fHs2mzplILdogkQ5stlPuUqn.jpg

Mijn eerste Aprilia dus ik hoop dat alle horrorverhalen over Aprilia's en de 660 motorblokken mee blijken te vallen :+ De Tuono 660 heb ik ook gekocht voor "erbij" of eigenlijk met name voor op het circuit. Is natuurlijk ook een prima straat motor maar daar heb ik nog een andere machine voor van een ander Italiaans merk.

Ik vond Tuono's altijd al gaaf maar 160+ PK vind ik wat teveel van het goede op straat en op het circuit ben ik niet zo goed of snel dat ik daar gebruik kan maken van zoveel vermogen. Ik hoop dat de 660 me daar een hoop kan leren :)
 
Ik ben sinds een paar weken ook in het bezit van een nieuwe Tuono 660 Factory:
fHs2mzplILdogkQ5stlPuUqn.jpg

Mijn eerste Aprilia dus ik hoop dat alle horrorverhalen over Aprilia's en de 660 motorblokken mee blijken te vallen :+ De Tuono 660 heb ik ook gekocht voor "erbij" of eigenlijk met name voor op het circuit. Is natuurlijk ook een prima straat motor maar daar heb ik nog een andere machine voor van een ander Italiaans merk.

Ik vond Tuono's altijd al gaaf maar 160+ PK vind ik wat teveel van het goede op straat en op het circuit ben ik niet zo goed of snel dat ik daar gebruik kan maken van zoveel vermogen. Ik hoop dat de 660 me daar een hoop kan leren :)
Mooie machine! Veel plezier er mee 🤗
 
Ik ben sinds een paar weken ook in het bezit van een nieuwe Tuono 660 Factory:
fHs2mzplILdogkQ5stlPuUqn.jpg

Mijn eerste Aprilia dus ik hoop dat alle horrorverhalen over Aprilia's en de 660 motorblokken mee blijken te vallen :+ De Tuono 660 heb ik ook gekocht voor "erbij" of eigenlijk met name voor op het circuit. Is natuurlijk ook een prima straat motor maar daar heb ik nog een andere machine voor van een ander Italiaans merk.

Ik vond Tuono's altijd al gaaf maar 160+ PK vind ik wat teveel van het goede op straat en op het circuit ben ik niet zo goed of snel dat ik daar gebruik kan maken van zoveel vermogen. Ik hoop dat de 660 me daar een hoop kan leren :)
Mooi ding. Veel plezier ermee!
Je leest hier vrij weinig over de 660, dus leuk je erbij te hebben. :)
 
Leuk hoor, ik heb 3 Tuono's gehad voor de 1290 SDGT en Aprilia blijft een speciaal plekje bij mij houden.
Mijn maat heeft naast zijn SDGT ook nog een Tuono 660 voor erbij zoals een paar posten terug geschreven.
Hij heeft hem aangepast met Andreani cardridge en andere achterschock.
Stuurt als een malle...👍
heb naast mijn ktm ook nog 2 oer tuono's
 
Aangezien ik binnenkort ga switchen naar een Brembo RCS17 rempomp en koppelingshendel mogen mijn ABM verstelbare hendels weg. Hendels zijn van topkwaliteit en voorzien van tüv papieren en goedkeuring. Hoef er absoluut niet de hoofdprijs voor!
Fijne feestdagen!
IMG_3422.jpeg
IMG_3423.jpeg
 
Aangezien ik binnenkort ga switchen naar een Brembo RCS17 rempomp en koppelingshendel mogen mijn ABM verstelbare hendels weg. Hendels zijn van topkwaliteit en voorzien van tüv papieren en goedkeuring. Hoef er absoluut niet de hoofdprijs voor!
Fijne feestdagen!
Bekijk bijlage 1955843

Ik heb exact dezelfde hendels, zijn inderdaad top! Grijpen goed aan!

Ook fijne feestdagen verder nog! 🎄
 
Terug
Bovenaan Onderaan