Tuono Bastards Deel 21

Wegens verkoop van mijn aprilia tuono 660 factory heb ik een aantal accessoires te koop die ook passen op de rs660 :

Flyhammer verstelbare rearsets (tall rider) door een slimme adapter kunnen deze alle kanten op : voor/achter/up... Maar ook down voor langere rijders. Altijd een goede positie te vinden. Slechts heel korte tijd gebruikt dus in nieuwstaat. 450€

Tassenset sw motech blaze pro in nieuwstaat. 225€

Tanktas engage pro en tankring in nieuwstaat. 125€

Verstelbare hendels klapbaar mg biketec zwart/zilver clubsport Gemaakt in Oostenrijk met levenslange garantie. 100€

Bar end Spiegels messner met passende stuurgewichten en adapter m18 x 1,5 (van panigale) Passen dus rechtstreeks in aprilia sturen die getapt zijn. Geen vibraties. Als nieuw 140€

Kettingbeschermer flyhammer die tegelijk ook de schakels stabiliseert voor nauwkeuriger schakelen. Spaart ook het lager. Blauw geanodiseerd. In nieuwstaat.110€

Speciale prijs indien alles in 1 koop

PB indien interesse
PB verstuurd
 
Iemand nog interesse in een passagierszadel van de Tuono V4 Factory (nieuwste model)?

Heb er nog 1 liggen. Stuur maar een PM.
Als deze inderdaad past op de Tuono Factory 2023 heb ik mogelijk interesse. Kan je echter geen privébericht sturen omdat dat niet aan staat in jouw profiel...
 
Als deze inderdaad past op de Tuono Factory 2023 heb ik mogelijk interesse. Kan je echter geen privébericht sturen omdat dat niet aan staat in jouw profiel...
Vreemd! Volgens mij kan dat nu wel. Ik bericht jou wel even. Past inderdaad op een 2023 Factory (komt van mijn oude 2021 Factory af - ook het nieuwe model)
 
Eindelijk de tijd gehad om hem even te wassen en een fototje te schieten...
 

Bijlagen

  • 20230909_153321 (1).jpg
    20230909_153321 (1).jpg
    471,2 KB · Weergaven: 4
Gister en vandaag een tripje Ardennen gedaan met de eerste generatie V2. Deze gaf geen klap verkeerd maar sinds de laatste 150 kilometer wel een probleem met het dashboard. Ik ben net pas terug dus wie weet heeft een van jullie al een tip waar te zoeken.

Het probleem is als volgt: Als ik het contact aanzet gaat normaal de RPM meter naar de ingestelde waarde en hoor je de Benzinepomp gaan. Als ik nu het contact alleen aanzet, zonder dus de startknop in te drukken, blijft de RPM teller tussen 0 en 500 heen en weer gaan en worden de klok en de dagteller gereset. Elke keer als het contact aangaat. Na het primen van de pomp gaat de meter wel door tot de 6k. Ik heb dit in het verleden een enkele keer gehad als de accu te weinig capaciteit had om te starten. Maar nu gaat de startmotor soepel rond en zakt de spanning op de voltmeter tijdens t starten ook niet onder de 11.

Zie video.

Meer tijd heb ik nog niet gehad om de rest te controleren of door te meten maar dacht wellicht herkent iemand het probleem .
 

Bijlagen

  • 20230910_215813.mp4
    20,4 MB
Gister en vandaag een tripje Ardennen gedaan met de eerste generatie V2. Deze gaf geen klap verkeerd maar sinds de laatste 150 kilometer wel een probleem met het dashboard. Ik ben net pas terug dus wie weet heeft een van jullie al een tip waar te zoeken.

Het probleem is als volgt: Als ik het contact aanzet gaat normaal de RPM meter naar de ingestelde waarde en hoor je de Benzinepomp gaan. Als ik nu het contact alleen aanzet, zonder dus de startknop in te drukken, blijft de RPM teller tussen 0 en 500 heen en weer gaan en worden de klok en de dagteller gereset. Elke keer als het contact aangaat. Na het primen van de pomp gaat de meter wel door tot de 6k. Ik heb dit in het verleden een enkele keer gehad als de accu te weinig capaciteit had om te starten. Maar nu gaat de startmotor soepel rond en zakt de spanning op de voltmeter tijdens t starten ook niet onder de 11.

Zie video.

Meer tijd heb ik nog niet gehad om de rest te controleren of door te meten maar dacht wellicht herkent iemand het probleem .

Ik ben bang dat je het toch in het electrische systeem moet zoeken.

dag teller reset als het contact uit gaat

accuspanning meten voor en tijdens het starten met een multimeter!!!! Dus niet met die ingebouwde.
Laadspanning meten, en verbindingen op corrosie controleren zijn de dingen waar ik mee zou beginnen.
 
Ik ben bang dat je het toch in het electrische systeem moet zoeken.

dag teller reset als het contact uit gaat

accuspanning meten voor en tijdens het starten met een multimeter!!!! Dus niet met die ingebouwde.
Laadspanning meten, en verbindingen op corrosie controleren zijn de dingen waar ik mee zou beginnen.
Met de multimeter zijn de waardes goed, accu lijkt daarmee in orde. Voor de zekerheid een nacht aan de druppelader gehad maar geen resultaat. Die gaf na 5 minuten ook vol aan, wat klopt aangezien ik er net een trip van 800 km op had zitten. Laatspanning wil ik nog even dubbel checken maar zag er op eerste ogenblik ook oké uit. Het viel mij op dat de rpm meter pas omhoog gaat na het primen van de benzinepomp. Ik ga als ik tijd heb de bedrading eens na en alles goed doormeten. Gekke is dat alles verder goed werkt en er geen overige symptomen zijn, tot op heden dan 😁 Thnx!
 
Gister en vandaag een tripje Ardennen gedaan met de eerste generatie V2. Deze gaf geen klap verkeerd maar sinds de laatste 150 kilometer wel een probleem met het dashboard. Ik ben net pas terug dus wie weet heeft een van jullie al een tip waar te zoeken.

Het probleem is als volgt: Als ik het contact aanzet gaat normaal de RPM meter naar de ingestelde waarde en hoor je de Benzinepomp gaan. Als ik nu het contact alleen aanzet, zonder dus de startknop in te drukken, blijft de RPM teller tussen 0 en 500 heen en weer gaan en worden de klok en de dagteller gereset. Elke keer als het contact aangaat. Na het primen van de pomp gaat de meter wel door tot de 6k. Ik heb dit in het verleden een enkele keer gehad als de accu te weinig capaciteit had om te starten. Maar nu gaat de startmotor soepel rond en zakt de spanning op de voltmeter tijdens t starten ook niet onder de 11.

Zie video.

Meer tijd heb ik nog niet gehad om de rest te controleren of door te meten maar dacht wellicht herkent iemand het probleem .
klinkt alsof je continu stroomdraad naar je teller problemen geeft, meet die eens na.
Teller is zelf vrij makkelijk open te maken, ruikt het naar dode electronica is er wat mis op je printplaat.
Meestal gebeurt dit alleen als je stator en de gelijkrichter kapot zijn, ga er vanuit dat het iets kleins is maar de laadspanning is makkelijk te controleren.
 
klinkt alsof je continu stroomdraad naar je teller problemen geeft, meet die eens na.
Teller is zelf vrij makkelijk open te maken, ruikt het naar dode electronica is er wat mis op je printplaat.
Meestal gebeurt dit alleen als je stator en de gelijkrichter kapot zijn, ga er vanuit dat het iets kleins is maar de laadspanning is makkelijk te controleren.
Goede tip! Ik ga het draadschema bestuderen 👍
 
Mijn teller deed raar door geoxideerd/slecht contact van de 30A hoofdzekering onder het zadel, na alles goed schoon te hebben gemaakt en met zuurvrije vaseline gemonteerd te hebben nooit meer problemen gehad.
Alleen sloeg de motor toen ook over en liep niet mooi op in toeren door te lage boordspanning en dat heb jij dan weer niet.....
 
klinkt alsof je continu stroomdraad naar je teller problemen geeft, meet die eens na.
Teller is zelf vrij makkelijk open te maken, ruikt het naar dode electronica is er wat mis op je printplaat.
Meestal gebeurt dit alleen als je stator en de gelijkrichter kapot zijn, ga er vanuit dat het iets kleins is maar de laadspanning is makkelijk te controleren.
Het probleem is opgelost en de essentie zat in jouw eerste zin. Elke keer na het contact uitzetten werd de dagteller en de klok gereset. Sterker nog als ik mijn contact uitzette terwijl de rpm teller nog bovenin stond dan bleef hij bovenin staan. Dus voordat ik van alles ging doormeten dacht ik laat ik eens simpel beginnen. Naast het dashboard zit een zekeringen kastje en de zekering die er tussen zit om het dashboard van stroom te voorzien was inderdaad kapot.

Dank voor het meedenken allen! 😁
 
Het probleem is opgelost en de essentie zat in jouw eerste zin. Elke keer na het contact uitzetten werd de dagteller en de klok gereset. Sterker nog als ik mijn contact uitzette terwijl de rpm teller nog bovenin stond dan bleef hij bovenin staan. Dus voordat ik van alles ging doormeten dacht ik laat ik eens simpel beginnen. Naast het dashboard zit een zekeringen kastje en de zekering die er tussen zit om het dashboard van stroom te voorzien was inderdaad kapot.

Dank voor het meedenken allen! 😁
Was het altijd maar zo simpel 💪🏽
 
Het probleem is opgelost en de essentie zat in jouw eerste zin. Elke keer na het contact uitzetten werd de dagteller en de klok gereset. Sterker nog als ik mijn contact uitzette terwijl de rpm teller nog bovenin stond dan bleef hij bovenin staan. Dus voordat ik van alles ging doormeten dacht ik laat ik eens simpel beginnen. Naast het dashboard zit een zekeringen kastje en de zekering die er tussen zit om het dashboard van stroom te voorzien was inderdaad kapot.

Dank voor het meedenken allen! 😁
Fijn om te horen dat het opgelost is.
En dat mijn eerste aanname correct was uiteraard. ;)

Mocht het vaker gebeuren, oorzaak is belangrijk.
 
Fijn om te horen dat het opgelost is.
En dat mijn eerste aanname correct was uiteraard. ;)

Mocht het vaker gebeuren, oorzaak is belangrijk.
Helemaal mee eens. Dat verwacht ik niet overigens en anders weet ik nu in welke richting ik het moet zoeken 😁
 
Hallo medeliefhebbers,

Heb een OEM gen2 carbon bellypan in de aanbieding.
Heeft lichte schade aan de linkerzijde (bijna niet zichtbaar van afstand).

Vraagprijs (MF) €225, bij interesse graag even berichtje via MP, kijk niet dagelijks op MF.
 

Bijlagen

  • IMG_5788.jpeg
    IMG_5788.jpeg
    306 KB · Weergaven: 2
  • IMG_5787.jpeg
    IMG_5787.jpeg
    344,9 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5786.jpeg
    IMG_5786.jpeg
    327,5 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5785.jpeg
    IMG_5785.jpeg
    355,1 KB · Weergaven: 1
  • IMG_5790.jpeg
    IMG_5790.jpeg
    371,3 KB · Weergaven: 2
  • IMG_5789.jpeg
    IMG_5789.jpeg
    280,9 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
Jep, me again (voor mocht je de avatar herkennen). Enkele jaren geleden hier geïnformeerd naar do's en don't betreffende een Tuono (Gen 2) maar nooit de koop doorgezet. Altijd de twijfel of motor rijden nog wel mijn ding is. Maar dan komt toch de wijsheid dat er maar één manier is om daar achter te komen. Plus de realisatie dat samen met pa kunnen touren ook een einddatum heeft en elk jaar wachten daarin niet de beste keuze is.

En zo geschiedde dat onderstaande nu bij mij thuis staat:
IDxDxirjGDLrJ5uddKClu88f.jpg


JWZh2eKOF4V6dttvRcm6BDjv.jpg


Is het de perfecte Tuono? Zeker niet. Zoals te zien op de foto's is de sticker rechts achter deels missend. Gelukkig heb ik al een nieuw exemplaar gevonden. dB-killers? Niet aanwezig, maar ook die zijn gelukkig los te bestellen. Buddy voor passagier? Niet aanwezig (al ga ik die niet halen denk ik). Spiegels? Fancy after market, maar nul zicht. Gelukkig kleine puntjes.

Maar voor een eerste motor sinds lange tijd ben ik maar al te blij met deze Factory met frame en velgen in dezelfde kleur. En leuke Akra's er onder 8-)

Mocht je nog Tuono Gen 2 accessoires/onderdelen als passagiersbuddy, originele spiegels, et cetera (lees: alles wat mijn Tuono mist of kan gebruiken) hebben liggen. Stuur een berichtje :j
 
Laatst bewerkt:
Jep, me again (voor mocht je de avatar herkennen). Enkele jaren geleden hier geïnformeerd naar do's en don't betreffende een Tuono (Gen 2) maar nooit de koop doorgezet. Altijd de twijfel of motor rijden nog wel mijn ding is. Maar dan komt toch de wijsheid dat er maar één manier is om daar achter te komen. Plus de realisatie dat samen met pa kunnen touren ook een einddatum heeft en elk jaar wachten daarin niet de beste keuze is.

En zo geschiedde dat onderstaande nu bij mij thuis staat:
IDxDxirjGDLrJ5uddKClu88f.jpg


JWZh2eKOF4V6dttvRcm6BDjv.jpg


Is het de perfecte Tuono? Zeker niet. Zoals te zien op de foto's is de sticker rechts achter deels missend. Gelukkig heb ik al een nieuw exemplaar gevonden. dB-killers? Niet aanwezig, maar ook die zijn gelukkig los te bestellen. Buddy voor passagier? Niet aanwezig (al ga ik die niet halen denk ik). Spiegels? Fancy after market, maar nul zicht. Gelukkig kleine puntjes.

Maar voor een eerste motor sinds lange tijd ben ik maar al te blij met deze Factory met frame en velgen in dezelfde kleur. En leuke Akra's er onder 8-)

Mocht je nog Tuono Gen 2 accessoires/onderdelen als passagiersbuddy, originele spiegels, et cetera (lees: alles wat mijn Tuono mist of kan gebruiken) hebben liggen. Stuur een berichtje :j
Mooi ding! Blijf een zwak houden voor deze generatie Factory’s!
 
Heb nu een paar ritjes gereden met de nieuwe Pirelli Rosso IV Corsa na jaren Bridgestone S22 te hebben gereden en het is echt wennen, deze banden voelen echt compleet anders aan. Hij lijkt veel meer de bocht in te “vallen”, is ook puntiger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan