Tuono Bastards Deel 21

Gisteren de ecu map geflashed met de Upmap.
Niet vanwege tekort aan vermogen maar meer voor de driveability waar veel mensen lyrisch over zijn. Nu wachten op mooi weer :]

Bekijk bijlage 1866878

Zijn hier nog ervaringen met verschillende merken luchtfilters voor onze V4's.
Gisteren voor het eerst het luchtfilterhuis opengemaakt en valt mij op dat er best wat vuiligheid/stof in zit en volgens mij nog het originele filter.
Lees veel over BMC/Sprint en K&N filters.
Iemand tips?

Hoe zijn de ervaringen?? 😃😃
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230416-220903.png
    Screenshot_20230416-220903.png
    302 KB · Weergaven: 52
Ik hou van mooie shiney ketting en tandwielen! Moet zelf een nieuw setje hebben, deze combinatie vink wel heel gaaf!
 

Bijlagen

  • IMG-20230320-WA0004.jpg
    IMG-20230320-WA0004.jpg
    159,6 KB · Weergaven: 59
Hoe zijn de ervaringen?? 😃😃
Afgelopen zaterdag een klein stuk gereden dus nog niet 'heel ervaren' maar de eerste indruk is zeker positief.
Ik heb de motor gekocht met de Aprilia race mapping die er door de vorige eigenaar zelf opgezet was.
Ik heb daar eigenlijk niet veel mee kunnen rijden omdat deze bij Goedhart overschreven is bij een software update (lang verhaal..... iets met invoeren....). Weinig ervaring mee dus...
Daarna dus rondgereden met de standaard map met Akrapovic en op Assen en in Spanje met de standaard uitlaat.
Hoewel ik het een heerlijke motor vind altijd wel het gevoel gehad dat bij lage snelheden de motor wat 'nukkig' was.

Afgelopen week de Akra er weer onder gezet en de flash uitgevoerd.
Met de Upmap lijkt de motor veel 'mooier/soepeler' te lopen, gasrespons is prettiger (minder aan/uit gevoel) en dit maakt de motor gewoon prettiger bij lage snelheden.

Ik had ook de db killer uit de akra gehaald maar die heb ik maar weer gemonteerd :Y. Met is prima en wat vriendelijker voor de buren :P

Zodra ik wat meer 'ervaring' heb zal ik ze hier delen.
 
Afgelopen zaterdag een klein stuk gereden dus nog niet 'heel ervaren' maar de eerste indruk is zeker positief.
Ik heb de motor gekocht met de Aprilia race mapping die er door de vorige eigenaar zelf opgezet was.
Ik heb daar eigenlijk niet veel mee kunnen rijden omdat deze bij Goedhart overschreven is bij een software update (lang verhaal..... iets met invoeren....). Weinig ervaring mee dus...
Daarna dus rondgereden met de standaard map met Akrapovic en op Assen en in Spanje met de standaard uitlaat.
Hoewel ik het een heerlijke motor vind altijd wel het gevoel gehad dat bij lage snelheden de motor wat 'nukkig' was.

Afgelopen week de Akra er weer onder gezet en de flash uitgevoerd.
Met de Upmap lijkt de motor veel 'mooier/soepeler' te lopen, gasrespons is prettiger (minder aan/uit gevoel) en dit maakt de motor gewoon prettiger bij lage snelheden.

Ik had ook de db killer uit de akra gehaald maar die heb ik maar weer gemonteerd :Y. Met is prima en wat vriendelijker voor de buren :P

Zodra ik wat meer 'ervaring' heb zal ik ze hier delen.
Ik heb nu de stage 3 map van RN icm een DNA filter en Akrapovic EVO2 systeem. Alleen nog maar terug gereden over de snelweg, klein stukje binnendoor met nattigheid. Moet zeggen dat hij wel erg sterk voelt, sleurt in 1 streep naar de begrenzer zonder dipjes. Maar echt goed testen heb ik nog niet kunnen doen. In mei eerste trackday en ga binnenkort ff dynorun doen. Qua backfire etc valt het me allemaal nog mee, denk niet dat hij arm loopt, gelukkig.
 

Bijlagen

  • IMG_0276.MOV
    57,6 MB
Ik heb vorig jaar de KNMV Riding Day gedaan op Assen (dus met de standaard map)en doe deze in Juni weer, ben benieuwd :]
Twijfel om deze gewoon met de Akra te doen. Mag eigenlijk niet maar deze maakt minder lawaai dan de originele pijp :)
 
Ik heb vorig jaar de KNMV Riding Day gedaan op Assen (dus met de standaard map)en doe deze in Juni weer, ben benieuwd :]
Twijfel om deze gewoon met de Akra te doen. Mag eigenlijk niet maar deze maakt minder lawaai dan de originele pijp :)

Lukt wel hoor, met DB killer ga je geen gezeur krijgen.
Ik kan mijn RSV mille zelfs zonder db killer rijden zonder een vlag te krijgen.
 
Heren,
Ik heb nu deze uitlaat van SC-project en ben er wel tevreden mee, maar ik ga van de zomer twee keer een week naar Duitsland.
En hoor dat ze daar nogal streng zijn voor wat betreft het geluid.
SC uitlaat.jpg

Nu wil ik deze SC-uitlaat kopen die wel street legal is
SC-1 Carbon.jpg

Nu heeft de vorige eigenaar de elektro-motor en de kabels voor de besturing van de klep verwijderd en een race ecu geplaatst.
Deze uitlaat heeft wel een klep. Nu de vraag, kan ik gewoon deze uitlaat plaatsen zonder de besturing en met de race-ecu of gaat er dan iets niet goed komen.
Ik hoop dat er iemand een zinnig antwoord op kan geven.:)
 
Heren,
Ik heb nu deze uitlaat van SC-project en ben er wel tevreden mee, maar ik ga van de zomer twee keer een week naar Duitsland.
En hoor dat ze daar nogal streng zijn voor wat betreft het geluid.
Bekijk bijlage 1869193
Nu wil ik deze SC-uitlaat kopen die wel street legal is
Bekijk bijlage 1869194
Nu heeft de vorige eigenaar de elektro-motor en de kabels voor de besturing van de klep verwijderd en een race ecu geplaatst.
Deze uitlaat heeft wel een klep. Nu de vraag, kan ik gewoon deze uitlaat plaatsen zonder de besturing en met de race-ecu of gaat er dan iets niet goed komen.
Ik hoop dat er iemand een zinnig antwoord op kan geven.:)
Volgens mij is het een kwestie van vastzetten in de open stand.
 
Heren,
Ik heb nu deze uitlaat van SC-project en ben er wel tevreden mee, maar ik ga van de zomer twee keer een week naar Duitsland.
En hoor dat ze daar nogal streng zijn voor wat betreft het geluid.
Bekijk bijlage 1869193
Nu wil ik deze SC-uitlaat kopen die wel street legal is
Bekijk bijlage 1869194
Nu heeft de vorige eigenaar de elektro-motor en de kabels voor de besturing van de klep verwijderd en een race ecu geplaatst.
Deze uitlaat heeft wel een klep. Nu de vraag, kan ik gewoon deze uitlaat plaatsen zonder de besturing en met de race-ecu of gaat er dan iets niet goed komen.
Ik hoop dat er iemand een zinnig antwoord op kan geven.:)
DB killer erin en je gedragen in de dorpjes. Over het algemeen niet als een aso gedragen en opvallen. Dan is de kans klein dat je gecontroleerd wordt...
 
Heren,
Ik heb nu deze uitlaat van SC-project en ben er wel tevreden mee, maar ik ga van de zomer twee keer een week naar Duitsland.
En hoor dat ze daar nogal streng zijn voor wat betreft het geluid.
Bekijk bijlage 1869193
Nu wil ik deze SC-uitlaat kopen die wel street legal is
Bekijk bijlage 1869194
Nu heeft de vorige eigenaar de elektro-motor en de kabels voor de besturing van de klep verwijderd en een race ecu geplaatst.
Deze uitlaat heeft wel een klep. Nu de vraag, kan ik gewoon deze uitlaat plaatsen zonder de besturing en met de race-ecu of gaat er dan iets niet goed komen.
Ik hoop dat er iemand een zinnig antwoord op kan geven.:)
Ja kan wel. Maar die actieve klep die erin zit die gaat niet werken (want race map schakelt de servo motor uit) dus ga je nog steeds dik over de db limiet. Aprilia bedonderd de boel een beetje en haalt enkel de emissie eisen doordat die klep op het meet toerental (+-5500rpm) dicht is. Daarna slaat de klep open en zit er nog steeds een beste bak kabaal in. Zelfs de originele uitlaat heeft dat.

Ik ga dit jaar ook naar de Alpen en ik heb een compleet open systeem. Je gewoon gedragen in de dorpen en risico locaties scheelt al de helft.
 
Ziet er goed uit man! Tevreden met de overstap van de MT10 naar de Tuono?
Maakte zelf de stap van de MT10 naar een 2021 GSXS 1000... mis toch wel wat 'karakter' merk ik nu!

Bekijk bijlage 1869328
Jazeker, nog geen spijt van gehad. De MT10 rijdt in zekere zin wel iets makkelijker, de Tuono is echt een wild briesend paard die vooral heel hard wil gaan. Rustig tokkelen heeft hij een broertje dood aan, dat kon met de MT10 prima. Maar ik ben er echt super blij mee.

Dat je karakter mist snap ik wel, ik heb zelf ook niet zoveel met een reguliere 4 in lijn, vind die powerband en het geluid zelf echt minder.
 
Heren bedankt voor de reacties betreffende mijn SC uitlaat.
Er zit een db-killer in, zal eens een keer het geluid meten (voor zover dat betrouwbaar is).
En die "street legal" SC uitlaat is toch weer 2000 euro.
 
Daar heb
Heren bedankt voor de reacties betreffende mijn SC uitlaat.
Er zit een db-killer in, zal eens een keer het geluid meten (voor zover dat betrouwbaar is).
En die "street legal" SC uitlaat is toch weer 2000 euro.
daar heb je de euro4 Akra niet voor.

Akra slip on carbon:
Open stationair: 93,4 dba
Db killer stationair: 90,1 dba

Open 5500rpm: 105,5 dba
Db killer 5500rpm: 104,3 dba

Zogauw ik mijn cone heb ga ik metingen doen met het EVO systeem en post ik ze.
 
Goedemorgen, ben wel nieuw lid in deze groep, maar ik zit al tig jaar op dit forum ;)
Ik rij al een jaar of 7 op een gen1 tuono met veel plezier. 2j geleden voor het eerst een trackday gedaan en nu echt verslaafd. Ik reed deze op mijn straat tuono alleen heb ik nu een 2018 1100 Tuono gekocht alleen voor op het circuit.
14/4 eerste dag op Zolder gedaan, er moet nog wel veel gedaan worden aan de motor en vooral aan de vering! Deze is echt minder prettig :?
Ook moet hij nog een andere mapping krijgen, er zit een Graves titanium pijp onder maar ik heb het idee dat de mapping niet is aangepast.
Hopelijk vind ik hier wel goede info over het 1 en ander
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan