Tuono Bastards Deel 21

Hallo,

Ik ben opzoek naar een sticker wellicht dat iemand van hier me kan helpen, gaat om deze sticker:

69C7B65F-0F2C-48D2-AB58-E59DACB06271.jpeg


Tevens ben in opzoek naar het rechter achter knipperlicht compleet met transparant glaasje.

En wellicht heeft iemand nog een set Akrapovic Hexagonals liggen? 😅
 
Hallo Tuono liefhebbers,

Sinds anderhalve week in het bezit van een Tuono uit 2006. Komende van een Ducati Supersport 750 uit 2001, een behoorlijke 'upgrade' qua PK's ! Na de eerste rit was ik erg blij met de Tuono. Alleen het geluid van de Appie vind ik een beetje tegenvallen vergeleken met de Duc. De standaard dempers zijn een beetje lafjes vergeleken met de open dempers op de Ducati Supersport. Tijd dus voor andere dempers. Wat zouden jullie aanraden? Mivv's, GPR, Arrow of Akrapovic zie ik op Google voorbijkomen als ik zoek. Tips en advies zijn welkom!
Zelf heb ik Akrapovic en tevreden mee, mooi geluid.
Mijn broertje heeft de MIVV's er op zitten en kan niet eens zonder dB killers rijden want dan is het echt veel to-much. Vind ze zelf ook niet zo mooi staan.

Als je niet perse met dB killer wil rijden heb ik nog een net setje Aprilia Racing Titaniums ter overname. Ik ben erg te spreken over het geluid en prestaties van die set. Ik heb ze verwisseld voor Akra's ivm E-keur en heb ze nog niet op Marktplaats gezet omdat ik er toch wel aan gehecht ben, je komt ze weinig tegen.
Deze heb ik gehad op m'n RSV 1000R destijds, ook prima dempers.
 
Deze week snel rondje gedaan op de tuono gen 1. Toch een wat andere zit positie ten opzichte van andere nakeds die ik heb gehad.
Zal even wennen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: wpnl
Was al enige tijd zoekende naar een nette fiets, zal wanneer het zonnetje door komt eens een foto maken. Wellicht dat de vorige eigenaar hier ook aanwezig is.
 
Met 18500km op mijn V4 wordt het (helaas) tijd voor de klepspeling controle ;(
Nu ging in in het verleden met mijn V2 nog wel eens naar Roke in Mijdrecht maar begrijp dat die al een tijd geen Aprilia dealer meer is.
Is dit nog steeds een aanrader voor deze klus of zijn er goeie alternatieven binnen een straal van ongeveer 75km rond Beverwijk?
 
Met 18500km op mijn V4 wordt het (helaas) tijd voor de klepspeling controle ;(
Nu ging in in het verleden met mijn V2 nog wel eens naar Roke in Mijdrecht maar begrijp dat die al een tijd geen Aprilia dealer meer is.
Is dit nog steeds een aanrader voor deze klus of zijn er goeie alternatieven binnen een straal van ongeveer 75km rond Beverwijk?
Afsluitdijk over en naar RN in Sint Nicolaasga. Op de Aprilia website zie je een overzicht van de huidige service centers en dealers.
 
Met 18500km op mijn V4 wordt het (helaas) tijd voor de klepspeling controle ;(
Nu ging in in het verleden met mijn V2 nog wel eens naar Roke in Mijdrecht maar begrijp dat die al een tijd geen Aprilia dealer meer is.
Is dit nog steeds een aanrader voor deze klus of zijn er goeie alternatieven binnen een straal van ongeveer 75km rond Beverwijk?
Niwa in Zwaagdijk
 
Hallo Allen,

betreft Tuono V4R APRC:

Koppeling lijkt niet volledig te ontkoppelen.
Op de paddockstand in de 1 klimt de motor naar +/- 15kmh op de teller, en is het wiel ook niet tegen te houden met de voet oid.
De motor lijkt ook heel lichtjes naar voren te willen kruipen bij in de 1 en de wielen op de grond.

Motor heeft een tijdje stil gestaan bij de vorige eigenaar.

Reeds vervangen koppelingskabel(geen verschil)

Hebben jullie nog tips? (voordat ik er een nieuwe koppeling in doe)
Helaas was het toch de koppeling zelf. Laten vervangen bij lokale dealer.
De metalen waren behoorlijk blauw(verbrand) de gevoerde platen waren al eens eerder vervangen maar ook te heet geworden.

Een groot aantal metalen plaatsen zijn dus te warm geweest en dus krom waardoor de koppeling niet volledig vrij komt.

Kost je een rib uit je lijf( koppelingsplaten voor de v4 zijn niet goedkoop) maar we kunnen zorgeloos het seizoen tegemoet!
 
Met 18500km op mijn V4 wordt het (helaas) tijd voor de klepspeling controle ;(
Nu ging in in het verleden met mijn V2 nog wel eens naar Roke in Mijdrecht maar begrijp dat die al een tijd geen Aprilia dealer meer is.
Is dit nog steeds een aanrader voor deze klus of zijn er goeie alternatieven binnen een straal van ongeveer 75km rond Beverwijk?
Mijn ervaring:
Controle is niet zo kostbaar, het daadwerkelijk stellen is waar de kosten zitten....
 
Dag allemaal,

ik ben aan het rondkijken voor een andere motor en nu is de Tuono wel interessant.

nu heb ik de openingspost gelezen en vroeg mij af of er nog meer zaken zijn waar ik op dien te letten?
Hoe zit het overigens met de betrouwbaarheid?

kent een van jullie deze Factory? Heeft 60k gelopen. (MR-JF-38)

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Ik ken m niet maar hij staat al heel lang te koop. Icm lage vraagprijs vind ik het wel beetje te mooi om waar te zijn..

Als je de onderdelen los verkoopt vang je iig meer dan deze vraagprijs 😋
 
Een factory v2 voor dat geld, ik zou nog niet eens gaan kijken. Zegt ook dat die beschadigd is aan de linkerkant. Geen foto's te zien van de schade.
Wat @ducatilex al zegt, kopen en de onderdelen los verkopen. Heb je waarschijnlijk nog winst. Ik wil de carbon onderdelen 😜

Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar er staan mooiere te koop!
 
Terug
Bovenaan Onderaan