Tuono Bastards Deel 21

kleine update. Sinds maart een Tuono 1100 factory uit 2022. Ondertussen 2000km erop. 3 keer Eifel geweest. Pfff wat een machine en geluid en hoe stabiel hij is op high lean. Ondertussen nog een rempomp van Galespeed erop gezet en nog wat sticker op geplakt vond hem beetje kaal.
Heb de A stikker gevonden is bij Aprilia te bestellen 11 euro ex.
Kan waarschijnlijk ook aan de race akra komen
 
Laatst bewerkt:
Heb de A stikker gevonden is bij Aprilia te bestellen 11 euro ex.
Kan waarschijnlijk ook aan de race akra komen
Ja heb gewoon bij de dealer besteld. Race akra is een must in mijn ogen. Die V4 wil je toch in volle glorie horen. Met DB killer kan je rustig in Duitsland rijden.
 
Vanochtend lekker de Tuono gepakt voor werk, even tanken, en weer verder. Mooi niet.. Geen spanning meer om de startmotor rond te krijgen. Zojuist de motor even gestart met startkabels en naar huis gereden. Laadt nu stationair 10.1V dus denk dat ik ook aan de beurt ben met het welbekende stator probleem 🤦🏻‍♂️
 
Hallo mede Tuono liefhebbers,
Ben Wouter, 40 en woonachtig in Almere. Al geruime tijd aandachtig lezer van dit forum en sinds een paar maanden trotse eigenaar van een V4 uit 2013. Wat een waanzinnig apparaat!
Wat zijn jullie tandwiel verhoudingen/toerentallen bij 100/120 kmh?! Mijne heeft 15 voor en 44 achter maar naar m’n smaak iets te veel toeren voor op de snelweg.

Benieuwd naar jullie ervaringen! groet Wouter
 

Bijlagen

  • F4BBFA9D-6F70-4F7B-A6D3-91A2257716A8.jpeg
    F4BBFA9D-6F70-4F7B-A6D3-91A2257716A8.jpeg
    263,6 KB · Weergaven: 63
Hallo mede Tuono liefhebbers,
Ben Wouter, 40 en woonachtig in Almere. Al geruime tijd aandachtig lezer van dit forum en sinds een paar maanden trotse eigenaar van een V4 uit 2013. Wat een waanzinnig apparaat!
Wat zijn jullie tandwiel verhoudingen/toerentallen bij 100/120 kmh?! Mijne heeft 15 voor en 44 achter maar naar m’n smaak iets te veel toeren voor op de snelweg.

Benieuwd naar jullie ervaringen! groet Wouter
Oef die ziet er mooi uit zeg!
Als ik je een keer in de buurt zie rijden zeg ik wel ff hallo (woon zelf ook in Almere)
Geen idee wat mijn tandwielverhoudingen zijn maar er vast een paar hier die er wel wat over kunnen zeggen.
 
Hallo mede Tuono liefhebbers,
Ben Wouter, 40 en woonachtig in Almere. Al geruime tijd aandachtig lezer van dit forum en sinds een paar maanden trotse eigenaar van een V4 uit 2013. Wat een waanzinnig apparaat!
Wat zijn jullie tandwiel verhoudingen/toerentallen bij 100/120 kmh?! Mijne heeft 15 voor en 44 achter maar naar m’n smaak iets te veel toeren voor op de snelweg.

Benieuwd naar jullie ervaringen! groet Wouter
Bruut ding man! De V4 is gewoon een bruut masjien.

16-42 is standaard
Screenshot_20220709-232456_Drive.jpg
 
Beste heren,
Woon sinds kort in Limburg. Sinds vorig jaar heb ik liefde gekregen voor circuit rijden. Zoals jullie weten is het best duur hobby. Ik vroeg me af of mensen hier uit Limburg die ook vaak circuit dagen pakken? Ik wil dan samen gaan om de kosten een beetje te drukken.
 
Nu ik toch foto's aan het plaatsen ben... Afgelopen juni met 2 kameraden naar de Eifel geweest hotel Sonnenblick vlakbij Treis-karden aan de Moezel. Erg leuk hotel dat direct aan een monsterachtige weg ligt. Al heb ik de tuono al weer flink wat jaren, als ik daar ben komt de tuono echt tot zn recht! Wat een fiets!!!👌
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220713-110715~2.png
    Screenshot_20220713-110715~2.png
    288,5 KB · Weergaven: 80
  • IMG-20220520-WA0016.jpg
    IMG-20220520-WA0016.jpg
    488,6 KB · Weergaven: 79
Nu ik toch foto's aan het plaatsen ben... Afgelopen juni met 2 kameraden naar de Eifel geweest hotel Sonnenblick vlakbij Treis-karden aan de Moezel. Erg leuk hotel dat direct aan een monsterachtige weg ligt. Al heb ik de tuono al weer flink wat jaren, als ik daar ben komt de tuono echt tot zn recht! Wat een fiets!!!👌
Mooie plek daar
 
Heren, ik ga na jaren afwezigheid uit het Aprilia kamp (Dorsoduro 750 factory en Tuono 1000R gehad) mogelijk (hangt af van verkoop eigen fiets) volgende week kijken bij een 2020 tuono 1100 factory. Boekjes etc kloppen, andere zaken waar ik op moet letten? Hij is voorzien van een Akrapovic EURO 4 pijp met de klep nog actief. Loont het om de klep te deactiveren en open te laten staan?
Bedankt!
 
Heren, ik ga na jaren afwezigheid uit het Aprilia kamp (Dorsoduro 750 factory en Tuono 1000R gehad) mogelijk (hangt af van verkoop eigen fiets) volgende week kijken bij een 2020 tuono 1100 factory. Boekjes etc kloppen, andere zaken waar ik op moet letten? Hij is voorzien van een Akrapovic EURO 4 pijp met de klep nog actief. Loont het om de klep te deactiveren en open te laten staan?
Bedankt!
Gekeken naar de steeds strenger gehandhaafde geluidsnormen (zeker in het buitenland), zou ik de actieve klep lekker actief laten :)
 
Heren, ik ga na jaren afwezigheid uit het Aprilia kamp (Dorsoduro 750 factory en Tuono 1000R gehad) mogelijk (hangt af van verkoop eigen fiets) volgende week kijken bij een 2020 tuono 1100 factory. Boekjes etc kloppen, andere zaken waar ik op moet letten? Hij is voorzien van een Akrapovic EURO 4 pijp met de klep nog actief. Loont het om de klep te deactiveren en open te laten staan?
Bedankt!
Zo te zien is die speed triple 1200 rs afgevallen?
 
Van de dealer een Tuono 660 meegekregen om mee te spelen in het weekend.

Mijn impressie: Hij voelt heel klein en compact aan; het lijkt net speelgoed. Misschien daardoor ook wel dat je er snel hard mee gaat. Plat door de bocht gaat speels en makkelijk. Hij is heel licht en dat merk je.

De zit is ontspannen, al zijn je knieën wel gebogen. Bij snel rijden leun je wat meer naar voren. Als je dan wil zien of er iemand achter je zit, moet je eerst weer terug naar achteren, want je hoofd zit dan precies tussen beide spiegels in.

Bij een zware fiets met meer pk’s zit je op de openbare weg in Nederland bijna nooit aan het maximale vermogen, maar omdat de Tuono 660 ‘slechts’ 95 pk heeft, heb je bij sportief rijden het gas vaak helemaal open. Je voelt je echt een racer op die manier.

Voor snelle inhaalacties moet je wel zorgen dat je in de powerband zit, het is niet zo dat je het gas opent en de motor meteen naar voren schiet, zoals bij een dikkere fiets. Toch pakt hij ook vanaf hele lage toeren gewillig en zonder veel trillen of bokken op. Wat dat betreft is de kleine Tuono heel braaf.

Opvallend is de lange eerste versnelling. Die gebruik je ook in korte bochten of op mini-rotondes als het wat harder gaat.

Met de rijmodus op standje ‘dynamisch’ komt hij voorwiel bij hard accelereren soms even omhoog en schudt hij lekker licht in het stuur. Maar dat gaat allemaal niet ‘bruut’ of wild, het blijft heel vriendelijk en dat geeft vertrouwen. Wel merk je dat bij sportief gebruik de kleine tank erg snel leeg is.

De quickshifter is prettig, bij het opschakelen, en zeker ook als je hard remmend voor een bocht door de bak naar beneden gaat. Het geluid is beschaafd, maar lekker.

De Tuono lijkt me niet echt een reismotor, meer een fiets om in een paar vrije uurtjes even fijn mee te gaan blazen. Het is eerder een lieve fiets, geen Donder (Tuono) met een hoofdletter, maar als je hem de zweep geeft, is het toch wel een kleine dondersteen.

Het lijkt me een perfecte motor voor beginners met sportieve aspiraties en mensen die te klein zijn voor een grote, zware motor.
 

Bijlagen

  • 532B5D85-38DD-440F-9C18-FC6D04F309E0.jpeg
    532B5D85-38DD-440F-9C18-FC6D04F309E0.jpeg
    338 KB · Weergaven: 50
  • 1BC7924E-9C8D-41EE-8667-8ADEB6E80B2A.jpeg
    1BC7924E-9C8D-41EE-8667-8ADEB6E80B2A.jpeg
    293 KB · Weergaven: 50
  • 4749888F-2BE5-411C-AD35-3A2C5C100674.jpeg
    4749888F-2BE5-411C-AD35-3A2C5C100674.jpeg
    332,3 KB · Weergaven: 48
Van de dealer een Tuono 660 meegekregen om mee te spelen in het weekend.
...
Goeie review, snap het allemaal.
Ik wil het ook een keer proberen maar ben bang dat ik met mn 198cm te groot ben voor de motor, zeker voor lange stukken.
Daarom ook een gen1 Tuono gekocht. :)

Al vind ik de gouden 660 ook wel echt mooi, en meer als 100 peekaa heb je op de openbare weg niet nodig, al is het wel leuk.
 
Goeie review, snap het allemaal.
Ik wil het ook een keer proberen maar ben bang dat ik met mn 198cm te groot ben voor de motor, zeker voor lange stukken.
Dat denk ik ook. Ik ben 1,81 m en voor mij is hij al klein, met een lage zit.

Het is trouwens een demo-motor van Pels Motoren.
 
Goeie review, snap het allemaal.
Ik wil het ook een keer proberen maar ben bang dat ik met mn 198cm te groot ben voor de motor, zeker voor lange stukken.
Daarom ook een gen1 Tuono gekocht. :)

Al vind ik de gouden 660 ook wel echt mooi, en meer als 100 peekaa heb je op de openbare weg niet nodig, al is het wel leuk.
Ik heb zelf ook een gen1 Tuono uit 2005 en gewoon op de openbare weg heb echt niets aan dit vermogen.
Dus 100Pk is meer dan genoeg.
Ooit heb ik nog eens eens een shiver 750 en een Suzuki Sv650 gereden en deze heb ook meer dan vermogen genoeg.
 
Ik heb zelf ook een gen1 Tuono uit 2005 en gewoon op de openbare weg heb echt niets aan dit vermogen.
Dus 100Pk is meer dan genoeg.
Ooit heb ik nog eens eens een shiver 750 en een Suzuki Sv650 gereden en deze heb ook meer dan vermogen genoeg.
Mwah… ik heb sinds kort 173 pk en ik heb er heel veel aan, ook op de openbare weg :Y
 
Zojuist de accu vervangen omdat de vorige kapot was. Stond met complete outfit voor de deur voor een rondje maar de Tuono deed niks...
Nu valt me op dat als het contact uitstaat de brandstofpomp elke paar seconden zoemt en er een ratelend geluid onder de tank vandaan komt. Weet iemand wat dit kan zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan