Tuono Bastards Deel 21

Mijn Tuono liep ontzettend mooi maar sinds kort valt deze stationair steeds vaker uit. Ik heb de kleine leidingen links van het gasklephuis gecheckt maar die zien er nog goed uit. Wel kwam ik er achter dat de gasklep rubbers droogte scheuren bevatten dus deze ga ik vervangen en wil ik bij AF1 racing bestellen gezien het prijsverschil met CMS. Heeft een van jullie nog wat spullen nodig van AF1 om de verzendkosten te drukken?
 
Laatst bewerkt:
Mijn Tuono liep ontzettend mooi maar sinds kort valt deze stationair steeds vaker uit. Ik heb de kleine leidingen links van het gasklephuis gecheckt maar die zien er nog goed uit. Wel kwam ik er achter dat de gasklep rubbers droogte scheuren bevatten dus deze ga ik vervangen en wil ik bij AF1 racing bestellen gezien het prijsverschil met CMS. Heeft een van jullie nog wat spullen nodig van AF1 om de verzendkosten te drukken?
Heb je prijzen opgevraagd bij Goedhart? Ik bestel hier vaak via Motostore in Barendrecht en die haalt de spullen bij Goedhart en die zijn altijd goedkoper dan online.
 
Mijn Tuono liep ontzettend mooi maar sinds kort valt deze stationair steeds vaker uit. Ik heb de kleine leidingen links van het gasklephuis gecheckt maar die zien er nog goed uit. Wel kwam ik er achter dat de gasklep rubbers droogte scheuren bevatten dus deze ga ik vervangen en wil ik bij AF1 racing bestellen gezien het prijsverschil met CMS. Heeft een van jullie nog wat spullen nodig van AF1 om de verzendkosten te drukken?
Welk type Tuono?
De2e generatie heeft een stappenmotor die het stationaire toerental regeld, die moeten soms even schoongemaakt worden.
Ook die droogtescheurtjes in de inlaatrubbers komen regelmatig voor, dat zegt niks over wel of niet lekken van valse lucht.
 
Welk type Tuono?
De2e generatie heeft een stappenmotor die het stationaire toerental regeld, die moeten soms even schoongemaakt worden.
Ook die droogtescheurtjes in de inlaatrubbers komen regelmatig voor, dat zegt niks over wel of niet lekken van valse lucht.
Tuono komt uit 2008. Waar zit de stappenmotor op het gasklephuis?
 
Afgelopen zaterdag toch maar een SC Racing SC-1 laten monteren evenals een verkorte kentekenplaathouder.
Die uitlaat maakt nog steeds gebruik van een klep maar het geluid is zoveel mooier geworden. Al met al een dure hobby maar wel erg blij.
 
Welke smaken uitlaten zijn er eigenlijk voor een ‘15/‘16 1100? Wat ik snel gevonden heb is:
- compleet systeem met spruitstukken
- slip-on met linkpijp (geen e-keur?)
- slip-on met linkpijp en e-keur
Zit het verschil tussen de slip-on’s (wel of geen e-keur) alleen in wel/geen katalysator?
Zijn de slip-on’s allemaal met klep delete?

Voor het geluid hoef je het eigenlijk niet te doen, maar de looks :9~*D
 
Afgelopen zaterdag toch maar een SC Racing SC-1 laten monteren evenals een verkorte kentekenplaathouder.
Die uitlaat maakt nog steeds gebruik van een klep maar het geluid is zoveel mooier geworden. Al met al een dure hobby maar wel erg blij.
Ik heb juist besloten om de akra (zonder ekeur) er weer af te halen en de originele terug te zetten.
Het geluid is zelfs met db killer wel heel erg luid 🤣
 
Net voor het eerst een keer een fatsoenlijk rondje gereden. Maar na, in 2 jaar 200km te hebben gereden op een gen 1 Tuono, moet ik toch zeggen dat zo’n 1100 wel ff andere koek is _O-_O-.
Wat een kogel zeg….
 
Niet,
Die zit in het luchtfilterhuis, aan de rechterkant.
Een motortje met 2 hard plastic slangen er aan en een stekker.
Er zat een heel klein beetje aanslag op de zuiger maar niets bijzonders. Toch even helemaal schoongemaakt en een beetje vaseline gesmeerd en.... Jawel! Loopt weer keurig stationair! Bedankt voor de tip!
 
Net voor het eerst een keer een fatsoenlijk rondje gereden. Maar na, in 2 jaar 200km te hebben gereden op een gen 1 Tuono, moet ik toch zeggen dat zo’n 1100 wel ff andere koek is _O-_O-.
Wat een kogel zeg….
Moet je wel duidelijk meer toeren maken als je hard wil gaan of is dat niet echt nodig?
 
Ik ben sinds donderdag ook in het bezit van een Tuono. Het is een factory uit 2007, de vorige eigenaar heeft er een schuivertje mee gemaakt, dus heb nog wat delen te vervangen. Heb er al 2x mee gereden, wat een geweldige fiets.
 

Bijlagen

  • 3653A1C9-0CD5-46D0-920D-E70B074183DA.jpeg
    3653A1C9-0CD5-46D0-920D-E70B074183DA.jpeg
    335,7 KB · Weergaven: 34
Ik ben sinds donderdag ook in het bezit van een Tuono. Het is een factory uit 2007, de vorige eigenaar heeft er een schuivertje mee gemaakt, dus heb nog wat delen te vervangen. Heb er al 2x mee gereden, wat een geweldige fiets.
Die wilde ik ook kopen verdomme! Gefeliciteerd kerel
 
Nog even een praktisch vraagje in mijn zoektocht naar mijn eerste Tuono. Hoe vinden jullie de rijhouding van de Gen 1 vs de Gen 2? Ben benieuwd naar jullie persoonlijke ervaringen, zeker als je nog even je eigen lengte erbij kan delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan