Tuono Bastards Deel 21

Vraagje voor de eigenaars van de 2021-...tuono v4 factory.
-welke tankbescherming hebben jullie (ook de zij-kanten) en waar besteld?
-welke korte nummerplaathouder hebben jullie en waar besteld?
Alvast op voorhand bedankt en ook voor die mooie plaatjes van tuono's hier 👌👍.
Grtz
Hey,

Ik heb de kentekenhouder van evotech (besteld via MDI-online.
Tankpad heb ik alleen bovenkant en die had ik bij het bestellen meebesteld

Op deze foto's kun je redelijk zien hoe de plaat eruit ziet.
 

Bijlagen

  • 20211110_091130.jpg
    20211110_091130.jpg
    443,3 KB · Weergaven: 36
  • 20211110_091138.jpg
    20211110_091138.jpg
    428,1 KB · Weergaven: 38
Thanks, dat is er zeker.
Heb de fiets (met een kleine omweg) al sinds 7K kilometers in mijn bezit, nooit een euro op bezuinigd! Heb haar 4000km geleden verkocht maar daar had ik zo’n spijt van, kreeg paar maanden terug de mogelijkheid haar terug te kopen en dat gelijk gedaan. Wat er ook gebeurt deze blijft! Na al die jaren krijg ik nog een smile van oor tot oor als je er een blokje mee omgaat!
Ik wilde eigenlijk vragen of de Tuono te koop is ☺️.
Mooi die 2e kans.
 
Vraagje voor de eigenaars van de 2021-...tuono v4 factory.
-welke tankbescherming hebben jullie (ook de zij-kanten) en waar besteld?
-welke korte nummerplaathouder hebben jullie en waar besteld?
Alvast op voorhand bedankt en ook voor die mooie plaatjes van tuono's hier 👌👍.
Grtz
Korte plaathouder heb ik van MG Biketec , kwaliteit is super., firma in Oostenrijk . kost , €119,-
 

Bijlagen

  • korte plaathouder tuono 2021.jpg
    korte plaathouder tuono 2021.jpg
    16,9 KB · Weergaven: 9
Thanks, dat is er zeker.
Heb de fiets (met een kleine omweg) al sinds 7K kilometers in mijn bezit, nooit een euro op bezuinigd! Heb haar 4000km geleden verkocht maar daar had ik zo’n spijt van, kreeg paar maanden terug de mogelijkheid haar terug te kopen en dat gelijk gedaan. Wat er ook gebeurt deze blijft! Na al die jaren krijg ik nog een smile van oor tot oor als je er een blokje mee omgaat!

En ja die loopt door het balhoofd vervolgens het frame weer in richting de accu.
Oeh zo'n gevoel had ik ook toen ik m'n Tuono in de aanhanger weg zag rijden... Ik kende die fiets van binnen en buiten. Nu een S1000XR die me ook machtig veel plezier brengt, maar het is anders! Ik volg nog steeds AP workshops, de Tuono FB groep en dit forum....gewoon omdat ik het niet los kan laten haha.

Ooit komt er weer een Gen 2 Tuono factory terug 🤞🏼
 
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over klepspelingcontrole bij een Aprilia Tuono 1000r uit 2008? Ik ben in het bezit van de workshopmanual van Aprilia maar er staat niks in hierover.

Het gaat mij om de juiste procedure en waardes.
 
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over klepspelingcontrole bij een Aprilia Tuono 1000r uit 2008? Ik ben in het bezit van de workshopmanual van Aprilia maar er staat niks in hierover.

Het gaat mij om de juiste procedure en waardes.
 
Thanks die had ik ook al gevonden maar betreft caponord maakt dat geen verschil?

Heb nu ook het handboek van de eerste generatie tuono en daar staat wel iets meer in ook qua aanhaalmomenten van de kleppendeksel. Maar weet niet of dat een op een overeenkomt met de 2de generatie tuono.
 
Vraagje:
Heeft een Tuono v4 van 2015 die uitgerust is met ABS ook automatisch het APRC-pakket?
Of zijn dat 2 aparte opties?
 
Abs is ook Aprc
Ik heb deze gezien maar de advertentie is summier.
Hoor alleen zojuist van de verkoper dat hij van april 2015 is en op kenteken is gekomen in december 2015. Een overjarig model dus?
Hij zegt dat het een 1000cc maar ik dacht dat vanaf 2015 toch een 1100cc is??
Wel origineel Nederlandse motor.

 
Laatst bewerkt:
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over klepspelingcontrole bij een Aprilia Tuono 1000r uit 2008? Ik ben in het bezit van de workshopmanual van Aprilia maar er staat niks in hierover.

Het gaat mij om de juiste procedure en waardes.
Op youtube is wel het een en ander te vinden waaronder deze.
 
  • Leuk
Waarderingen: wsx
Ik heb deze gezien maar de advertentie is summier.
Hoor alleen zojuist van de verkoper dat hij van april 2015 is en op kenteken is gekomen in december 2015. Een overjarig model dus?
Hij zegt dat het een 1000cc maar ik dacht dat vanaf 2015 toch een 1100cc is??
Wel origineel Nederlandse motor.


Overjarig type en best prijzig
 
Tja....... ziet er erg goed uit en héél weinig kilometers.
Ennuh..... betaal liever iets meer voor een goeie
Ik vind het wel een mooi ding, echter voor 2000 meer heb je een 1100 en ook de mooiere kleurstelling en enkele verbeteringen in het algemeen.
Buiten dat het 900 of 1100 cc is weet ik niet of er nog meer motorische aanpassingen zijn en of de 1100 een beter blok is?
 
Ik vind het wel een mooi ding, echter voor 2000 meer heb je een 1100 en ook de mooiere kleurstelling en enkele verbeteringen in het algemeen.
Buiten dat het 900 of 1100 cc is weet ik niet of er nog meer motorische aanpassingen zijn en of de 1100 een beter blok is?
De 1e blokken, zijn de beste
 
De 1e blokken, zijn de beste
De eerste V4 1000 blokken, waarbij de drijfstanglagers in het rond vlogen op de introductiedag?

Je kunt de Zwart motoren eens bellen en Gabro en Amauri eens vragen op het AF1 forum wat hun denken van de 1100 vs 1000 blokken.
Bij het 2014 model Tuono zijn er dikkere nokkenas-kettingen geplaatst, omdat de dunnere/oude type vaak zijn opgerekt voor de eerste kleppenstel-beurt. Verdere details ken ik niet.

Hier zie je nog wat updates die zijn doorgevoerd op het 2014 model:
 
Ik vind het wel een mooi ding, echter voor 2000 meer heb je een 1100 en ook de mooiere kleurstelling en enkele verbeteringen in het algemeen.
Buiten dat het 900 of 1100 cc is weet ik niet of er nog meer motorische aanpassingen zijn en of de 1100 een beter blok is?
Hou er wel rekening mee dat je hier wat onkosten aan kunt krijgen. Ik kocht vorig jaar ook een fiets met deze km en heb er nog een ruime 1500 euro aan moeten uitgeven en dan doe ik nog veel zelf. Anders kan het wel oplopen tot 2500 of meer.

Aantal dingen die handig zijn om te doen of echt een must zijn dit.
* nokkenaskettingspanners vervangen voor de gemodificeerde variant. Die houd beter druk waardoor hij minder rammelt en je kettingen dus minder snel oprekken.
* kleppen stellen (ja ook met zo weinig km bij mij stonden er 5 te strak)
* nokkenas kettingen vervangen als de smalle variant er in zit. (nee dit weet je niet van te voren Aprilia gebruikte ze door elkaar en zie je pas als je de boel los haal. Dus verhalen met dit en dat jaartal of bloknummer is het niet moet je niet geloven. Pas vanaf de 1100 versie kan men pas met enige zekerheid zeggen dat ze er niet meer in zitten)
* Nokkenas kan de buitenste laag los laten bij daarom is er een gemodificeerde versie. Kosten ongeveer 500 per kant als het zo is voor alleen het onderdeel. Dit zie je ook alleen als het blok los is.
* En gezien de leeftijd zul je even de vering moeten servicen dus nieuwe olie en misschien wel keringen en stofkapjes
* lucht filter voor een variant met plaat zoals K&n laten vervangen omdat alles langs het originele filter van deze oude variant kan als hij scheef zit of trilt.
* slang klemmen allemaal van het koel systeem vervangen voor de variant die je kunt aandraaien. De originele gaan net niet strak genoeg als de slang ouder en stugger word en gaat hij lekken/zweten (bij brezan voor een paar euro heb je een doos vol rvs varianten en het kost je een uurtje)

Verder is het een top machine 👌 en heb ik nog geen dag spijt van mijn aankoop. Hij heeft gewoon wat aandacht puntjes dus... Maar als je er goed voor zorgt komt het best goed. Maar je kunt hem niet klakkeloos vertrouwen bij een lage km stand zoals je bij veel andere merken wel kunt.

Voor onderhoud zou ik je Roke motoren adviseren overigens. Ik heb veel andere zaken waaronder ook dealers gesproken en voor mijn gevoel hadden er veel slechte of minder verstand van zaken dan Roke.
 
Laatst bewerkt:
Hou er wel rekening mee dat je hier wat onkosten aan kunt krijgen. Ik kocht vorig jaar ook een fiets met deze km en heb er nog een ruime 1500 euro aan moeten uitgeven en dan doe ik nog veel zelf. Anders kan het wel oplopen tot 2500 of meer.

Aantal dingen die handig zijn om te doen of echt een must zijn dit.
* nokkenaskettingspanners vervangen voor de gemodificeerde variant. Die houd beter druk waardoor hij minder rammelt en je kettingen dus minder snel oprekken.
* kleppen stellen (ja ook met zo weinig km bij mij stonden er 5 te strak)
* nokkenas kettingen vervangen als de smalle variant er in zit. (nee dit weet je niet van te voren Aprilia gebruikte ze door elkaar en zie je pas als je de boel los haal. Dus verhalen met dit en dat jaartal of bloknummer is het niet moet je niet geloven. Pas vanaf de 1100 versie kan men pas met enige zekerheid zeggen dat ze er niet meer in zitten)
* Nokkenas kan de buitenste laag los laten bij daarom is er een gemodificeerde versie. Kosten ongeveer 500 per kant als het zo is voor alleen het onderdeel. Dit zie je ook alleen als het blok los is.
* En gezien de leeftijd zul je even de vering moeten servicen dus nieuwe olie en misschien wel keringen en stofkapjes
* lucht filter voor een variant met plaat zoals K&n laten vervangen omdat alles langs het originele filter van deze oude variant kan als hij scheef zit of trilt.
* slang klemmen allemaal van het koel systeem vervangen voor de variant die je kunt aandraaien. De originele gaan net niet strak genoeg als de slang ouder en stugger word en gaat hij lekken/zweten (bij brezan voor een paar euro heb je een doos vol rvs varianten en het kost je een uurtje)

Verder is het een top machine 👌 en heb ik nog geen dag spijt van mijn aankoop. Hij heeft gewoon wat aandacht puntjes dus... Maar als je er goed voor zorgt komt het best goed. Maar je kunt hem niet klakkeloos vertrouwen bij een lage km stand zoals je bij veel andere merken wel kunt.

Voor onderhoud zou ik je Roke motoren adviseren overigens. Ik heb veel andere zaken waaronder ook dealers gesproken en voor mijn gevoel hadden er veel slechte of minder verstand van zaken dan Roke.
Het was voor mij de reden om het merk Aprillia vaarwel te zeggen !!!!:W
 
Het was voor mij de reden om het merk Aprillia vaarwel te zeggen !!!!:W
Toch jammer.
Ik heb er verschillende gehad en er goede ervaringen mee. Heb de RSV Mille, de Mille R en de RS250 gehad. Het Rotax blok was echter erg goed en het is spijtig dat het eigen blok zo onderhoudsgevoelig is.
Toch heb ik nog altijd wel een zwak voor Aprilia en blijf ik er met een schuin oog naar kijken.
 
Hou er wel rekening mee dat je hier wat onkosten aan kunt krijgen. Ik kocht vorig jaar ook een fiets met deze km en heb er nog een ruime 1500 euro aan moeten uitgeven en dan doe ik nog veel zelf. Anders kan het wel oplopen tot 2500 of meer.

Aantal dingen die handig zijn om te doen of echt een must zijn dit.
* nokkenaskettingspanners vervangen voor de gemodificeerde variant. Die houd beter druk waardoor hij minder rammelt en je kettingen dus minder snel oprekken.
* kleppen stellen (ja ook met zo weinig km bij mij stonden er 5 te strak)
* nokkenas kettingen vervangen als de smalle variant er in zit. (nee dit weet je niet van te voren Aprilia gebruikte ze door elkaar en zie je pas als je de boel los haal. Dus verhalen met dit en dat jaartal of bloknummer is het niet moet je niet geloven. Pas vanaf de 1100 versie kan men pas met enige zekerheid zeggen dat ze er niet meer in zitten)
* Nokkenas kan de buitenste laag los laten bij daarom is er een gemodificeerde versie. Kosten ongeveer 500 per kant als het zo is voor alleen het onderdeel. Dit zie je ook alleen als het blok los is.
* En gezien de leeftijd zul je even de vering moeten servicen dus nieuwe olie en misschien wel keringen en stofkapjes
* lucht filter voor een variant met plaat zoals K&n laten vervangen omdat alles langs het originele filter van deze oude variant kan als hij scheef zit of trilt.
* slang klemmen allemaal van het koel systeem vervangen voor de variant die je kunt aandraaien. De originele gaan net niet strak genoeg als de slang ouder en stugger word en gaat hij lekken/zweten (bij brezan voor een paar euro heb je een doos vol rvs varianten en het kost je een uurtje)

Verder is het een top machine 👌 en heb ik nog geen dag spijt van mijn aankoop. Hij heeft gewoon wat aandacht puntjes dus... Maar als je er goed voor zorgt komt het best goed. Maar je kunt hem niet klakkeloos vertrouwen bij een lage km stand zoals je bij veel andere merken wel kunt.

Voor onderhoud zou ik je Roke motoren adviseren overigens. Ik heb veel andere zaken waaronder ook dealers gesproken en voor mijn gevoel hadden er veel slechte of minder verstand van zaken dan Roke.
Ik moet toegeven dat ik blij was met mijn garantie, want ik had het nodig.
Had de nodige lekkages met koelvloeistof ivm de klemmen, maar ook door een opgerekt slang. Die van de thermostaat naar de radiator was 2 keer zo groot in diameter (opgerekt) en kreeg ik niet meer dicht. Heb de motor bij Roke gekocht en die hebben de slangen vervangen en de klemmen.
Had ik de motor opgehaald, lekte hij op de ring van de aftapplug, want ze hadden geen nieuwe ring gestoken. Jammer.

Tijdje later stond ik stil in de polder, kapotte dynamo, ook vervangen onder garantie. Motor terug opgehaald, kleine olielekkage omdat een onderdeel niet goed was vastgezet.
Dat was bij Roke, aardige gasten, ze hebben me netjes geholpen met de garantiegevallen, maar net ff niet scherp op die kleine dingen.

Moet zeggen dat m'n GSXR k2 meer bulletproof was... Maar minder leuk :D
Ding is 1 bonk emotie.

M'n vork heb ik zelf een beurt gegeven en de shock heeft hard een beurt nodig. Dat laat ik binnenkort doen.
Luchtfilter probleem heb ik ook van gehoord, ik kocht de mijne met een K&N filter.
 
Ik moet toegeven dat ik blij was met mijn garantie, want ik had het nodig.
Had de nodige lekkages met koelvloeistof ivm de klemmen, maar ook door een opgerekt slang. Die van de thermostaat naar de radiator was 2 keer zo groot in diameter (opgerekt) en kreeg ik niet meer dicht. Heb de motor bij Roke gekocht en die hebben de slangen vervangen en de klemmen.
Had ik de motor opgehaald, lekte hij op de ring van de aftapplug, want ze hadden geen nieuwe ring gestoken. Jammer.

Tijdje later stond ik stil in de polder, kapotte dynamo, ook vervangen onder garantie. Motor terug opgehaald, kleine olielekkage omdat een onderdeel niet goed was vastgezet.
Dat was bij Roke, aardige gasten, ze hebben me netjes geholpen met de garantiegevallen, maar net ff niet scherp op die kleine dingen.

Moet zeggen dat m'n GSXR k2 meer bulletproof was... Maar minder leuk :D
Ding is 1 bonk emotie.

M'n vork heb ik zelf een beurt gegeven en de shock heeft hard een beurt nodig. Dat laat ik binnenkort doen.
Luchtfilter probleem heb ik ook van gehoord, ik kocht de mijne met een K&N filter.
Hahahahahha... genieten man !
 
Het was voor mij de reden om het merk Aprillia vaarwel te zeggen !!!!:W

Ik moet toegeven dat ik blij was met mijn garantie, want ik had het nodig.
Had de nodige lekkages met koelvloeistof ivm de klemmen, maar ook door een opgerekt slang. Die van de thermostaat naar de radiator was 2 keer zo groot in diameter (opgerekt) en kreeg ik niet meer dicht. Heb de motor bij Roke gekocht en die hebben de slangen vervangen en de klemmen.
Had ik de motor opgehaald, lekte hij op de ring van de aftapplug, want ze hadden geen nieuwe ring gestoken. Jammer.

Tijdje later stond ik stil in de polder, kapotte dynamo, ook vervangen onder garantie. Motor terug opgehaald, kleine olielekkage omdat een onderdeel niet goed was vastgezet.
Dat was bij Roke, aardige gasten, ze hebben me netjes geholpen met de garantiegevallen, maar net ff niet scherp op die kleine dingen.

Moet zeggen dat m'n GSXR k2 meer bulletproof was... Maar minder leuk :D
Ding is 1 bonk emotie.

M'n vork heb ik zelf een beurt gegeven en de shock heeft hard een beurt nodig. Dat laat ik binnenkort doen.
Luchtfilter probleem heb ik ook van gehoord, ik kocht de mijne met een K&N filter.
Ah dat klinkt minder fijn mbt Roke. Wel fijn dat ze het oplossen maar het was beter geweest dat ze het voorkomen hadden. Ik heb hem ook in de winter gebracht en zaten ze ongeveer duimen te draaien omdat ze niet veel te doen hadden en misschien dat er dan net wat minder druk op staat.

Ik vond vooral de kennis van de monteurs erg fijn bij Roke, bij zaken zoals een Goedhart wisten ze bijvoorbeeld niet eens dat er series waren met een dunnere ketting en nog wat modificaties en gaven aan dat ik gewoon door kon knallen 🙈. Toen heb ik ze er maar op geattendeerd dat het ook in de stuklijsten van aprilia gewoon staat als om genummerde artikelen, maar ik durfde m'n motor er niet meer achter te laten zoals je zult begrijpen hahaha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan