Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt, deze heeft geen E keur , de Akra met E keur kost tegen de €2400Dit is de non-E-keur variant toch?
ik ben aan het overwegen om mn Austin Racing te vervangen door een Akra (maar zoals ik begrepen had is alleen de titanium slip-on E-goedgekeurd)
Balen zeg, helemaal met dit lekkere weer (al is het wel een beetje heet).Afgelopen woensdag viel m'n Tuono uit tijdens het rijden. Het dashboard deed al wat raar en ineens, stil. Kunnen starten met een boosterpack, maar met 1 minuut viel is al weer uit. Heb al zo'n vermoeden wie de kwaadoener is...
Vrijdag is de motor opgehaald door de dealer, die hebben zaterdag gekeken, stator dood. Mooi kut. Zit wat levertijd op de stator, dus de 22e is de motor pas weer klaar.
Wat ook jammer is, is dat ik woensdagochtend langs Hyperpro ben gegaan en wat dingen heb besproken waarmee ik aan de slag ga, was helemaal enthousiast om ermee aan de slag te gaan, maar mag m'n enthousiasme nog even bewaren voor later.
Als de motor terug is krijgt de vork Putoline Formula GP 5W olie en steek ik de poten 1 ring verder door. Eens kijken of dat de verbetering brengt die ik zoek.
Je hebt gewoon een te snelle motor gekocht. In heb hetzelfde probleem :DGisteren mn eerste "broekpoep-momentje" gehad. Na een stukje fanatiek te hebben gereden was ik bijna thuis en deed ik rustig aan, lekker ontspannen. Toen ging ik over een naar hobbeltje heen en trok perongeluk iets aan het gas met als gevolg dat de motor naar voren schiet waardoor ik nog meer gas gaf. Linkerhand was ook los volgens mij (ging allemaal zo snel) had denk ik nog 10 cm over voordat ik in de berm zat. Reed al op de gras-steen tegels. Weet niet hoe het verder is gegaan maar ik heb het stuur weer goed te pakken kunnen krijgen, nog een blauw plekje onder mn nagel van het stuur snel willen pakken.
Is heel gaaf dat felle koppel onderin, maar toch iets meer het koppie erbij houden
Hey!
Even geleden dat ik hier actief was, maar kan wel wat hulp gebruiken nu.
Vorige maand klein schuivertje gemaakt met als gevolg wat schade aan de bak.
Vervangend blok geregeld, maar helaas lekt deze wat olie aan de achterkant. Op de foto aangegeven op het oude blok.
Huidige plan is om dat jb-weld tegenaan te plakken.
Is er iemand die dat toejuicht of juist helemaal niet?
Bedankt alvast
Qua verbruik zit ik op 1 op 12 a 1 op 12,5. Ook een 2012 model.Heren, goedenavond! Ik ben wellicht in de race voor een Tuono V4 uit 2012, met 33000km op de teller. Onderhoudsboekjes schijnen er bij te zitten (ik ruil er wellicht mijn Ducati 749 op in, nog allemaal niet zeker). Maar goed, ik ben me er iig op aan het orienteren. De V4 is sinds 2009 in productie, dus eigenlijk zou ik mogen aannemen dat de 2012 versie zonder kinderziektes is
Hebben jullie wellicht tips waar ik op kan letten? Ik lees iets over nokkenaskettingen die bij dit model kunnen uitrekken en vervangen dienen te worden, hier zal ik op letten.
En een vraagje wat ik wel belangrijk vind, hoeveel km rij je op een tank? Ben supersports gewend (9 jaar een RSV Mille 2003R gehad, 3 jaar een 1098 en nu een 749s), dus 300km verwacht ik niet maar is een 200km gewoon haalbaar?
Je bent niet de enigste , heb de mijne 15 mei jl opgehaald Tuono 1100 v4 factory 2021 , na 200 km check engine lampje aan , gereset na 400km weer aan , doorgereden tot 1000 beurt waarbij op advies van Aprilia een vliegwiel calibratie is uitgevoerd , dit zou het probleem moeten oplossen , na beurt en calibratie 100km verder en , lampje weer aan nu in constant knipperende uitvoering , tripje naar RN motoren afgelopen zaterdag daar aan de computer en , 5 fouten welke niet te resetten zijn.Gisteravond mijn nieuwe fiets opgehaald! Mijn 2018 S1000R er op ingeruild.
Momenteel aan het inrijden, dus iets anders dan de proefrit op vol vermogen na 80km het Check Engine Light aan. Forza Italia!
Maak me er geen zorgen om verder, schijnt een bekend probleem te zijn als ik het Apriliaforum check.
Nu gauw de 1000km aantikken en dan gassen! Afspraak voor die beurt staat op woensdag, dus even doorrijden :-)
Interessant! Bij mij hebben ze bij Goedhart ook een calibratie uitgevoerd (ik meen dat ze krukas zeiden bij mij) en ben daarna 4 dagen naar Luxemburg gegaan. 1600km later is het lampje nog steeds niet aan…Je bent niet de enigste , heb de mijne 15 mei jl opgehaald Tuono 1100 v4 factory 2021 , na 200 km check engine lampje aan , gereset na 400km weer aan , doorgereden tot 1000 beurt waarbij op advies van Aprilia een vliegwiel calibratie is uitgevoerd , dit zou het probleem moeten oplossen , na beurt en calibratie 100km verder en , lampje weer aan nu in constant knipperende uitvoering , tripje naar RN motoren afgelopen zaterdag daar aan de computer en , 5 fouten welke niet te resetten zijn.
Klinkt wel aannemelijk dat het een Euro5 feature is.
Als we dan kritisch zijn op onze nagenoege perfecte Tuono’s: ik ben nog geen vriendjes geworden met bergafwaarts rijden en dan proberen soepeltjes IETS langzamer te gaan...het is gelijk volle bak engine braking of niet. (Rij voornamelijk tot in Sport mode)
Wat zijn jullie ervaringen met bagage op de Tuono? Kriega? Met sportsrack?
Ben een SW Motech zijtassen met afneembare beugels gewend op Daytona 675, dat was wel heel erg chill/makkelijk/stabiel, maar die past zonder aanpassing niet op de Tuono.
Probeer eens zonder een berg af maar dan gewoon in een file of 50 zone te rijden dan vind ik de Tuono een bokkerig hok soepelheid is dan ver te zoeken , enigste wat hij wil is snelheid dan is hij in zijn elementKlinkt wel aannemelijk dat het een Euro5 feature is.
Als we dan kritisch zijn op onze nagenoege perfecte Tuono’s: ik ben nog geen vriendjes geworden met bergafwaarts rijden en dan proberen soepeltjes IETS langzamer te gaan...het is gelijk volle bak engine braking of niet. (Rij voornamelijk tot in Sport mode)
Wat zijn jullie ervaringen met bagage op de Tuono? Kriega? Met sportsrack?
Ben een SW Motech zijtassen met afneembare beugels gewend op Daytona 675, dat was wel heel erg chill/makkelijk/stabiel, maar die past zonder aanpassing niet op de Tuono.
Je kunt hem zo bij mij neerzettenProbeer eens zonder een berg af maar dan gewoon in een file of 50 zone te rijden dan vind ik de Tuono een bokkerig hok soepelheid is dan ver te zoeken , enigste wat hij wil is snelheid dan is hij in zijn element
V4 weer opgehaald, nieuwe dynamo, we kunnen weer laagvliegen.Afgelopen woensdag viel m'n Tuono uit tijdens het rijden. Het dashboard deed al wat raar en ineens, stil. Kunnen starten met een boosterpack, maar met 1 minuut viel is al weer uit. Heb al zo'n vermoeden wie de kwaadoener is...
Vrijdag is de motor opgehaald door de dealer, die hebben zaterdag gekeken, stator dood. Mooi kut. Zit wat levertijd op de stator, dus de 22e is de motor pas weer klaar.
Wat ook jammer is, is dat ik woensdagochtend langs Hyperpro ben gegaan en wat dingen heb besproken waarmee ik aan de slag ga, was helemaal enthousiast om ermee aan de slag te gaan, maar mag m'n enthousiasme nog even bewaren voor later.
Als de motor terug is krijgt de vork Putoline Formula GP 5W olie en steek ik de poten 1 ring verder door. Eens kijken of dat de verbetering brengt die ik zoek.