Tuono Bastards Deel 21

Voor de mooi!
 

Bijlagen

  • 5E6CF464-494E-4039-8024-A4ED9C7E1FDA.jpeg
    5E6CF464-494E-4039-8024-A4ED9C7E1FDA.jpeg
    616,5 KB · Weergaven: 54
Voor de mensen met een gen2 (mogelijk ook gen1) heb ik nog een tankring voor tanktas liggen, speciaal voor de Tuono/RSV. Normale tankringen passen hier niet op. PM als je interesse hebt!

IMG-20210607-WA0009.jpg
IMG-20210607-WA0010.jpg
 
Oh damn! 8)7Dan had ik dat verkeerd gezien. Dan is het wel erg veel geld tegen mijn luiheid om de AR GP1 om te bouwen naar de standaard uitlaat voor motorvakanties naar Duitsland/Zwitserland/Italië/Oostenrijk :o
 
Afgelopen woensdag viel m'n Tuono uit tijdens het rijden. Het dashboard deed al wat raar en ineens, stil. Kunnen starten met een boosterpack, maar met 1 minuut viel is al weer uit. Heb al zo'n vermoeden wie de kwaadoener is...

Vrijdag is de motor opgehaald door de dealer, die hebben zaterdag gekeken, stator dood. Mooi kut. Zit wat levertijd op de stator, dus de 22e is de motor pas weer klaar.

Wat ook jammer is, is dat ik woensdagochtend langs Hyperpro ben gegaan en wat dingen heb besproken waarmee ik aan de slag ga, was helemaal enthousiast om ermee aan de slag te gaan, maar mag m'n enthousiasme nog even bewaren voor later.

Als de motor terug is krijgt de vork Putoline Formula GP 5W olie en steek ik de poten 1 ring verder door. Eens kijken of dat de verbetering brengt die ik zoek.
 
Afgelopen woensdag viel m'n Tuono uit tijdens het rijden. Het dashboard deed al wat raar en ineens, stil. Kunnen starten met een boosterpack, maar met 1 minuut viel is al weer uit. Heb al zo'n vermoeden wie de kwaadoener is...

Vrijdag is de motor opgehaald door de dealer, die hebben zaterdag gekeken, stator dood. Mooi kut. Zit wat levertijd op de stator, dus de 22e is de motor pas weer klaar.

Wat ook jammer is, is dat ik woensdagochtend langs Hyperpro ben gegaan en wat dingen heb besproken waarmee ik aan de slag ga, was helemaal enthousiast om ermee aan de slag te gaan, maar mag m'n enthousiasme nog even bewaren voor later.

Als de motor terug is krijgt de vork Putoline Formula GP 5W olie en steek ik de poten 1 ring verder door. Eens kijken of dat de verbetering brengt die ik zoek.
Balen zeg, helemaal met dit lekkere weer (al is het wel een beetje heet).

Wil mijn vering ook laten afstellen, ga dan naar Mile Pajic. Ben daar ook met de R1 geweest en dat beviel toen goed.
 
Gisteren mn eerste "broekpoep-momentje" gehad. Na een stukje fanatiek te hebben gereden was ik bijna thuis en deed ik rustig aan, lekker ontspannen. Toen ging ik over een naar hobbeltje heen en trok perongeluk iets aan het gas met als gevolg dat de motor naar voren schiet waardoor ik nog meer gas gaf. Linkerhand was ook los volgens mij (ging allemaal zo snel) had denk ik nog 10 cm over voordat ik in de berm zat. Reed al op de gras-steen tegels. Weet niet hoe het verder is gegaan maar ik heb het stuur weer goed te pakken kunnen krijgen, nog een blauw plekje onder mn nagel van het stuur snel willen pakken.

Is heel gaaf dat felle koppel onderin, maar toch iets meer het koppie erbij houdenO-)
 
Gisteren mn eerste "broekpoep-momentje" gehad. Na een stukje fanatiek te hebben gereden was ik bijna thuis en deed ik rustig aan, lekker ontspannen. Toen ging ik over een naar hobbeltje heen en trok perongeluk iets aan het gas met als gevolg dat de motor naar voren schiet waardoor ik nog meer gas gaf. Linkerhand was ook los volgens mij (ging allemaal zo snel) had denk ik nog 10 cm over voordat ik in de berm zat. Reed al op de gras-steen tegels. Weet niet hoe het verder is gegaan maar ik heb het stuur weer goed te pakken kunnen krijgen, nog een blauw plekje onder mn nagel van het stuur snel willen pakken.

Is heel gaaf dat felle koppel onderin, maar toch iets meer het koppie erbij houdenO-)
Je hebt gewoon een te snelle motor gekocht. In heb hetzelfde probleem :D
Hoeveel vermogen is gewoon kansloos.
 
Hey!

Even geleden dat ik hier actief was, maar kan wel wat hulp gebruiken nu.

Vorige maand klein schuivertje gemaakt met als gevolg wat schade aan de bak.
Vervangend blok geregeld, maar helaas lekt deze wat olie aan de achterkant. Op de foto aangegeven op het oude blok.

Huidige plan is om dat jb-weld tegenaan te plakken.

Is er iemand die dat toejuicht of juist helemaal niet?

Bedankt alvast :)

Iets wat van binnenuit lekt (op de onderdelencataloog zie ik dat er een pakking tussen zit), toesmeren van buitenaf, is zelden de meest ideale oplossing. Maar als 3e persoon is dat natuurlijk altijd makkelijk gegeven als raad, en als het jouw blok is begrijp ik ook dat je die niet zomaar eventjes in 2 wilt scheiden. Hangt er een beetje vanaf hoe groot de lekkage is. Als je het grondig wilt aanpakken is het nu wel het moment natuurlijk.. En anders zoek je naar de meest geschikte vloeibare pakking in de hoop dat je er later geen spijt van krijgt dat je het niet aangepakt hebt toen het blok er uit lag.
 
Heren, goedenavond! Ik ben wellicht in de race voor een Tuono V4 uit 2012, met 33000km op de teller. Onderhoudsboekjes schijnen er bij te zitten (ik ruil er wellicht mijn Ducati 749 op in, nog allemaal niet zeker). Maar goed, ik ben me er iig op aan het orienteren. De V4 is sinds 2009 in productie, dus eigenlijk zou ik mogen aannemen dat de 2012 versie zonder kinderziektes is :+

Hebben jullie wellicht tips waar ik op kan letten? Ik lees iets over nokkenaskettingen die bij dit model kunnen uitrekken en vervangen dienen te worden, hier zal ik op letten.

En een vraagje wat ik wel belangrijk vind, hoeveel km rij je op een tank? Ben supersports gewend (9 jaar een RSV Mille 2003R gehad, 3 jaar een 1098 en nu een 749s), dus 300km verwacht ik niet maar is een 200km gewoon haalbaar?
 
Heren, goedenavond! Ik ben wellicht in de race voor een Tuono V4 uit 2012, met 33000km op de teller. Onderhoudsboekjes schijnen er bij te zitten (ik ruil er wellicht mijn Ducati 749 op in, nog allemaal niet zeker). Maar goed, ik ben me er iig op aan het orienteren. De V4 is sinds 2009 in productie, dus eigenlijk zou ik mogen aannemen dat de 2012 versie zonder kinderziektes is :+

Hebben jullie wellicht tips waar ik op kan letten? Ik lees iets over nokkenaskettingen die bij dit model kunnen uitrekken en vervangen dienen te worden, hier zal ik op letten.

En een vraagje wat ik wel belangrijk vind, hoeveel km rij je op een tank? Ben supersports gewend (9 jaar een RSV Mille 2003R gehad, 3 jaar een 1098 en nu een 749s), dus 300km verwacht ik niet maar is een 200km gewoon haalbaar?
Qua verbruik zit ik op 1 op 12 a 1 op 12,5. Ook een 2012 model.
Qua nokkenasketting: ik hoor de mijne vaak tikken, maar dit is meestal alleen als ik mijn motor start als ie warm is, daarna verdwijnt dat meestal weer. Vorige eigenaar heeft die blijkbaar wel laten vervangen, weet niet wat dat precies is. De kleppen moeten op tijd gesteld worden, dat is heel belangrijk.
 
Gisteravond mijn nieuwe fiets opgehaald! Mijn 2018 S1000R er op ingeruild.

Momenteel aan het inrijden, dus iets anders dan de proefrit op vol vermogen 😂 na 80km het Check Engine Light aan. Forza Italia!

Maak me er geen zorgen om verder, schijnt een bekend probleem te zijn als ik het Apriliaforum check.

Nu gauw de 1000km aantikken en dan gassen! Afspraak voor die beurt staat op woensdag, dus even doorrijden :-)
Je bent niet de enigste , heb de mijne 15 mei jl opgehaald Tuono 1100 v4 factory 2021 , na 200 km check engine lampje aan , gereset na 400km weer aan , doorgereden tot 1000 beurt waarbij op advies van Aprilia een vliegwiel calibratie is uitgevoerd , dit zou het probleem moeten oplossen , na beurt en calibratie 100km verder en , lampje weer aan nu in constant knipperende uitvoering , tripje naar RN motoren afgelopen zaterdag daar aan de computer en , 5 fouten welke niet te resetten zijn.
 
Zaterdag ben ik naar Mile Pajic geweest om de vering te laten afstellen, voor mijn gevoel was die best wel hard. Zijn eerste vraag was ook of die voor op het circuit afgesteld moest worden, omdat hij zo hard was afgeveerd.

Heb ook aangegeven dat ikde voorvork best ver vind doorsteken, was hij het ook wel mee eens. Na wat voelen, drukken dingetjes verdraaien was die ook zo alweer klaar.

Heb het ritje naar huis meteen gevoeld dat die idd nu een stuk zachter afgeveerd staat. De vriendin was mee achterop dus weet nog niet hoe het in mn eentje rijdt, maar heb goede hoop.
 
Je bent niet de enigste , heb de mijne 15 mei jl opgehaald Tuono 1100 v4 factory 2021 , na 200 km check engine lampje aan , gereset na 400km weer aan , doorgereden tot 1000 beurt waarbij op advies van Aprilia een vliegwiel calibratie is uitgevoerd , dit zou het probleem moeten oplossen , na beurt en calibratie 100km verder en , lampje weer aan nu in constant knipperende uitvoering , tripje naar RN motoren afgelopen zaterdag daar aan de computer en , 5 fouten welke niet te resetten zijn.
Interessant! Bij mij hebben ze bij Goedhart ook een calibratie uitgevoerd (ik meen dat ze krukas zeiden bij mij) en ben daarna 4 dagen naar Luxemburg gegaan. 1600km later is het lampje nog steeds niet aan…

Lijkt een beetje een hit en miss.

Ik stuur je even een PB.

Ik heb ook nog een specifieke vraag voor iedereen hier. Ik heb de Tuono nu 10 dagen in bezit en ruim 2600km op de teller (4 dagen Luxemburg heeft hier erg aan meegeholpen). Conclusie tot dusver: fantastische fiets! Ongeacht de snelheid (lijkt begrenst op 270 - 268 gemeten op Flitsmeister) blijft de bike enorm stabiel. Zowel op het rechte stuk als in de bochten. Stuk stabieler nog dan mijn “oude” S1000R.

Tot op heden heb ik eigenlijk 2 punten waar ik minder tevreden mee ben:
- comfort: ik ben 1.90 en kon met mijn BMW makkelijk uren achter mekaar op de motor zitten. Met de Tuono toch wat meer stops nodig, omdat ik vooral pijntjes in mijn knieën en billen krijg. Dit wist ik van te voren en het gedrag in de bochten wat ik er voor terug krijg maakt dit ruimschoots goed
- het vermogen onderin: ik vind de bike onder de 5000/6000 toeren niet vooruit te branden. Je voelt gewoon dat de motor inhoudt. Dit lijkt specifiek overeen te komen met hebt moment dat de klep in de uitlaat dicht zit. Wordt de bike hierdoor echt zo gelimiteerd? Is dat een cadeautje van Euro5? Ik heb alle instellingen geprobeerd, alles uitgezet en het blijft helaas zo.

Ben erg benieuwd hoe anderen dit ervaren!

Op het motorweekend was ook een maatje mee met het vorige model Tuono (met Race Map en andere uitlaat). Daar heb ik dit probleem niet ervaren toen ik daar op reed. Gas is veel directer en je hebt niet het idee dat de motor in houdt.

Wellicht leuk om te weten: de nieuwe Tuono is laag in de toeren langzamer, maar eenmaal open is ie sneller.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt wel aannemelijk dat het een Euro5 feature is.
Als we dan kritisch zijn op onze nagenoege perfecte Tuono’s: ik ben nog geen vriendjes geworden met bergafwaarts rijden en dan proberen soepeltjes IETS langzamer te gaan...het is gelijk volle bak engine braking of niet. (Rij voornamelijk tot in Sport mode)

Wat zijn jullie ervaringen met bagage op de Tuono? Kriega? Met sportsrack?
Ben een SW Motech zijtassen met afneembare beugels gewend op Daytona 675, dat was wel heel erg chill/makkelijk/stabiel, maar die past zonder aanpassing niet op de Tuono.
 
Klinkt wel aannemelijk dat het een Euro5 feature is.
Als we dan kritisch zijn op onze nagenoege perfecte Tuono’s: ik ben nog geen vriendjes geworden met bergafwaarts rijden en dan proberen soepeltjes IETS langzamer te gaan...het is gelijk volle bak engine braking of niet. (Rij voornamelijk tot in Sport mode)

Wat zijn jullie ervaringen met bagage op de Tuono? Kriega? Met sportsrack?
Ben een SW Motech zijtassen met afneembare beugels gewend op Daytona 675, dat was wel heel erg chill/makkelijk/stabiel, maar die past zonder aanpassing niet op de Tuono.

Klinkt wel aannemelijk dat het een Euro5 feature is.
Als we dan kritisch zijn op onze nagenoege perfecte Tuono’s: ik ben nog geen vriendjes geworden met bergafwaarts rijden en dan proberen soepeltjes IETS langzamer te gaan...het is gelijk volle bak engine braking of niet. (Rij voornamelijk tot in Sport mode)

Wat zijn jullie ervaringen met bagage op de Tuono? Kriega? Met sportsrack?
Ben een SW Motech zijtassen met afneembare beugels gewend op Daytona 675, dat was wel heel erg chill/makkelijk/stabiel, maar die past zonder aanpassing niet op de Tuono.
Probeer eens zonder een berg af maar dan gewoon in een file of 50 zone te rijden dan vind ik de Tuono een bokkerig hok soepelheid is dan ver te zoeken , enigste wat hij wil is snelheid dan is hij in zijn element 🙄
 
Afgelopen woensdag viel m'n Tuono uit tijdens het rijden. Het dashboard deed al wat raar en ineens, stil. Kunnen starten met een boosterpack, maar met 1 minuut viel is al weer uit. Heb al zo'n vermoeden wie de kwaadoener is...

Vrijdag is de motor opgehaald door de dealer, die hebben zaterdag gekeken, stator dood. Mooi kut. Zit wat levertijd op de stator, dus de 22e is de motor pas weer klaar.

Wat ook jammer is, is dat ik woensdagochtend langs Hyperpro ben gegaan en wat dingen heb besproken waarmee ik aan de slag ga, was helemaal enthousiast om ermee aan de slag te gaan, maar mag m'n enthousiasme nog even bewaren voor later.

Als de motor terug is krijgt de vork Putoline Formula GP 5W olie en steek ik de poten 1 ring verder door. Eens kijken of dat de verbetering brengt die ik zoek.
V4 weer opgehaald, nieuwe dynamo, we kunnen weer laagvliegen.
:)
 
Ik ben 2 weken terug ook trotse eigenaar van een 2021 factory geworden. Heel herkenbaar dat de motor het absoluut niet fijn vind om in de stad rond te rijden. Vraag me af of dat met een andere mapping op te lossen is.
Ondanks dat is dit verreweg de fijnste/leukste fiets waar ik op gereden heb en tovert het elke keer als ik naar de garage loop een hele grote glimlach op m'n gezicht!
 
Terug
Bovenaan Onderaan