Tuono Bastards Deel 21

Vorig jaar ben ik bij HK geweest en de voorvork staat goed, de shock is eigenlijk te zacht, stelbereik van de demping ook redelijk op. Misschien ligt daar wel het antwoord...
 
Nou, stond ik dan bij het tankstation. Volle tank, hot start issue. Oftewel niet starten dankzij de geweldige Italiaanse techniek :D Of een brakke accu.
Vorig jaar al extra kabels gelegd voor het startcircuit, maar het mocht niet baten vandaag. Een vriendelijke mevrouw had startkabels. Plus op de plus, min op het stepje en vroem....

Vanmiddag een andere accu gehaald, een maatje groter met 230cca ipv 175cca. De accu is 5mm hoger, dat zou ik erin gefrommeld moeten krijgen, er zijn me een aantal mensen voor gegaan.
De oude accu nog laten testen en die was niet eens zo heel slecht. Eens zien hoe deze accu het doet.
Bekijk bijlage 1640419

Iets heel anders, ik rij een V4 1000 uit 2014 en als ik echt volle bak op het gas ga (volgas tot bovenin toerenbereik, 2e, 3e en 4e) dan begint de motor licht te worden in het stuur en de schudden (lichte tank slapper). Ik had het een keer direct na het overschakelen van 2 naar 3 en een keer bij het doorhalen in de 4e versnelling. Stuurdemper heb ik net nagekeken, die lijkt in orde te zijn, hij dempt in ieder geval.

Iemand suggesties en/of ideeën?
Wat een pech! Ik neem de accu-tests met een korrel zout. In m’n CBR tijd een gedoe met laadspanningen gehad. De accu zelf teste prima, maar was ook het enige wat nog niet vervangen was na een keertje leeg te hebben gereden/stator stuk. Daarna... geen problemen meer.
 

Bijlagen

  • F16D978B-9AA2-4BAB-8A37-D5147CDC129E.jpeg
    F16D978B-9AA2-4BAB-8A37-D5147CDC129E.jpeg
    197,7 KB · Weergaven: 27
Vorig jaar ben ik bij HK geweest en de voorvork staat goed, de shock is eigenlijk te zacht, stelbereik van de demping ook redelijk op. Misschien ligt daar wel het antwoord...
Kans zit er in. Veert hij meer in achter en daardoor minder druk op de voorkant.
 
Ik heb m thuis hoor *O* *O* 😍 Ritje naar huis meeste droog, wel een paar spettertjes, nu is mn mooie witte alpinestars jas ook niet meer wit....maargoed je moet er wat voor over hebben:+

Eerste motor die ik rijd met traction control, was begonnen op standje 9 ofzo en op natte plekken een beetje opgrekken en ploink ploink daar gingen de lampjes. Langzaam afgebouwd naar standje 5 of 6, maar valt me mee hoe die ingrijpt is niet echt een abs gevoel. Meer van hey waarom trekt die niet harder op?? ow lampje flikkert.

Wheelie control settings kom je toch bij door de + 2 seconden in te houden? En als die dan is geactiveerd brengt die dan het voorwiel weer rustig naar de grond of houdt hij een bepaalde hoek aan?

Fantastische machine, nu al zelfs met een vierkante achterband😬

Oh en ik wil achter een 200/55 erop doen, goede keuze? Diablo rosso corsa2 of een supercorsa SP V2. voorband is niet supernieuw meer dus twijfel tussen deze 2. Supercorsa is natuurlijk sneller op. Mooiste zou zijn als hierna voor en achter gelijk "op" zijn.

Hij was mooi toen ik m ophaalde...
Dat carbon spatbord is mooi, maar doe niet zo heel veel:N
IMG_20210603_214520.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar ben ik bij HK geweest en de voorvork staat goed, de shock is eigenlijk te zacht, stelbereik van de demping ook redelijk op. Misschien ligt daar wel het antwoord...
Ohlins shocks erin of een van een RSV4, deze is in lengte te verstelbaar. Wel meteen laten reviseren, de originele Sachs stuurdemper doet niet veel, een instelbare werkt wel beter, maar zoals al is aangeven eerste de vering aanpakken.
 
Ik heb m thuis hoor *O* *O* 😍 Ritje naar huis meeste droog, wel een paar spettertjes, nu is mn mooie witte alpinestars jas ook niet meer wit....maargoed je moet er wat voor over hebben:+

Eerste motor die ik rijd met traction control, was begonnen op standje 9 ofzo en op natte plekken een beetje opgrekken en ploink ploink daar gingen de lampjes. Langzaam afgebouwd naar standje 5 of 6, maar valt me mee hoe die ingrijpt is niet echt een abs gevoel. Meer van hey waarom trekt die niet harder op?? ow lampje flikkert.

Wheelie control settings kom je toch bij door de + 2 seconden in te houden? En als die dan is geactiveerd brengt die dan het voorwiel weer rustig naar de grond of houdt hij een bepaalde hoek aan?

Fantastische machine, nu al zelfs met een vierkante achterband😬

Oh en ik wil achter een 200/55 erop doen, goede keuze? Diablo rosso corsa2 of een supercorsa SP V2. voorband is niet supernieuw meer dus twijfel tussen deze 2. Supercorsa is natuurlijk sneller op. Mooiste zou zijn als hierna voor en achter gelijk "op" zijn.

Hij was mooi toen ik m ophaalde...
Dat carbon spatbord is mooi, maar doe niet zo heel veel:N
Bekijk bijlage 1640634
Gefeliciteerd met je aan winst, ga je geen spijt van krijgen.
WC kun je alleen aanpassen in het aprc menu, maar je kan door de WC heen trekken, maar hij grijpt soms mooi in maar soms land je weer hard op je voorwiel. Heeft met de standen te maken.

200 band is mooi maar niet echt een meerwaarde als je geen trackdays doet. Zelf zal ik kiezen voor de Rosso 3, Metzeler M9RR, of dunlop of welke tegenhanger van deze 2 merken. Grip genoeg en in alle omstandigheden te rijden.
 
Hoi allemaal! Ik ben sinds kort eigenaar van een 2017 Tuono V4 Factory. Wat een apparaat! En dat geluid OMG!
Maandag kan ik ‘m ophalen.

Waar ik nog een beetje mee zit te dubben...of er wel/niet een (GPS) tracker in te zetten. Temeer ook omdat de motor de eerste aantal maanden noodgedwongen in een publieke maar semi-afgesloten garage geparkeerd staat. Heb een schijfremslot met alarm, maar dat is ook maar tweede extra security net. Zat te kijken naar Moninoto, maar ik betwijfel of de Tuono uberhaupt ruimte heeft om zo’n ding ergens te verstoppen? Benieuwd wat jullie ervaringen zijn met specifiek de Tuono en wel/niet Tracker :)
Gefeliciteerd mooie factory.
 
20210604_084641.jpg

Nieuwe accu zit erin, deze is 5mm hoger dan origineel.
Na het weghalen van het foam onderin het bakje pastte hij er zo in, het kan wel eens mee zitten :)
 
Hey!

Even geleden dat ik hier actief was, maar kan wel wat hulp gebruiken nu.

Vorige maand klein schuivertje gemaakt met als gevolg wat schade aan de bak.
Vervangend blok geregeld, maar helaas lekt deze wat olie aan de achterkant. Op de foto aangegeven op het oude blok.

Huidige plan is om dat jb-weld tegenaan te plakken.

Is er iemand die dat toejuicht of juist helemaal niet?

Bedankt alvast :)
 

Bijlagen

  • IMG_20210604_184038_826.jpg
    IMG_20210604_184038_826.jpg
    200,1 KB · Weergaven: 45
Ik heb m thuis hoor *O* *O* 😍 Ritje naar huis meeste droog, wel een paar spettertjes, nu is mn mooie witte alpinestars jas ook niet meer wit....maargoed je moet er wat voor over hebben:+

Eerste motor die ik rijd met traction control, was begonnen op standje 9 ofzo en op natte plekken een beetje opgrekken en ploink ploink daar gingen de lampjes. Langzaam afgebouwd naar standje 5 of 6, maar valt me mee hoe die ingrijpt is niet echt een abs gevoel. Meer van hey waarom trekt die niet harder op?? ow lampje flikkert.

Wheelie control settings kom je toch bij door de + 2 seconden in te houden? En als die dan is geactiveerd brengt die dan het voorwiel weer rustig naar de grond of houdt hij een bepaalde hoek aan?

Fantastische machine, nu al zelfs met een vierkante achterband😬

Oh en ik wil achter een 200/55 erop doen, goede keuze? Diablo rosso corsa2 of een supercorsa SP V2. voorband is niet supernieuw meer dus twijfel tussen deze 2. Supercorsa is natuurlijk sneller op. Mooiste zou zijn als hierna voor en achter gelijk "op" zijn.

Hij was mooi toen ik m ophaalde...
Dat carbon spatbord is mooi, maar doe niet zo heel veel:N
Bekijk bijlage 1640634
Nice! Mooie fiets!! Gefeliciteerd!
 
Net een klein rondje gedaan. Na 4 jaar niet kunnen motorrijden (op enkele vakantie/circuitdagje na), is dit echt weer een verademing :Y
 

Bijlagen

  • 97F4D6AE-D106-4A74-9509-9DFA6D2B1A17.jpeg
    97F4D6AE-D106-4A74-9509-9DFA6D2B1A17.jpeg
    400,8 KB · Weergaven: 41
Ow yes! Beste kleurstelling ooit en mooier dan het eerste V4 model (ja, die heb ik nu :P )
Zwart zadel misschien? Zou deze aan de hoeren geven.

Jammer dat ik geen vriendjes werd met m'n V2.
Verdorie...dat zadel heb ik zelf die lekkere kleur gegeven (met lederverf he).....was...zwart. :)

+SpoonValley racing kit en SuterSlipper.
 
Hier toevallig iemand die van zijn carbon tuono v4 of rsv4 frame covers en achterbrug covers af wil?
 
Heb hier nog liggen een Akrapovic demper en linkpijp voor de Tuono of RSV4 van 2016 t/m2020. VERKOCHT.
 

Bijlagen

  • Akrapovic Tuono-Rsv4.JPG
    Akrapovic Tuono-Rsv4.JPG
    11,9 KB · Weergaven: 15
Laatst bewerkt:
Hier toevallig iemand die van zijn carbon tuono v4 of rsv4 frame covers en achterbrug covers af wil?
Akrapovic uitlaat en meer onderdelen voor Aprillia RSV4
€ 100,00

Achterbrug covers
 
Gisteravond mijn nieuwe fiets opgehaald! Mijn 2018 S1000R er op ingeruild.

Momenteel aan het inrijden, dus iets anders dan de proefrit op vol vermogen 😂 na 80km het Check Engine Light aan. Forza Italia!

Maak me er geen zorgen om verder, schijnt een bekend probleem te zijn als ik het Apriliaforum check.

Nu gauw de 1000km aantikken en dan gassen! Afspraak voor die beurt staat op woensdag, dus even doorrijden :-)
 

Bijlagen

  • 129C4399-0529-448D-8714-8D0850108950.jpeg
    129C4399-0529-448D-8714-8D0850108950.jpeg
    266,1 KB · Weergaven: 44
Gisteravond mijn nieuwe fiets opgehaald! Mijn 2018 S1000R er op ingeruild.

Momenteel aan het inrijden, dus iets anders dan de proefrit op vol vermogen 😂 na 80km het Check Engine Light aan. Forza Italia!

Maak me er geen zorgen om verder, schijnt een bekend probleem te zijn als ik het Apriliaforum check.

Nu gauw de 1000km aantikken en dan gassen! Afspraak voor die beurt staat op woensdag, dus even doorrijden :-)
Supernice!
 
Heb hier nog liggen een Akrapovic demper en linkpijp voor de Tuono of RSV4 van 2016 t/m2020.
Dit is de non-E-keur variant toch?

ik ben aan het overwegen om mn Austin Racing te vervangen door een Akra (maar zoals ik begrepen had is alleen de titanium slip-on E-goedgekeurd)
 
Terug
Bovenaan Onderaan