Tuono Bastards Deel 21

Hoi allemaal! Ik ben sinds kort eigenaar van een 2017 Tuono V4 Factory. Wat een apparaat! En dat geluid OMG!
Maandag kan ik ‘m ophalen.

Waar ik nog een beetje mee zit te dubben...of er wel/niet een (GPS) tracker in te zetten. Temeer ook omdat de motor de eerste aantal maanden noodgedwongen in een publieke maar semi-afgesloten garage geparkeerd staat. Heb een schijfremslot met alarm, maar dat is ook maar tweede extra security net. Zat te kijken naar Moninoto, maar ik betwijfel of de Tuono uberhaupt ruimte heeft om zo’n ding ergens te verstoppen? Benieuwd wat jullie ervaringen zijn met specifiek de Tuono en wel/niet Tracker :)
 

Bijlagen

  • 110616F3-7BC7-4C2C-99C0-B704159D12AA.jpeg
    110616F3-7BC7-4C2C-99C0-B704159D12AA.jpeg
    143,5 KB · Weergaven: 49
  • B04B568F-6286-42E1-AA68-6D84B76BC68B.jpeg
    B04B568F-6286-42E1-AA68-6D84B76BC68B.jpeg
    109,1 KB · Weergaven: 47
Hoi allemaal! Ik ben sinds kort eigenaar van een 2017 Tuono V4 Factory. Wat een apparaat! En dat geluid OMG!
Maandag kan ik ‘m ophalen.

Waar ik nog een beetje mee zit te dubben...of er wel/niet een (GPS) tracker in te zetten. Temeer ook omdat de motor de eerste aantal maanden noodgedwongen in een publieke maar semi-afgesloten garage geparkeerd staat. Heb een schijfremslot met alarm, maar dat is ook maar tweede extra security net. Zat te kijken naar Moninoto, maar ik betwijfel of de Tuono uberhaupt ruimte heeft om zo’n ding ergens te verstoppen? Benieuwd wat jullie ervaringen zijn met specifiek de Tuono en wel/niet Tracker :)
Super vette machine man, heb tegen beter weten in m'n gen2 Factory verkocht!
Ben opzoek naar zoiets!
 

Bijlagen

  • IMG_8425.JPG
    IMG_8425.JPG
    138 KB · Weergaven: 45
Hoi allemaal! Ik ben sinds kort eigenaar van een 2017 Tuono V4 Factory. Wat een apparaat! En dat geluid OMG!
Maandag kan ik ‘m ophalen.

Waar ik nog een beetje mee zit te dubben...of er wel/niet een (GPS) tracker in te zetten. Temeer ook omdat de motor de eerste aantal maanden noodgedwongen in een publieke maar semi-afgesloten garage geparkeerd staat. Heb een schijfremslot met alarm, maar dat is ook maar tweede extra security net. Zat te kijken naar Moninoto, maar ik betwijfel of de Tuono uberhaupt ruimte heeft om zo’n ding ergens te verstoppen? Benieuwd wat jullie ervaringen zijn met specifiek de Tuono en wel/niet Tracker :)
Monimoto , tussen frame en zwarte zijkap past net , en monimoto geeft al een melding bij een beweging van de motorfiets dus wanneer ze voor diefstal je zadel willen demonteren om op zoek te gaan naar een tracker heb jij al een melding.
 
Mooi ding he? :)
Na ook een bak water hebben ze een nieuwe mapping geladen. Probleem opgelost. Kort rondje Noord-Holland gedaan. Was weer genieten!
en hup, nu na 400 km lampje weer aan maar , kabeltje besteld (is binnen) obd lezer had ik nog en storing gereset lampje uit 2 minuten werk , ga niet iedere keer naar zwaagdijk om anderhalf uur te wachten voor een reset volgende keer bij de duizend beurt maar eens vragen om een duurzame oplossing, bij mij is de storing trouwens een misfire op de 4e cilinder.
 
Wat....een....apparaat! Vandaag opgehaald en gelijk 250km over de snelweg naar huis gereden. Bedankt Cruise Control :Y
 

Bijlagen

  • E218227E-1D17-4E5A-B31B-29ACDDE0BF6C.jpeg
    E218227E-1D17-4E5A-B31B-29ACDDE0BF6C.jpeg
    228,1 KB · Weergaven: 55
Hallo allemaal,

Ik ga morgen naar een tuono v4 1000 uit 2011 kijken. Ik heb de openingspost gelezen maar zijn er nog andere dingetjes waarik op moet letten? Motor heeft niet de laagste km stand, maar wel veel opties waar ik wel gek kop ben *O* . Bij mij persoonlijk kijk ik meer naar de staat van de motor dan alleen de km stand. Heb liever een goed onderhouden motor met 30.000 op de klok dan één die 10.000 heeft gelopen en is afgeragd.

Gaat om deze
 
Onderhoud.

Kleppen stellen en vaak ook de kettingen vervangen, meestal is de ketting van de achterste cilinderbank opgerekt buiten de toleranties bij 20.000 km (dan praat ik Roke even na). Vanaf 2014 model zijn er sterkere kettingen gebruikt, die worden ook geplaatst bij pre 2014 modellen.

Onderhoud aan de vering vind ik belangrijk, vaak is de shock nog nooit onderhouden en dat is vaak toch wel nodig.

Lijkt een mooie, complete en goed onderhouden motor :)
 
en hup, nu na 400 km lampje weer aan maar , kabeltje besteld (is binnen) obd lezer had ik nog en storing gereset lampje uit 2 minuten werk , ga niet iedere keer naar zwaagdijk om anderhalf uur te wachten voor een reset volgende keer bij de duizend beurt maar eens vragen om een duurzame oplossing, bij mij is de storing trouwens een misfire op de 4e cilinder.
Da's wel vervelend. Van het weekend nog een stuk gereden en het lampje bleef gelukkig uit. Heb net die MIA module, uit jouw link, binnen. Straks even aansluiten.
 
Ow boy... die klinkt vast heel vet. Filmpje!
Valt wel mee :+ ..... haha nee joh het gelijk is echt zo ontzettend vet! :9~
De impressie van de iPhone komt niet eens in de buurt hoe gaaf het klinkt, maar toch maar geupload. Reed gister voor het eerst de parkeergarage binnen, wat een kabaal gonst er dan.... arme mensen :P
 

Bijlagen

  • IMG_1642.MOV
    27,1 MB
Ach nog eentje om het moois te delen
 

Bijlagen

  • 5870D1B3-9483-4F27-BCDB-09AA4808A81A.jpeg
    5870D1B3-9483-4F27-BCDB-09AA4808A81A.jpeg
    449 KB · Weergaven: 27
Ik vind deze kleurstelling echt heel vet! Mooie fiets, ga je veel plezier aan beleven. Geluid valt net binnen de normen, toch 😋
 
Ik vind deze kleurstelling echt heel vet! Mooie fiets, ga je veel plezier aan beleven. Geluid valt net binnen de normen, toch 😋
Haha, wel binnen mijn normen!
Ik heb vernomen dat de demper geen E-keur heeft (ook niet zo gek), en dat zou mij echt problemen leveren voor de jaarlijkse Alpen-ritje. Vrees dat ik dan toch even de standaard uitlaat eronder moet sleutelen dan. (Bijgeleverd.... maar ik ga liever rijden ipv sleutelen :P)
 
Nou.... Ik ben na vandaag ook lid van het Tuono-clubje 😬
Heb gisteren proefritje gemaakt en de motor bekeken. Was meteen verliefd, meteen power onderin en nog lekker kunnen doortrekken ook. Er zit ook een hoger ruitje op, weet niet hoe het origineel is met de wind, maar nu was het vergelijkbaar met mijn R1.
Vanavond ga ik hem ophalen*O*
 
M'n tuono was toe aan nieuwe ketting en tandwielen. Van 16/42 naar 15/44 gegaan nu nog even wachten op de Regina hpe onderhoudsvrije ketting! Als de beloftes maar enigszins waar zijn ben ik al tevreden! Niet meer sprayen en ketting vet weg boenen 👌
 
Nou.... Ik ben na vandaag ook lid van het Tuono-clubje 😬
Heb gisteren proefritje gemaakt en de motor bekeken. Was meteen verliefd, meteen power onderin en nog lekker kunnen doortrekken ook. Er zit ook een hoger ruitje op, weet niet hoe het origineel is met de wind, maar nu was het vergelijkbaar met mijn R1.
Vanavond ga ik hem ophalen*O*
En opgehaald? *O*
 
Nou, stond ik dan bij het tankstation. Volle tank, hot start issue. Oftewel niet starten dankzij de geweldige Italiaanse techniek :D Of een brakke accu.
Vorig jaar al extra kabels gelegd voor het startcircuit, maar het mocht niet baten vandaag. Een vriendelijke mevrouw had startkabels. Plus op de plus, min op het stepje en vroem....

Vanmiddag een andere accu gehaald, een maatje groter met 230cca ipv 175cca. De accu is 5mm hoger, dat zou ik erin gefrommeld moeten krijgen, er zijn me een aantal mensen voor gegaan.
De oude accu nog laten testen en die was niet eens zo heel slecht. Eens zien hoe deze accu het doet.
20210603_152401.jpg


Iets heel anders, ik rij een V4 1000 uit 2014 en als ik echt volle bak op het gas ga (volgas tot bovenin toerenbereik, 2e, 3e en 4e) dan begint de motor licht te worden in het stuur en de schudden (lichte tank slapper). Ik had het een keer direct na het overschakelen van 2 naar 3 en een keer bij het doorhalen in de 4e versnelling. Stuurdemper heb ik net nagekeken, die lijkt in orde te zijn, hij dempt in ieder geval.

Iemand suggesties en/of ideeën?
 
Veringafstelling kan ook zeker invloed hebben op het gedrag. Tuono kan zeker een stuurdemper gebruiken maar vaak is het in de praktijk een vorm van symptoombestrijding. Ik zou eens kijken of de vering juist staat afgesteld. Bij mijn oer had ik er na vervangenrvering en aanpassing doorsteek ook last van. Na correct afstelling uiteraard weer compleet verdwenen.

Mijn 954 heeft er ook wat last van dus soms heeft het ook met de hoek en bouw van de motor te maken. Durf niet te zeggen of het bij de V4 uit dat bouwjaar normaal is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan