Tuono Bastards Deel 21

Hartelijk dank allen! Combi had ik ook al bekeken, ook erg duur (200-300 euro). Komt met name door mijn woonplaats gok ik (Utrecht). Nu weer in contact met Veldhuis Advies. Daar moet het via Unigarant goed komen (wel met voertuigvolgsysteem) voor ver onder de 100 euro pm.
 
Ik zit nu bij Combimotors. Die verzekeren bij Quakel Assuradeuren. Geen verplichting van alarm oid, alleen een stallingsverplichting met ART4 sloten. Ik heb de KNMV ook gesproken. Dat is inmiddels een ongeregelde bende amateurs. Weten niets van hun eigen regeltjes. Via Combimotors prima geregeld.
Yep........ maar is dit ook met 36 maanden tegen nieuw waarde verzekerd ?
Da's wel handig als je total-los rijdt, of bij diefstal.
Zo niet..... dan bepaald de verzekeraar de dagwaarde........ en dat valt altijd tegen
 
Ik zit nu bij Combimotors. Die verzekeren bij Quakel Assuradeuren. Geen verplichting van alarm oid, alleen een stallingsverplichting met ART4 sloten. Ik heb de KNMV ook gesproken. Dat is inmiddels een ongeregelde bende amateurs. Weten niets van hun eigen regeltjes. Via Combimotors prima geregeld.
Exact is onderdeel van aliance en een zooitje, ja ik zit er ook al zeker 30 jaar maar niet lang meer, de tuono wordt een Caponord en ga dan ook naar Quakel Assuradeuren, prima toko.
 
Die van mij ook na niet al te veel kilometers. Nieuwe mapping laden duurt niet echt lang. Ik ga ook eens navragen hoeveel het kost om dat multimediaplatform te installeren. Volgens mij was het bij de vorige generatie Factory standaard.
a,s zaterdag moet ik langs , het is een software update ,, het multimedia platform daar heb je de piaggio multimedia platform PMP2 unit voor nodig deze zat ook niet standaard op de 2019 factory ,ik heb hem destijds bij easyparts gekocht (was toen de enigste met voorraad) kost €132,60 incl btw , de stekker om hem aan te sluiten zit links achter de zwarte zijkap naast het zadel , heb hem nu ook overgezet op de 2021 en werkt prima.

en de app kun je gratis downloaden.
 
Laatst bewerkt:
Ik zit nu bij Combimotors. Die verzekeren bij Quakel Assuradeuren. Geen verplichting van alarm oid, alleen een stallingsverplichting met ART4 sloten. Ik heb de KNMV ook gesproken. Dat is inmiddels een ongeregelde bende amateurs. Weten niets van hun eigen regeltjes. Via Combimotors prima geregeld.
Daar had ik het ook ingevuld en viel vervolgens van mijn stoel van de maandpremie... 8)7
 
a,s zaterdag moet ik langs , het is een software update ,, het multimedia platform daar heb je de piaggio multimedia platform PMP2 unit voor nodig deze zat ook niet standaard op de 2019 factory ,ik heb hem destijds bij easyparts gekocht (was toen de enigste met voorraad) kost €132,60 incl btw , de stekker om hem aan te sluiten zit links achter de zwarte zijkap naast het zadel , heb hem nu ook overgezet op de 2021 en werkt prima.

en de app kun je gratis downloaden.
Dank je.
Ik ga even kijken.
 
Ha
Heb je elk jaar schade gemeld ofzo? Ik zit all-risk op nog geen € 70,00. Ga toch nog de nieuwwaarde aanpassen denk ik. Was maar iets van € 15,00 meer.
Haha nee hoor, 18 schade vrije jaren... en dan alleen nog maar omdat ik een paar gestopt ben met rijden.

Maar ik kwam aan ruim 100 euro met nieuwwaarde regeling, opzittende verzekering, accessoires etc. Ik heb nu gekozen voor de nieuwe S1000R (met alarm) i.p.v. de Tuono en betaal voor hetzelfde pakket 54 euro en centen.... (ASR)
 
Gisteren eerste en laatste testrit gedaan op de Tuono die ik deze winter overnam en prepareerde voor circuit gebruik. Aangezien de platen al lang ingediend zijn, geen verzekering meer op de motor zit, en hij sowieso niet meer straatlegaal lijkt, waren de mogelijkheden tot testen wat gelimiteerd.

Technisch heeft hij een groot onderhoud gehad met een flush van alle vloeistoffen, klepspeling gecontroleerd (met 59k kilometers op de klok nog allemaal binnen spec), nieuwe oberon slave cylinder, (HK suspension) gereviseerde Öhlins achtershock op de kop kunnen tikken, dogbone systeem gereinigd, nagekeken, gesmeerd en met teflon washers beschermd. Lichte OZ wielen voor de droogbanden en regenbanden op de originele velgen. De OZ wielen zijn gereviseerd met nieuwe lagers en stofkappen, de trillingsrubbers van het achterwiel zijn allemaal vernieuwd. Tandwieldrager is ook voorzien van nieuwe lagers. Startcircuit zelf geüpgrade met dikkere kabels (ik vind die "kitjes" overpriced) en 150A startrelais.

Exterieur is het allemaal wat "schoon van ver, maar verre van schoon", maar daar was voorlopig ook geen budget voor. Voorkuip is vervangen door een poly neusje met geknutselde koplampcover als dichtmaker, achterkuip is een recup modelletje van een RSV met een zelfgemaakt alu afdekplaatje op de passagiersplek. Tank en bellypan zijn nog origineel. Alles is wat toegespoten met plastidip, ik schat dat dat "spuitwerk" rap steken gaat laten vallen, maar zoals gezegd, daar was geen focus op.

Focus in de eerste dagen zal echt wel liggen op het leren kennen van de motor, afstelling, en herkennen wat waar beter kan. De ervaring op circuit (2 dagen) in combinatie met de motor is heel beperkt, maar de goesting om er een mooi geheel van te maken is er wel.
 

Bijlagen

  • IMG_20210519_195546.jpg
    IMG_20210519_195546.jpg
    627,7 KB · Weergaven: 64
  • IMG_20210519_195617.jpg
    IMG_20210519_195617.jpg
    479,8 KB · Weergaven: 65
  • IMG_20210519_195600.jpg
    IMG_20210519_195600.jpg
    378,7 KB · Weergaven: 66
Gisteren eerste en laatste testrit gedaan op de Tuono die ik deze winter overnam en prepareerde voor circuit gebruik. Aangezien de platen al lang ingediend zijn, geen verzekering meer op de motor zit, en hij sowieso niet meer straatlegaal lijkt, waren de mogelijkheden tot testen wat gelimiteerd.

Technisch heeft hij een groot onderhoud gehad met een flush van alle vloeistoffen, klepspeling gecontroleerd (met 59k kilometers op de klok nog allemaal binnen spec), nieuwe oberon slave cylinder, (HK suspension) gereviseerde Öhlins achtershock op de kop kunnen tikken, dogbone systeem gereinigd, nagekeken, gesmeerd en met teflon washers beschermd. Lichte OZ wielen voor de droogbanden en regenbanden op de originele velgen. De OZ wielen zijn gereviseerd met nieuwe lagers en stofkappen, de trillingsrubbers van het achterwiel zijn allemaal vernieuwd. Tandwieldrager is ook voorzien van nieuwe lagers. Startcircuit zelf geüpgrade met dikkere kabels (ik vind die "kitjes" overpriced) en 150A startrelais.

Exterieur is het allemaal wat "schoon van ver, maar verre van schoon", maar daar was voorlopig ook geen budget voor. Voorkuip is vervangen door een poly neusje met geknutselde koplampcover als dichtmaker, achterkuip is een recup modelletje van een RSV met een zelfgemaakt alu afdekplaatje op de passagiersplek. Tank en bellypan zijn nog origineel. Alles is wat toegespoten met plastidip, ik schat dat dat "spuitwerk" rap steken gaat laten vallen, maar zoals gezegd, daar was geen focus op.

Focus in de eerste dagen zal echt wel liggen op het leren kennen van de motor, afstelling, en herkennen wat waar beter kan. De ervaring op circuit (2 dagen) in combinatie met de motor is heel beperkt, maar de goesting om er een mooi geheel van te maken is er wel.


Als je nog kuipdelen voor op circuit zoek om hem helemaal klaar te maken weet ik nog wel wat adresjes.

Zo staat de mijne er nu bij.
 

Bijlagen

  • EC16FC28-BC1B-44CB-9FDB-4D763C99BF1D.jpeg
    EC16FC28-BC1B-44CB-9FDB-4D763C99BF1D.jpeg
    477,2 KB · Weergaven: 43
Als je nog kuipdelen voor op circuit zoek om hem helemaal klaar te maken weet ik nog wel wat adresjes.

Zo staat de mijne er nu bij.
Graag! Stuur gerust door (ik weet niet of het je lukt om mij een pm te sturen? Krijg soms melding van mensen dat ik om de 1 of andere reden niet bereikbaar ben op die manier via 't forum).
 
Graag! Stuur gerust door (ik weet niet of het je lukt om mij een pm te sturen? Krijg soms melding van mensen dat ik om de 1 of andere reden niet bereikbaar ben op die manier via 't forum).

Ik zie idd niet de mogelijkheid om je een bericht te sturen.
 
Tjokke84 en Gunther90, wat voor een tandwielverhouding hebben jullie op erop zitten?
Ik heb een nieuwe set 16/42 liggen maar hoor ook goede verhalen over 15/42 en 16/43. Wellicht makkelijk om nu nog een tandwiel bij te bestellen voordat ik de boel loshaal.
 
Achteraan zit er een 44 op bij me. Vooraan heb ik het nog niet open gehad. Het trekt wel als een trein kan ik je zeggen :-)..
 
Tjokke84 en Gunther90, wat voor een tandwielverhouding hebben jullie op erop zitten?
Ik heb een nieuwe set 16/42 liggen maar hoor ook goede verhalen over 15/42 en 16/43. Wellicht makkelijk om nu nog een tandwiel bij te bestellen voordat ik de boel loshaal.


Ik heb er momenteel een 15/44 erop liggen. Net genoeg koppel om de huidige r6jes achter me te houden
 
Bedankt beiden! 15/44 is ook goed voor de slijtage aan de voorband kan ik me zo voorstellen! Kom je daarmee niet in de begrenzer op het circuit?

Ik denk dat ik het met 15/42 ga proberen.
 
Bedankt beiden! 15/44 is ook goed voor de slijtage aan de voorband kan ik me zo voorstellen! Kom je daarmee niet in de begrenzer op het circuit?

Ik denk dat ik het met 15/42 ga proberen.

Slijtage is relatief, top zit dan op 238, dat haal ik net niet op Assen
 
Terug
Bovenaan Onderaan