Tuono Bastards Deel 21

Mooie prestatie, helaas is er in het ducati team dit jaar een coureur verongelukt.
Note: het is zijn persoonlijk record dat met 14sec verbeterd is. Het vorige record heeft ie met bijna 5sec aan flarden gereden.

Ok.. slecht gelezen dus...
Vond op YouTube ook nog het filmpje van de ‘rit’ zelf.. niet normaal wat een snelheid...

Had het ook gehoord v die Ducati rijder ‘Dunne’... zou een highsider hebben gemaakt vlak voor de finish ☹️
 
Ik wil niet lullig doen, maar bij aprilia performance kost ie £265,-

Ja maar dan is hij nog niet hier. Omgerekend ben je dan incl verzenden 305 pond kwijt dat is om en nabij €350.

Ze rekenen veel voor verzendkosten helaas. Je staat vrij om hem alsnog zelf daar te kopen natuurlijk maar deze set is ook nieuw en scheelt je dan toch behoorlijk. MF prijs is €250
 
Het is een hele mooie set voor een nette prijs, vooral in vergelijk met bv Gilles e.d.,
Voor mij wordt het em voorlopig niet, eerst de ecu laten flashen en dan zijn de centjes wel op.
 
Vandaag thuis van vakantie, ligt er een brief van Piaggio.

Een soort van cadeau voor mijn aanschaf van de nieuwe Tuono vorige maand. Of ik deel wil nemen aan de Aprilia Track day (TT Assen) in sept.
Dat klinkt wel erg cool, 5 sessies rijden en alles verzorgt. Morgen maar is mailen moet voor maandag reageren. Wel even pijlen of dat met eigen motor is of dat dat het soort demo event is waarbij zij de motoren regelen.
 
Het is een hele mooie set voor een nette prijs, vooral in vergelijk met bv Gilles e.d.,
Voor mij wordt het em voorlopig niet, eerst de ecu laten flashen en dan zijn de centjes wel op.
Weet niet hoe erg het 'achterrem probleem' is bij een tuono maar toen ik deze set 5 jaar geleden plaatste had ik sinds de aanschaf van mijn mille in 2002 eindelijk een fatsoenlijke rem 😜

3977611C-D11E-49BB-AF87-36BBA1E11521.jpeg
 
Iemand ervaring met deze site of relais? Schijnt te passen maar is ook wel heel erg goedkoop.


Update over bovenstaand startrelais. Twijfelde dus heb oorspronkelijk een 150a OEM unit gekocht op ebay, bleek het een 50a exemplaar in in een 150a verpakking :X. Dus toch bovenstaande besteld, duurde een stevige week voordat ie binnen was (afkomst China), maar moet zeggen hij past perfect en de T start zo veel beter. Zelfs na een twee weken stil staan slingert 'ie direct aan. Kan over de levensduur niks vermelden maar als je met de bezorgtijd kan leven is t zeker een gok waard.
 
Ik ben destijds naar de lokale Motoport gegaan. Die hadden een reguliere Aprilia vervangingsrelais op voorraad liggen. Nooit weer problemen mee gehad.
 
Liefhebbers! Ik ben op zoek naar een gear indicator voor een Gen2 Tuono. Heeft er iemand nog eentje liggen? Of, hebben jullie ervaringen met bepaalde merken/types?

Bedankt!
 
Healtech GiPro X type G2 staat op mijn lijstje voor mijn Tuono.
Oude type GiPro zat op mn GSXR K2 en ik was er tevreden over, mis hem nu best wel sinds ik de Tuono heb.
 
Update over bovenstaand startrelais. Twijfelde dus heb oorspronkelijk een 150a OEM unit gekocht op ebay, bleek het een 50a exemplaar in in een 150a verpakking :X. Dus toch bovenstaande besteld, duurde een stevige week voordat ie binnen was (afkomst China), maar moet zeggen hij past perfect en de T start zo veel beter. Zelfs na een twee weken stil staan slingert 'ie direct aan. Kan over de levensduur niks vermelden maar als je met de bezorgtijd kan leven is t zeker een gok waard.
Tijdje terug heb ik hem hier besteld:

Nog niet geïnstalleerd trouwens.
 
Zijn hier rijders die een Tomtom of Garmin gebruiken? Vast wel... Kan iemand mij uitleggen hoe de Tomtom aan de accu te koppelen, op een dusdanige manier dat het enkel functioneert als het contact aan staat. Of valt het 'lekken' van zo'n systeem wel mee en kun je 'em ook direct aan de accu koppelen?
 
Zijn hier rijders die een Tomtom of Garmin gebruiken? Vast wel... Kan iemand mij uitleggen hoe de Tomtom aan de accu te koppelen, op een dusdanige manier dat het enkel functioneert als het contact aan staat. Of valt het 'lekken' van zo'n systeem wel mee en kun je 'em ook direct aan de accu koppelen?
Ik heb mijn Garmin rechtstreeks aan de accu (uiteraard met zwevende zekering).
Eigenlijk nooit problemen, aan de andere kant hang ik de motor altijd een dag voordat ik ga rijden even aan de lader. Maar ook na twee weken zonder lader zit er meestal genoeg in voor een koude start. Er is wel een heel kleine lekspanning. Maar zo weinig dat het over korte termijn geen problemen geeft.

Ik had om mijn vorige motor (yamaha thundercat) op dezelfde manier aangesloten. Ook nooit problemen mee gehad, en die motor stond nooit aan de lader...
 
Zijn hier rijders die een Tomtom of Garmin gebruiken? Vast wel... Kan iemand mij uitleggen hoe de Tomtom aan de accu te koppelen, op een dusdanige manier dat het enkel functioneert als het contact aan staat. Of valt het 'lekken' van zo'n systeem wel mee en kun je 'em ook direct aan de accu koppelen?
Geen idee mbt direct op de accu. Ik heb 'm via het achterlicht. Contact uit = tomtom uit.
 
En, hoe heb je dat gefixt? 😉 Ik ben niet zo'n held met elektro...
Dat is op zich niet zo moeilijk, voeding van achterlicht/stadslicht aftakken , meer niet. Dat kan op verschillende manieren: via zo'n clipje ::N , of solderen en krimpkousje. Dat laatste zou ik zelf doen. Nadeel daarvan vind ik dat je in de originele bekabeling gaat rommelen, en dat vind ik nog minder, dan rechtstreeks op de accu.
Aangezien de koplampen al geschakeld zijn via contact gaat de garmin/tomtom pas aan.

Weet niet waar je vandaan komt, maar eventueel zou ik je erbij kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Oke. tnx! Doe ik voor nu ook de TomTom direct op de accu. Had vroeger m'n Garmin ook direct op de accu zitten, maar lees steeds dat mensen een oplossing vinden middels - indirect - het contact. Dat komt later wel :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan