Tuono Bastards Deel 21

Haha ja die hou ik nog even in gedachten.

Waar ik nu wel naar opzoek ben is de collector van de uitlaat. Mocht iemand iets weten of hebben dan hoor ik het graag.

Wat is daar mis mee, als ik vragen mag.
Ik heb wel gelezen over (extra?) balanspijpjes in de collector van de 1e generatie, maar nog nooit iets gelezen over
hetzelfde bij de 2e generatie.
 
Wat is daar mis mee, als ik vragen mag.
Ik heb wel gelezen over (extra?) balanspijpjes in de collector van de 1e generatie, maar nog nooit iets gelezen over
hetzelfde bij de 2e generatie.
IMG_6864.webp


Dit is er mis mee 😆
 
Ik heb hier nog een schaalmodel van een tuono ,iemand interesse ?
 

Bijlagen

  • 20250103_182418.webp
    20250103_182418.webp
    267,2 KB · Weergaven: 0
Hoi allen,

Bij deze sluit ik even aan in dit topic.
Vorig jaar september een fijne Tuono V4 APRC gekocht.

Ik ben begonnen met een Ducati 748, daarna overgestapt naar een Ducati 998.
En toen werd het tijd voor een andere Italiaanse😁

Ding rijdt fantastisch, en een stuk makkelijker vergeleken met de 998. Vermogen en quickshifter is toch wel heel bruut.

Nu heb ik alleen even het volgende.
Als ik de motor koud start is loopt ie mooi stil, maar bij warme start komt er soms luide tik tevoorschijn. Even uitzetten en herstarten en het is vaak weg.
Nu is dit zeer waarschijnlijk de kettingspannen, hoe is jullie ervaring hiermee.
Kan je hiermee doorrijden, of beter direct de boel vervangen??

Groeten Ron!
 

Bijlagen

  • IMG_0103.webp
    IMG_0103.webp
    16,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_0022.webp
    IMG_0022.webp
    551,5 KB · Weergaven: 0
  • 3F3B54C9-D5ED-42F3-923D-928911D994E6.webp
    3F3B54C9-D5ED-42F3-923D-928911D994E6.webp
    1,4 MB · Weergaven: 0
Nu is dit zeer waarschijnlijk de kettingspannen, hoe is jullie ervaring hiermee.
Kan je hiermee doorrijden, of beter direct de boel vervangen?
Ik weet niet of de ketting over de tanden kan springen wanneer de spanner helemaal niet meer op druk komt bij deze blokken, maar waarom niet vervangen? Kost een paar tientjes. Ik zou iig het risico niet lopen.
 
Ik weet niet of de ketting over de tanden kan springen wanneer de spanner helemaal niet meer op druk komt bij deze blokken, maar waarom niet vervangen? Kost een paar tientjes. Ik zou iig het risico niet lopen.
Paar tientjes ?
 
Hoi allen,

Bij deze sluit ik even aan in dit topic.
Vorig jaar september een fijne Tuono V4 APRC gekocht.

Ik ben begonnen met een Ducati 748, daarna overgestapt naar een Ducati 998.
En toen werd het tijd voor een andere Italiaanse😁

Ding rijdt fantastisch, en een stuk makkelijker vergeleken met de 998. Vermogen en quickshifter is toch wel heel bruut.

Nu heb ik alleen even het volgende.
Als ik de motor koud start is loopt ie mooi stil, maar bij warme start komt er soms luide tik tevoorschijn. Even uitzetten en herstarten en het is vaak weg.
Nu is dit zeer waarschijnlijk de kettingspannen, hoe is jullie ervaring hiermee.
Kan je hiermee doorrijden, of beter direct de boel vervangen??

Groeten Ron!
Het is volgens mij bijna een uitzondering als je het niet hebt. Vele rijden er meer door tot het moment dat het na een start niet meer binnen een paar seconden weg is. Vanaf ik dacht 2015 is er een verbeterde versie gemonteerd. Als je hem laat vervangen zorg dan dat je de nieuwe set monteert. Dat is helaas geen tientjes werk maar wel een serieuze post.

Wellicht dat iemand bovenstaande kan aanvullen of bevestigen want het is een tijd geleden dat ik hier op gezocht had. Mijne heeft er nauwelijks last van namelijk.
 
Het is volgens mij bijna een uitzondering als je het niet hebt. Vele rijden er meer door tot het moment dat het na een start niet meer binnen een paar seconden weg is. Vanaf ik dacht 2015 is er een verbeterde versie gemonteerd. Als je hem laat vervangen zorg dan dat je de nieuwe set monteert. Dat is helaas geen tientjes werk maar wel een serieuze post.

Wellicht dat iemand bovenstaande kan aanvullen of bevestigen want het is een tijd geleden dat ik hier op gezocht had. Mijne heeft er nauwelijks last van namelijk.
2014 model heeft de dikkere kettingen gekregen. De ketting van de achterste cilinderbank rekt op en gaat tikken, heb het gevoelt met een proefrit van een 2012 model en uiteindelijk een 2014 model gekocht.

De kettingen moeten dan vervangen worden.
Je kunt bellen met de Zwart motoren voor meer informatie.
Misschien is het bij jou iets anders.
 
Gen 1 rijders! Vraagje... het beest eergisteren proberen te starten maar liet me in de steek. Komt wel van de lader af. Defecte accu? 10.5V geeft het dashboard aan.
 

Bijlagen

  • 20250104_155050.webp
    20250104_155050.webp
    520,3 KB · Weergaven: 0
  • 20250104_154619.mp4
    8,3 MB
2014 model heeft de dikkere kettingen gekregen. De ketting van de achterste cilinderbank rekt op en gaat tikken, heb het gevoelt met een proefrit van een 2012 model en uiteindelijk een 2014 model gekocht.

De kettingen moeten dan vervangen worden.
Je kunt bellen met de Zwart motoren voor meer informatie.
Misschien is het bij jou iets anders.
Dat was het inderdaad. Ik heb er overigens nog geen last van 👍
 
Gen 1 rijders! Vraagje... het beest eergisteren proberen te starten maar liet me in de steek. Komt wel van de lader af. Defecte accu? 10.5V geeft het dashboard aan.
Wat zegt de multimeter? Zowel belast als onbelast? En wat gebeurt er überhaupt als je op de startknop drukt?
 
Gen 1 rijders! Vraagje... het beest eergisteren proberen te starten maar liet me in de steek. Komt wel van de lader af. Defecte accu? 10.5V geeft het dashboard aan.
Dat is wel een laag voltage, maar beter is rechtstreeks op de accu meten met een multimeter.
Er gaat richting dashbord nog we wat spanning verloren is mijn ervaring (2e gen)
Wat doet de spanning als je op de startknop drukt?
Heb je hem recent nog aan de lader gehad, ik meet maandelijks mijn accuspanning en als dat richting 12,5V gaat, gaat ie weer aan de lader.
(Spanning meten met de multimeter uiteraard)
 
Nog niet gemeten met een multimeter. Zoals gezegd, kwam opgeladen van de lader af. Ik trok de lader 5 min voordat ik hem starte eraf. 10.5v lijkt me toch te laag voor de dikke twin?
Zal morgen eens meten met de multimeter...
 
Wat zegt de multimeter? Zowel belast als onbelast? En wat gebeurt er überhaupt als je op de startknop drukt?
Dat geluid gebeurt er al ik op de startknop druk.. tevens gaat mijn snelheidsmeter gek doen.
 

Bijlagen

  • 20250104_154629.mp4
    21,6 MB
Terug
Bovenaan Onderaan