Triumph Tiger 800

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey ir1!

Was je maar een paar cm langer hè! Haha.
Maar die triple die je nu besteld hebt is minstens net zo gaaf!
 
Mannen, ik begrijp de hele discussie niet zo goed, oke, de prijs van de 1050 is pittig, maar het is wel een wereldfiets!
 
Mannen, ik begrijp de hele discussie niet zo goed, oke, de prijs van de 1050 is pittig, maar het is wel een wereldfiets!

Allereerst. Welkom op dit forum. :)

Met verbazing de discussie gevolgd waarin de wens wordt uitgesproken dat er een lichtere uitvoering van de Triumph Tiger zou moeten komen, een 650.
In godsnaam waarom, wat is er mis met (mijn) 1050 cc???
Echt een onovertroffen fiets lijkt mij.
Quote uit voorstel topic, maar hoort hier wel thuis.

Er is niks mis met de 1050 (ik heb hem zelf), alleen zoals veel ervaren rijders wel weten is minder vaak meer.

De 1050 heeft zo'n bult vermogen, dat het wel heel makkelijk te rijden is. Zet hem in de bergen in zijn derde versnelling en klaar ben je als je wilt.

Op een 675 zou je veel meer moeten werken om net zo snel vooruit te komen en dat is leuk :] . Daarbij is lichter (in kilo's) altijd fijner sturen.
 
Nog nieuws over de eventuele komst van de Tiger 675?? :) :]
 
Nog nieuws over de eventuele komst van de Tiger 675?? :) :]

Ik kan niets vinden.
Ik denk, dat als er al plannen waren, deze nu koud staan te worden in de koelkast.
Is momenteel niet zo'n beste tijd om met een nieuw model op de markt te komen. '(

Trouwens, als ik op "Tiger 675" google, dan vind ik dit topic als eerste. *D
 
Was vandaag ff bij de Triumph-dealer geweest. Eigenlijk om te kijken voor een Tiger 1050. Heb meteen eens gevraagd voor een Tiger 675. Volgens die kerel zit er wel iets in de pijplijn, maar zeker niet voor 2009.

Hij zei ook dat er tot 2012 iets van vier nieuwe modellen zouden bijkomen. En daar zou de Tiger 675 zeker bij zitten.

Dus nog ff geduld vrees ik!!
 
Laatst bewerkt:
Volgens de Triumph meneer op de motorbeurs Utrecht, zou die in de 2e helft van 2010 al komen. :)
 
Het wordt geen Tiger 675.
Het laatste wat ik van de dealer hoorde is dat het een 800cc tiger gaat worden.
 
Er is het nodige op komst............. binnen 25 dagen, 50 dagen, etc.

Check onderstaande website, beste wel een grappig filmpje. Of het nu eerst de Tiger 800 wordt of een ander model?

http://www.triumphadventure.com/

Nog wat meer info, wordt dus een 800cc. Ben benieuwd wat dat moet gaan kosten (de nieuwe Yamaha Fazer 800 start nu ook pas bij 10500 euro):

http://www.motorfreaks.nl/motor-nieuws/triumph-gaat-adventure-allroad-lanceren-video.html

http://www.motorfreaks.nl/motor-nieuws/scoop-eerste-fotos-triumph-adventure.html
 
Laatst bewerkt:
Plaatje uit More Crap than News van de wegversie

full


Helaas met 19"voorwiel, limiteert de bandenkeus....vreemd daar ze ook met een meer off road gerichte versie komen met 21" voorwiel. Had de wegversie liever met een 17" voorwiel gezien


overigens als de Tiger 1050 en andere verhuiswagens wel in het allroad/SM topic zitten dan hoort de KleineTiger daar zeker thuis ;)
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen is er al meer bekend en zullen deze 2 motoren in november 2010 op de EICMA (Milaan) staan.

Informatie over de 2011 Triumph Tiger 800

Gaat redelijk worden wat ik zoek, meer dan 600cc / minder dan 1200cc, gewicht rond de 200 kg, 19inch voorwiel, 110 pk en de looks van een Triumph. Als ie onder de 10k euro komt ga ik toch eens een proefrit maken.
 
Dit wordt ook een optie voor mij.
Moet ook wel na al die jaren zeuren bij de importeur ;)

Apart trouwens hoe die uitlaatbochten zo snel bij elkaar komen.
full
 
Kan zijn dat het complete sportuitlaat is, op de zwarte zit een Arrow. De uitlaatpijp is onderaan dik genoeg.

Zal de MOD vragen om dit topic te verplaatsen naar Off/allroad en ter hernoemen naar Tiger 800.
 
Wowwwhh, das wel heel snel verplaatst *D

Was dit dan niet zo'n raar verzoek?

Thanks.
 
Laatst bewerkt:
Ondertussen is er al meer bekend en zullen deze 2 motoren in november 2010 op de EICMA (Milaan) staan.

Informatie over de 2011 Triumph Tiger 800

Gaat redelijk worden wat ik zoek, meer dan 600cc / minder dan 1200cc, gewicht rond de 200 kg, 19inch voorwiel, 110 pk en de looks van een Triumph. Als ie onder de 10k euro komt ga ik toch eens een proefrit maken.


ben benieuwd wat je ervan vind , lijkt me wel een echte reisfiets , plaats voor grote koffers :)
 
Liever een laag verbruik en duurzaam tonnenrond blok dan 110 pk's waarvan je er maar 75-85 van gaat gebruiken. (Ik spreek dan even voor mezelf).
 
De off-road XC versie met 21 inch voorwiel;
full
 
Laatst bewerkt:
Dit is een hééérlijk blok; de Daytona 675 heeft vele sporttesten gewonnen, en de Street Triple vele (lichte) naked bike testen.

Dus deze 800 met wat meer cc's en koppel word gewoon weer een zekere winnaar !
 
Had liever een 17inch voorwiel gezien ...

Nou dan kijk je naar je eigen brommerd, die heeft toch een 17" voorwiel ;)


Ik had ook liever een 17" voorwiel gezien op de wegversie. Voordeel van de 19" is dat op onverharde wegen hij minder gaat zoeken.

De wegversie (met ABS) gaat ongeveer 10.000 Euro kosten, da's een heel scherpe prijs, zeker in vergelijking met bijvoorbeeld de Versys.
De allroad, met ABS, moet ongeveer 12.000 gaan kosten, die meerwaarde zie ik er niet aan af. Ik heb ook geen behoefte meer aan een allroad, na de KTM 950 Adv is toch alles een stap terug :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan