Triumph Street Triple topic deel 24

Hij is weer uit de winterslaap. Blijft toch elke keer weer een fantastisch fiets om mee te rijden.
 

Bijlagen

  • 20240302_114325.jpg
    20240302_114325.jpg
    832,4 KB · Weergaven: 0
Ha Asfkaltkouwer (hopelijk wordt je geen asfalthapper :+),

Ik ben zelf van de Supercorsa's overgestapt op de S22 (de 23 was er nog niet) en die bevallen uitstekend. Ik hoor eigenlijk alleen maar lovende berichten. Voor mij zijn ze perfect omdat ze al op veel lagere temperatuur in hun werkbereik zitten. Ook bij regen doen ze het prima. Waar ik de Supercorsa's regelmatig onder koude en natte omstandigheden voelde slippen is het mij nog maar 1x gelukt om de tc aan te krijgen met de Bridgstone's.

Handvatverwarming heb ik zelf gemonteerd op een 2020 rs. Kan me niet voorstellen dat dit veel anders is op de 2017.
Was niet heel moeilijk.
Kijk even of de stekker onder de tank er al ligt (of misschien weet iemand hier dat wel). Draadjes erdoor is een beetje priegelen en pielen. Volgens mij is rechts beginnen het makkelijkst (er staat me zoiets bij iig). Ik had er zelf een beetje glijmiddel lubrication aan gedaan om het wat makkelijker door het buisje te frotten.
Dank je voor je feedback.
Mag ik vragen waarom niet dan naar bv Pirelli gebleven maar ander type.
En andere vraag wat is nu het verschil tussen de Power 6 en S23 of Rosso?
Ik had de Power 5 op mijn vorige ( heel ander fiets Shiver 750 ) vandaar mijn vraag
 
Dank je voor je feedback.
Mag ik vragen waarom niet dan naar bv Pirelli gebleven maar ander type.
En andere vraag wat is nu het verschil tussen de Power 6 en S23 of Rosso?
Ik had de Power 5 op mijn vorige ( heel ander fiets Shiver 750 ) vandaar mijn vraag
Het is vrij simpel. De S22 of S23 is een band met perfecte grip op zowel nat en droog. Echt een hypersport band. Supercorsa is dat ook maar met 0 grip op nat wegdek. Beide slijten behoorlijk snel.

Als je iets minder sportief wilt en wat minder snel slijtende band ga je bijv. voor een Power 5.

S22 of S23 is in mijn ogen ongeëvenaard en een goede keuze. Verder blijft het zoals eerder genoemd erg persoonlijk. Budget kan ook een rol spelen.
 
Het is vrij simpel. De S22 of S23 is een band met perfecte grip op zowel nat en droog. Echt een hypersport band. Supercorsa is dat ook maar met 0 grip op nat wegdek. Beide slijten behoorlijk snel.

Als je iets minder sportief wilt en wat minder snel slijtende band ga je bijv. voor een Power 5.

S22 of S23 is in mijn ogen ongeëvenaard en een goede keuze. Verder blijft het zoals eerder genoemd erg persoonlijk. Budget kan ook een rol spelen.

Amen 🙏

Heb met de S22 op dampig Assen, windkracht 5 en 11 graden een 1:53 gereden, mega stabiele band. Ik denk zelfs dat bij echt fris weer, de S22 (en natuurlijk S23) beter te knallen is dan op menig circuitband omdat deze beter warm te houden is.

Op straat met de S22 in de regen ook altijd een hoog tempo kunnen rijden, zolang je mooi rond rijdt en niet gaat hoeken. Top band, en dat wordt alleen maar beter met de S23.

Als je minder sportief wil en langer levensduur, dan zou ik de T32 van Bridgestone eens proberen. Ook meerdere compounds en pulse technology, dus ook zeer goed in de regen.

Denk zeker dat de S22/S23 de beste all-round hypersport band is. De band is juist zo goed in de regen om dat er veel silica in zit, maar let op dat deze grip in de regen afneemt als de band ouder wordt omdat de silica uit de band weg verdwijnt.
 
Ben afgelopen week bij Pajic geweest, die maken de uitlaat op maat voor je, word het na de katalysator afgeslepen. Chille daar is ook dat je uitlaat kan kiezen, horen hoe die klinkt en als het allemaal prima is bouwen ze hem er onder.
Ziet er goed uit!

Mag ik vragen wat de kosten waren?
 
Het is een beetje wat je wilt. Ben sinds vorig jaar ook heel blij met m'n Street triple R van 2021. Op de openbare weg ga je weinig van de vering upgrade merken die de RS wel heeft. De R heeft wat dat betreft ook een prima instelbare vork en achtershock. Tenzij je af en toe een circuitdagje wil pakken natuurlijk. Het enige wat ik wel mis is die Brembo rempomp die de RS wel heeft. De remkracht op de R vind ik toch iets wat tegenvallen.
precies waarom ik nu niet persee een RS zou hoeven....

overigens kan ik uit ervaring vertellen dat een R uit 2021 ook een blipper heeft })
origineel van triumph ja.

zaterdag wezen rijden op de ST-R
Lekker stukkie gedaan, bochtjes gepakt, even stukkie door gereden, remmen goed getest (remt beter dan de 2012 R van mijn vrouw!)
de quickshifter en blipper vind ik veel mooier en soepeler werken dan op mijn BMW, vooral de quickshifter wel.
Geluid is heerlijk.... rijden deed hij super....
Lekker even met de fiets "gegooid" door een stukje met korte bochtjes.... man wat gaat dat makkelijk (t.o.v. de bmw zeker)

tjah, even onderhandelen, en dan : DEAL!

de bmw gaat donderdag (zoals het er nu naar uit ziet) na mijn werk omgeruild worden voor de ST-R :)
welke luxe moet ik dan gaan missen?
- cruise control
- vering die elektronisch is in te stellen
meer niet... want de rest heeft de ST-R ook allemaal.

Ik zal als ik goede foto's heb die posten en info erbij zetten!!!
 
Ziet er goed uit!

Mag ik vragen wat de kosten waren?
Dat mag, in het geval van deze was uitlaat + montage 490, maar omdat de slijptol er in moest was er meerwerk en kwam het uit op 590.

Meeste uitlaten daar zijn 500/600 euro (met montage), als je 2023 model rijd en de slijptol er in moet moet je dus ietsje meer betalen.
 
Kent iemand van jullie een tailtidy voor de street 765 die voldoende recht staat zodat je daar niet door politie op aangesproken kan worden?
 
Kent iemand van jullie een tailtidy voor de street 765 die voldoende recht staat zodat je daar niet door politie op aangesproken kan worden?
wil ik ook weten.
Op die ik gekocht heb zit er ook 1 waarmee de plaat (voor zo ver ik kon zien) te schuin staat.
Ik kan ook evt een schuine spacer 3d printen en er tussen doen.... maar wil dus ook wel weten of er gewoon iets nets te koop is.
 
Het is een beetje wat je wilt. Ben sinds vorig jaar ook heel blij met m'n Street triple R van 2021. Op de openbare weg ga je weinig van de vering upgrade merken die de RS wel heeft. De R heeft wat dat betreft ook een prima instelbare vork en achtershock. Tenzij je af en toe een circuitdagje wil pakken natuurlijk. Het enige wat ik wel mis is die Brembo rempomp die de RS wel heeft. De remkracht op de R vind ik toch iets wat tegenvallen.

Niet mee eens, een hogere kwaliteit vering is ook beter in te stellen qua comfort. Een goed ingestelde vering (dus niet standje plankhard voor circuit) kan beter hobbeltjes en vooral klinkerwegen strakker weg filteren. Op de R mis je trouwens ook het digitale dashboard wat de RS wel heeft.
 
Niet mee eens, een hogere kwaliteit vering is ook beter in te stellen qua comfort. Een goed ingestelde vering (dus niet standje plankhard voor circuit) kan beter hobbeltjes en vooral klinkerwegen strakker weg filteren. Op de R mis je trouwens ook het digitale dashboard wat de RS wel heeft.
dat digitale dash mis ik niet.... dat is geen porem en gewoon onleesbaar / onbruikbaar....
heb op de motorbeurs op een rs gezeten van 2022, man... nee dank je... sorry.
ik vind het dash wat ik nu heb veel gaver :)
 
Kent iemand van jullie een tailtidy voor de street 765 die voldoende recht staat zodat je daar niet door politie op aangesproken kan worden?
wil ik ook weten.
Op die ik gekocht heb zit er ook 1 waarmee de plaat (voor zo ver ik kon zien) te schuin staat.
Ik kan ook evt een schuine spacer 3d printen en er tussen doen.... maar wil dus ook wel weten of er gewoon iets nets te koop is.
Ik ben fan van die van Lightech, vooral omdat deze mooi in lijn ligt met de kont.

20230926_215736.jpg
20230926_215814.jpg
 
Dat mag, in het geval van deze was uitlaat + montage 490, maar omdat de slijptol er in moest was er meerwerk en kwam het uit op 590.

Meeste uitlaten daar zijn 500/600 euro (met montage), als je 2023 model rijd en de slijptol er in moet moet je dus ietsje meer betalen.
Dank je! Valt opzich mee. Veel plezier ervan :]
 
wil ik ook weten.
Op die ik gekocht heb zit er ook 1 waarmee de plaat (voor zo ver ik kon zien) te schuin staat.
Ik kan ook evt een schuine spacer 3d printen en er tussen doen.... maar wil dus ook wel weten of er gewoon iets nets te koop is.
Ik heb precies hetzelfde idee. Maar ben bang dat het praktisch nog wel wat uitdagingen zal hebben met boutlengte e.d.

Ik heb de originele Triumph tailtidy. Zo ziet het er uit..
 

Bijlagen

  • 20240304_195554.jpg
    20240304_195554.jpg
    237,8 KB · Weergaven: 0
  • 20240304_195723.jpg
    20240304_195723.jpg
    329,9 KB · Weergaven: 0
  • 20240304_195640.jpg
    20240304_195640.jpg
    264,2 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Dank je voor je feedback.
Mag ik vragen waarom niet dan naar bv Pirelli gebleven maar ander type.
En andere vraag wat is nu het verschil tussen de Power 6 en S23 of Rosso?
Ik had de Power 5 op mijn vorige ( heel ander fiets Shiver 750 ) vandaar mijn vraag
Je kan ook de Metzeler M9RR eens bekijken 😉. Deze vind ik beter dan de originele Pirelli’s op mijn RS
 
Terug
Bovenaan Onderaan