Triumph Street Triple topic deel 24

Iemand tips qua olie voor de Striple RS uit 2021? Gewoon 10w40 of 10w50? Rij enkel op de weg. Thanks!
10w40 is in theorie dunner wanneer de olie warm is en zou dus iets minder weerstand moeten opleveren en daarmee zuiniger zijn in verbruik. Ik zou zelf denk ik die optie kiezen. Alleen als je heel veel vraagt van het motorblok zou ik de 10w50 variant kiezen.

Qua merk gooi ik persoonlijk overal Motorex in, niet het goedkoopste maar wel topspul.
 
Thanks, ik heb 10w40 besteld.

Nu we toch bezig zijn, iemand bekend waar ik alle aanhaalmomenten terugvind? Bijv van remklauwen voor?
 
Ik heb net deze besteld, in mijn geval komen ze dan op een zwarte tank

1708454246418.png
 
Thanks, ik heb 10w40 besteld.

Nu we toch bezig zijn, iemand bekend waar ik alle aanhaalmomenten terugvind? Bijv van remklauwen voor?
Normaal vind je dat soort dingen in een workshop of repair manual, hoewel sommige simpele dingen misschien wel in de owners manual staan.
Voor remklauw bouten gebruik ik zelf nooit een moment sleutel, wel gaat er altijd een mini drupje loctite op. En de circuit machines moeten normaal borgdraad door die bouten heen.

Spullen als je kroonplaten, de bouten waarmee je je vork vastklemd, daar zou ik wel een moment sleutel bij gebruiken, en uiteraard diverse blok internals. Verder is gewoon 'normaal' vast zonder overdrijven in bijna alle gevallen prima.

Maar wil je het zeker weten dan kun je idd een lijst maken, als je een digitale versie hebt kun je de hele lijst printen. Tenminste, bij KTM werd altijd de hele berg met aanhaalmomenten in een enkele lijst gestopt, best handig.
 
Misschien een kritische vraag maar ik heb die laatst ook eens aan mezelf gesteld...

Waarom een duur K&N / DNA filter ?

De werking ervan kan bij niet juist onderhouden behoorlijk minder zijn dan een cheapo papieren luchtfilter en qua performance levert het echt totaal niks op. Het stond initieel ook weer op mijn lijstje, DNA dan ipv K&N, maar ik heb het er ook net zo hard weer vanaf gehaald.
Goede vraag. Ik heb hem niet voor de performance gekocht. Er zijn wat mede Triumph fanaten in de lokale motorclub (ST, daytona) die beweerden dat het inlaatgeluid veel beter klinkt na het installeren van een K&N filter. Moet zeggen dat ik het wel merk :), maar dat kan ook doordat de vorige luchtfilter flink aan vervanging toe was...
 
Goede vraag. Ik heb hem niet voor de performance gekocht. Er zijn wat mede Triumph fanaten in de lokale motorclub (ST, daytona) die beweerden dat het inlaatgeluid veel beter klinkt na het installeren van een K&N filter. Moet zeggen dat ik het wel merk :), maar dat kan ook doordat de vorige luchtfilter flink aan vervanging toe was...
Het geluid is idd wel net iets vetter ja, dat is absoluut waar. Is sowieso bij een Triple al heel mooi :)
Maar hou ff goed in de gaten dan dat je het onderhoud van het filter, schoonmaken en opnieuw inolien op tijd en goed uitvoert, die filters zijn op zich prima maar wel relatief bewerkelijk ten opzichte van nieuw bestellen en oude weggooien.
 
Bij mij heeft @FactoRyan_v4 die voor me op de tank geplakt. Zijn top, ik heb daarna op de circuitmotor iets soortgelijks geplakt omdat ze mij beter bevallen dan de klassieke stompgrips (minimaal net zoveel grip maar slopen je pak minder, wat comfortabeler).
Ik heb nu ook de klassieke. Ze doen hun werk goed maar trekken de binnenkant van je pak op en duur wel kapot, daar heb je met die Snakeskin geen last van.
IMG_0226.jpeg
 
Nog een hulpvraag. Ik heb de 10k beurt voor mijn striple 2021 RS zelf gedaan. Gelijk alles goed schoongemaakt en de achterband vervangen. 2 uurtjes werk en alles staat er weer helemaal strak bij, grote blij :]

So far, so good. Wat kan je dan niet zelf volgens dat lijstje? Software updates... gebeld met de dealer maar die kwam met een vaag verhaal over uurtarief, we doen dit normaal tijdens de beurt (a 300 euro), weten niet hoe lang het duurt, ofwel geen duidelijkheid. Bij KTM was het 25 piek om te updaten, vind ik redelijk.

Iemand tips om de software toch te updaten? Omgeving Nijmegen en Brabant Motors kan niet meer updaten sinds 2024.
 
  • Leuk
Waarderingen: hean
Je bedoelt meer dan alleen het service interval re-setten. Ik weet niet of er echt software updates zijn geweest voor dit model, volgens mij niets wereldschokkends.

Ben het met je eens dat 2-3 tientjes redelijk is. Ik heb de ervaring dat Goedhart dit wel doet, maar dat is niet echt in de buurt van Nijmegen.
 
Het zou mooi zijn als een software update daadwerkelijk iets positiefs zou brengen zoals fijnere motorkarakterestiek of overzichtelijk dashboard.
Mijn ervaring is dat je geen verschil merkt.
Kleine beurtjes doe ik zelf. Interval reset ik met OBD stekker i.c.m. TuneEcu.
Daar ben ik geen dealer voor nodig.
 
Ik kreeg em vandaag binnen, niks extra's aan invoer hoeven betalen. Het kwam uit de uk dus dat is tegenwoordig wel iets om rekening mee te houden.
 
Nog een hulpvraag. Ik heb de 10k beurt voor mijn striple 2021 RS zelf gedaan. Gelijk alles goed schoongemaakt en de achterband vervangen. 2 uurtjes werk en alles staat er weer helemaal strak bij, grote blij :]

So far, so good. Wat kan je dan niet zelf volgens dat lijstje? Software updates... gebeld met de dealer maar die kwam met een vaag verhaal over uurtarief, we doen dit normaal tijdens de beurt (a 300 euro), weten niet hoe lang het duurt, ofwel geen duidelijkheid. Bij KTM was het 25 piek om te updaten, vind ik redelijk.

Iemand tips om de software toch te updaten? Omgeving Nijmegen en Brabant Motors kan niet meer updaten sinds 2024.
Uit een service bulletin begreep ik dat de mapping van sport en race hetzelfde zijn(kunnen andere naampjes hebben), en met een software-update zou er alleen sport overblijven. De klant diende hier dan over geinformeerd te worden.

Nou, ik heb na tig beurten nog steeds de race mapping. En ook een cosmetisch bugje, die bij op het contact gaan met bingo fuel aangeeft dat ik nog x "miles" te gaan heb. Ondanks dat ik uiteraard metrische eenheden heb geselecteerd. Later komt hetzelfde aantal weer in beeld, maar dan keurig met km erachter.
 
Er is volgens mij ook geen 'track' engine mapping, de engine map bij de track ride mode is sport. Tenminste wel in die van mij en ook volgens de manual.
 
Het 2023 model (nieuwste) heeft de header en katalysator aan 1 stuk dus daar past geen slip-on op zonder te zagen. Ook is het design van het 2023 model wel degelijk anders qua design voor het vernieuwde blok, oude headers passen wel op het nieuwe blok maar zijn niet geoptimaliseerd voor het blok.

Ben afgelopen week bij Pajic geweest, die maken de uitlaat op maat voor je, word het na de katalysator afgeslepen. Chille daar is ook dat je uitlaat kan kiezen, horen hoe die klinkt en als het allemaal prima is bouwen ze hem er onder.
 

Bijlagen

  • IMG_20240222_205131_490.jpg
    IMG_20240222_205131_490.jpg
    281,7 KB · Weergaven: 0
Terug
Bovenaan Onderaan