Triumph Street Triple topic deel 24

Hoi mede rs rijders, ik moet binnenkort mijn ketting en tandwielen laten vervangen. Ik heb bijna 50.000km gereden met de originele set (2020 model street triple rs). Adviseren jullie de originele onderdelen of iets anders?
 
Hoi mede rs rijders, ik moet binnenkort mijn ketting en tandwielen laten vervangen. Ik heb bijna 50.000km gereden met de originele set (2020 model street triple rs). Adviseren jullie de originele onderdelen of iets anders?
tering triumph maakte niet zo goede kettingen op de street die ging 43k mee :P
Maar ik heb een did goude toen gekozen van jos smits ;)
 
Rondje Lago Iseo & Idro in Italie. Wat een fijne motor zeg! Als kers op de taart kwam ik onderweg nog een nieuwe gele Street Triple tegen :]

20230906_105322.jpg
20230906_091848.jpg
 
Ik heb mijn triumph street triple nooit mooi gevonden.
Waarom ik die dan koop? Omdat ik reeds 20 jaar met oud ijzer rij en een vriend die voor de spreekwoordelijke appel en ei aanbood met de woorden ; "probeer eens iets modern, je zal zien het is ook leuk"
Goed, ik laat me overhalen want het is echt maar de helft van de marktprijs.
Enkel voor circuit dan.

Het is makkelijk rijden. Iets te makkelijk. Je leunt al snel op de elektronische goodies. Ha waar zijn de oude 500 2takts?
Weinig karakter, flutgeluid. (tov een paton of könig bvb.)
Niet zo bijster snel. Ik stapte over op de opgeboorde 810cc gsxr, omgekeerd schakelen, vlakschuifjes van m'n vriend. Het motortje is van 1990. Die had hetzelfde vermogen en kon de street vlotjes volgen. Is meer racy.

Mijn duiveltje op de schouder roept al een tijd voor de 1290 duke rr voor circuit. Maar de portemonnee volgt niet.

Maar toch was er vorig weekend een vriendelijke fotografe die eens een goede foto trok van het brommertje. Hier staat ie er niet te slecht op.
Mooi is ie niet, maar lelijk ook niet meer. 8-)

Geef mij toch maar de ouwe gixxer. (helaas niet te koop)

wrju2fuWUsHH7w5i7rpUqZgQJL0Ip67xaD_TbJuW3-8eJxFPc.jpg

EflEIUoX5w01qyaR-XeK3Uh5ZA6yrtKwl9xkqfrVTjMeJxFPc.jpg
 
Ik heb mijn triumph street triple nooit mooi gevonden.
Waarom ik die dan koop? Omdat ik reeds 20 jaar met oud ijzer rij en een vriend die voor de spreekwoordelijke appel en ei aanbood met de woorden ; "probeer eens iets modern, je zal zien het is ook leuk"
Goed, ik laat me overhalen want het is echt maar de helft van de marktprijs.
Enkel voor circuit dan.

Het is makkelijk rijden. Iets te makkelijk. Je leunt al snel op de elektronische goodies. Ha waar zijn de oude 500 2takts?
Weinig karakter, flutgeluid. (tov een paton of könig bvb.)
Niet zo bijster snel. Ik stapte over op de opgeboorde 810cc gsxr, omgekeerd schakelen, vlakschuifjes van m'n vriend. Het motortje is van 1990. Die had hetzelfde vermogen en kon de street vlotjes volgen. Is meer racy.

Mijn duiveltje op de schouder roept al een tijd voor de 1290 duke rr voor circuit. Maar de portemonnee volgt niet.

Maar toch was er vorig weekend een vriendelijke fotografe die eens een goede foto trok van het brommertje. Hier staat ie er niet te slecht op.
Mooi is ie niet, maar lelijk ook niet meer. 8-)

Geef mij toch maar de ouwe gixxer. (helaas niet te koop)

Bekijk bijlage 1922766
Bekijk bijlage 1922768
Ik ben het helemaal met je eens, wat een lelijk hok heb jij zeg!






:+
 
Heren, Hebben jullie ervaring met remblokken voor de R?
Ik heb sinds maart een triple van 2021 maar vind de remmen eigenlijk wat tegenvallen. Grijpen wel snel aan maar de remkracht zou beter moeten kunnen.
Voordat ik ga investeren in een andere rempomp wil ik eerst eens kijken wat ik met andere remblokken kan winnen.
Er zitten nu gewoon de originele van Brembo op.
Dat zijn volgens mijn al wel gesinterde blokken.
 
Hier ook altijd erg tevreden geweest met de rode brembo blokken (SA compound)
Zijn wat mij betreft altijd een goede vervanging van standaardblokken voor op straat.
 
Afgelopen weekend naar Luxemburg geweest met m'n vader en broer:
20230909_144145.jpg

Ruim 1200km gereden, staat nu bijna 5000km op. Ben er nog steeds erg blij mee! Op de wegen daar kwam hij erg goed tot zijn recht, geweldige wegen daar!
Vanavond al het stof en de insecten er weer af gewassen:
20230913_194126.jpg
 
Afgelopen weekend naar Luxemburg geweest met m'n vader en broer:
Bekijk bijlage 1924807
Ruim 1200km gereden, staat nu bijna 5000km op. Ben er nog steeds erg blij mee! Op de wegen daar kwam hij erg goed tot zijn recht, geweldige wegen daar!
Vanavond al het stof en de insecten er weer af gewassen:
Bekijk bijlage 1924808
Gaaf!

Lux is erg mooi (paar keer met auto geweest) welke route heb je gereden ?
 
Afgelopen weekend naar Luxemburg geweest met m'n vader en broer:
Bekijk bijlage 1924807
Ruim 1200km gereden, staat nu bijna 5000km op. Ben er nog steeds erg blij mee! Op de wegen daar kwam hij erg goed tot zijn recht, geweldige wegen daar!
Vanavond al het stof en de insecten er weer af gewassen:
Bekijk bijlage 1924808
Mooi dat je dat kan delen met je broer en vader. Heb je nu een normaal stuur op je Moto2?
 
Terug
Bovenaan Onderaan