Triumph Street Triple topic deel 24

Momenteel ligt er een SC Project SC1-R onder mijn motor. Ik ben blij met het geluid maar ik kan niet wennen aan de positie.
Bekijk bijlage 1915434
Ik rij bijna altijd in Duitsland en ik vind het ook niet nodig om veel herrie te maken. E keur, Cat en DB killers wil ik allemaal kloppend hebben.Tot nu toe kan ik twee uitlaten vinden welke aan de zijkant van de motor zijn gemonteerd maar die vind ik beide niet heel mooi. Bij de Spark stoor ik mij aan de trommel bij het blok en een de korte eind demper. De Arrow lijkt uit balans en te lang.

Bekijk bijlage 1915436Bekijk bijlage 1915437


Welke ik wel mooi vind maar geen E-keur heeft is het SC1-R full system van SC Project. Ze hebben zelfs een mooie beugel zoals je op de tweede foto ziet:
Bekijk bijlage 1915438Bekijk bijlage 1915439

Ik zit er aan te denken om bovenstaande beugel los aan te schaffen en iets op maat te laten maken bij Pajic. Nu de vraag, wie heett de gouden tip voor een alternatief?
Dit systeem wou ik toentertijd ook. Als je altijd E keur en net geluid wil kun je dit soort opties wel schrappen. De tussendemper/cat wordt vervangen door een open pijp dus flink meer geluid en geen E keur. Ook Pajic last er gewoon een rvs pijp tussen.
Ik heb precies jouw setup ook op mijn 765RS gehad en geloof me dat die open versie echt wel een stuk luider is.
 
Dit systeem wou ik toentertijd ook. Als je altijd E keur en net geluid wil kun je dit soort opties wel schrappen. De tussendemper/cat wordt vervangen door een open pijp dus flink meer geluid en geen E keur. Ook Pajic last er gewoon een rvs pijp tussen.
Ik heb precies jouw setup ook op mijn 765RS gehad en geloof me dat die open versie echt wel een stuk luider is.
Ik ben ook niet van plan om het full systeem te kopen. Ik wil alleen de beugel om een ekeur demper pas te laten maken op deze beugel en de originele cat. Mits er een goed alternatief denkbaar is, dus kom maar door
 
Ik ben ook niet van plan om het full systeem te kopen. Ik wil alleen de beugel om een ekeur demper pas te laten maken op deze beugel en de originele cat. Mits er een goed alternatief denkbaar is, dus kom maar door
Tja dan zijn je opties beperkt. De Akra kan nog. Vind wat je nu hebt wel vele malen mooier.

IMG_1879.jpeg
 
(Dubbelpost sorry)

Zoals sommige wel zullen weten ben ik professioneel banden lekrijder. Laatste band gekocht op 15 april dit jaar en na 200 km gereden weer lek (nummer 7) :') Goed lopen vloeken en even klaar met heel de motor. Gelukkig nu een bedrijf gevonden welke de band van binnenuit heeft kunnen repareren. 45 vs. 230 euro heeft mij veel geld gescheeld dit keer.

Iemand een poule starten hoeveel km die nu mee zal gaan:]:9
Top, lekker tijdens motorvakantie Sauerland.
IMG_1884.jpeg
 
Voor dit soort toestanden heb ik een gat geboord en een sigaretten plug onder mn zadel aangesloten en 24/7 een elektrische pompje in mn zadeltas met aliexpress band reparatiesetje. Ook handig om in nood uiteraard mn telefoon op te laden o.i.d

20230527_151108.jpg


20230527_151128.jpg
 
Voor dit soort toestanden heb ik een gat geboord en een sigaretten plug onder mn zadel aangesloten en 24/7 een elektrische pompje in mn zadeltas met aliexpress band reparatiesetje. Ook handig om in nood uiteraard mn telefoon op te laden o.i.d

Pompje heb je tegenwoordig ook op batterij ;)

bosch-battery-powered-compressed-air-pump-easy-pump.png
 
Nou ik heb een veel te dure nieuwe achterband laten monteren lokaal. Heb geen proppen bij me en de band had zijn beste tijd toch gehad.
Blijft zuur geld maar kan nu iig met een gerust hart verder rijden.
 
Nou ik heb een veel te dure nieuwe achterband laten monteren lokaal. Heb geen proppen bij me en de band had zijn beste tijd toch gehad.
Blijft zuur geld maar kan nu iig met een gerust hart verder rijden.
Gisteren ook een spijker uit mijn band geplukt. Aangezien de banden nog heel wat kilometers aan kunnen, heb ik in overleg met de bandenboer een plu in laten schieten. We gaan zien hoeveel km we nog kunnen 😀
 
Nou ik heb een veel te dure nieuwe achterband laten monteren lokaal. Heb geen proppen bij me en de band had zijn beste tijd toch gehad.
Blijft zuur geld maar kan nu iig met een gerust hart verder rijden.


Dan rij je toch ook met een beter gevoel, bandje wordt goed gebruikt zo te zijn, ook voor de laatste cm wordt betaald!
 
Vanmiddag een quickshifter gemonteerd op de Street. Ik had moeite met een (betaalbare) originele te vinden, dus ik ben voor eentje van “shifting controll” gegaan. Ik was sceptisch of deze wel gelijkwaardig zou zijn aan de originele Triumph quickshifter, maar na het lezen van goede ervaringen toch maar besteld.
Monteren was een eitje, duidelijke instructies en was gewoon plug en play op de stekker onder de tank.

Net gelijk even een test rondje gemaakt en hij bevalt goed! Wat een pret zeg dat doortrappen met gas open. :P



C8AFDDBC-2BB3-46E6-BE9A-78BFC124A938.jpeg
4838184C-E054-4F25-83EC-A301C4668355.jpeg
 
Jaa, de beste upgrade die je dacht niet nodig te hebben :)

Ook meteen een vraagje: sinds een paar dagen loopt de klok van mijn striple (2023 rs) niet meer. Rpm, snelheid, afstand doen het allemaal gewoon, het is puur de tijd die stil staat. Komt dat jullie bekend voor?
De accu heb ik al even los gehad, zekering gecheckt, alles gereset naar factory defaults, maar helaas.
Hij heeft wel een nachtje buiten in de regen moeten staan, maar daar zou hij toch tegen moeten kunnen.
 
Vanmiddag een quickshifter gemonteerd op de Street. Ik had moeite met een (betaalbare) originele te vinden, dus ik ben voor eentje van “shifting controll” gegaan. Ik was sceptisch of deze wel gelijkwaardig zou zijn aan de originele Triumph quickshifter, maar na het lezen van goede ervaringen toch maar besteld.
Monteren was een eitje, duidelijke instructies en was gewoon plug en play op de stekker onder de tank.

Net gelijk even een test rondje gemaakt en hij bevalt goed! Wat een pret zeg dat doortrappen met gas open. :P



Bekijk bijlage 1917960Bekijk bijlage 1917961
:tDie had ik er ook opgezet. Simpele installatie (had ik zelfs een filmpje bij gemaakt;
) en werkte prima voor zolang ik de Striple had.
 
Beste mede MF's en Striple rijders is alweer een tijdje geleden dat ik hier op heb gezeten

Maar ben inmiddels een Triumph rijder geworden wat me heel goed bevalt

Maar zit met een vraagje en hoop dat iemand mij daar mee kan helpen

Ik heb een Street Triple 765 RS uit 2017 en nou was mijn vraag kan daar cruise control op
zo als bij de Speed Triple naast de licht schakelaar
ik heb gezocht op het net maar kan er niet echt iets over vinden
een schakelaar van de speed triple is zo te koop
maar mijn vraag is dus is het plug and play of moet een dealer het activeren ?


tempImage4DZvNz.jpg
 
Beste mede MF's en Striple rijders is alweer een tijdje geleden dat ik hier op heb gezeten

Maar ben inmiddels een Triumph rijder geworden wat me heel goed bevalt

Maar zit met een vraagje en hoop dat iemand mij daar mee kan helpen

Ik heb een Street Triple 765 RS uit 2017 en nou was mijn vraag kan daar cruise control op
zo als bij de Speed Triple naast de licht schakelaar
ik heb gezocht op het net maar kan er niet echt iets over vinden
een schakelaar van de speed triple is zo te koop
maar mijn vraag is dus is het plug and play of moet een dealer het activeren ?


Bekijk bijlage 1920193
Pas vanaf dit jaar is cruisecontrol beschikbaar voor de Street Triple. Helaas niet voor de eerdere modellen.
 
Beste mede MF's en Striple rijders is alweer een tijdje geleden dat ik hier op heb gezeten

Maar ben inmiddels een Triumph rijder geworden wat me heel goed bevalt

Maar zit met een vraagje en hoop dat iemand mij daar mee kan helpen

Ik heb een Street Triple 765 RS uit 2017 en nou was mijn vraag kan daar cruise control op
zo als bij de Speed Triple naast de licht schakelaar
ik heb gezocht op het net maar kan er niet echt iets over vinden
een schakelaar van de speed triple is zo te koop
maar mijn vraag is dus is het plug and play of moet een dealer het activeren ?


Bekijk bijlage 1920193
ja kan ook een kaoka aanschaffen dat werkt voor snelweg erg fijn
 
Terug
Bovenaan Onderaan